Skip to content

"סיפור משפחתי" הוא סרט גאוני

הסרט היפני "סיפור משפחתי" מביא למסך דרמה שנונה ונוגעת ללב, עם בימוי מצוין, תסריט מלא עוצמה והופעה נהדרת של שחקנים משובחים. לא להחמיץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הסרט היפני "סיפור משפחתי" מבוים בגאונות מלאת רגש, תוך שהוא מביט דרך תסריט שנון וצילומים יפהפיים בשתי משפחות מתרבויות שונות. הסרט זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון.

הבמאי הירוקאזו קורה-אדה מתאר את יפן העכשווית דרך עיניו של האדריכל העשיר, ריוטה נונומיה (מסהארו פוקויאמה), החי בדירה יוקרתית עם אשתו, מידורי (מאצ'יקו אונו), ועם בנם המוכשר בן ה-6, קייטו (קייטו יוקארי), אשר בדיוק מנסה להתקבל לבית ספר יוקרתי. בבוקר בהיר עולמם מתהפך כאשר הם מקבלים שיחת טלפון מבית החולים, ומגלים שקייטו – בנם היחיד, הוחלף בלידתו עם ילד אחר, וכי הבן האמיתי שלהם גדל אצל יודאי ו-יוקארי סאיקי (פרנקי לילי ו-יוקו מאקי), זוג מאוד נחמד מהצד העני של העיר. הוא עובד כחשמלאי בחנות רעועה ולזוג יש שני ילדים קטנים, המעריצים את אחיהם הגדול.

משפחה לא בוחרים, או שכן. "סיפור משפחתי"

לאחר שהם מתגברים על ההלם הראשוני (וההורים חוברים יחדיו כדי לתבוע את בית החולים), הזוגות מחליטים לבלות יחד, ולאחר מכן לתת לילדים הצעירים להישאר סופי שבוע עם המשפחות החדשות, במטרה להחליפם לגמרי, בסופו של דבר. עם זאת, ריוטה מתכנן בחשאי לקבל משמורת על שני הבנים, ולנסות להוכיח כי הזוג סאיקי אינם כשירים להיות הורים.

מסהארו פוקויאמה ("החשוד X") ופרנקי לילי נהדרים כאבות מנוגדים באופיים: ריוטה קר, סנובי ומרוחק רגשית, בעוד יודאי שובב, ילדותי וחם לב. הנשים, מאצ'יקו אונו ("היער הבוכה") ויוקי מאקי ("ורוניקה מחליטה למות") טובות באותה מידה, ונהנות ממערכת יחסים קרירה ועדינה מבעליהן. בדומה לכך, לבמאי, הירוקאזו קורה-אדה, מוניטין רב בהשגת הופעות טבעיות ויוצאות דופן מילדים, כפי שראינו בסרטים "המשאלה" ו"איש אינו יודע", אבל כאן מגיע לו ציון לשבח, בעיקר במקרה של קייטו הצעיר – כיצד הוא נכנע בהדרגה למשפחה החדשה (מבלי להבין באופן מלא מה קורה), והוא בהחלט מרגש ומפעים בתפקידו.

למרות שהעלילה מתרכזת בריוטה, הסרט לוקח את הזמן כדי לחקור את ההשלכות הרגשיות של החלפת הילדים על כל אחת מהדמויות – וההשפעות שיש להן גם על הבן של משפחת סאיקי, ריוסיי (וואנג שוגן), הנכנס מעט מאוחר לסרט. בעוד קייטו מתרגל די בקלות למשפחתו החדשה, דווקא ריוסיי מרגיש כי הורחק מאחיו הקטנים, הוא מתמודד עם אב חדש מרוחק רגשית – ונאבק במצב זה באופן שובר לב.

התסריט השנון דואג לערב את הצופים גם בנושאים הפרובוקטיביים ביותר של הטבע, ומסביר את החשיבות של משפחה, שמחה וילדות אוהבת. על אף מספר גדול של רגעים עם חום והומור, קורה-אדה חורט על לבם של הצופים במספר סצנות מרגשות במיוחד (מומלץ מאוד להביא טישו לבית הקולנוע), המגיעות לשיא המסיים את הסרט, שקשה להגדירו אחרת מאשר מושלם.

"סיפור משפחתי" הוא אחד מהדרמות הטובות והמרגשות ביותר שהגיעו למסכינו בשנים האחרונות, עם בימוי מצוין, תסריט מלא עוצמה והופעה נהדרת של שחקנים משובחים. לא להחמיץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן