Skip to content

רקטה שנייה נורתה מעזה לעבר חוף אשקלון

סמוך לשמונה בערב נורתה רקטה נוספת שהתפוצצה בשטח פתוח. בהערכת מצב שנערכה הבוקר בלשכת שר הביטחון בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים, דנו באפשרות לתגובה על ירי הרקטה בלילה שעבר, אך בעיקר על צעדים עתידיים של ענישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם השנייה תוך פחות מיממה שוגרה רקטת קסאם מעזה לעבר ישראל. הרקטה נורתה הערב (חמישי) סמוך לשעה שמונה בערב מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון בלי לגרום נזק. 

שוטרים מטפלים בשרידי רקטה (צילום: ארכיון: משטרת ישראל)
שוטרים מטפלים בשרידי רקטה (צילום ארכיון: משטרת ישראל)

בעקבות זיהוי השיגור הופעלה התרעת צבע אדום ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.  חבלני משטרה הוקפצו למקום הנפילה וטיפלו בשרידי הרקטה. הרקטה שוגרה מאזור בית לאהיא שבצפון הרצועה, וכפי הנראה לא הופעלה מערכת "כיפת ברזל".

אמש, מעט אחרי חצות, שוגרה רקטה מעזה לעבר ישראל והתפוצצה בחוף אשקלון ליד תחנת היסעים. מוקדם יותר פרש חיל האוויר סוללות כיפות ברזל באשדוד ובאשקלון. אתמול (רביעי), הציב צה"ל שתי מערכות כיפת ברזל בשדרות ובבאר שבע.

בישיבת הערכת מצב שנערכה הבוקר בלשכת שר הביטחון משה יעלון בקריה ובהשתתפות הרמטכ"ל, בני גנץ, ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים,  דנו  הבכירים בין היתר באפשרות לתגובה על ירי הרקטה, אך בעיקר על צעדים עתידיים של ענישה.  בין השאר הוחלט להותיר בעינו בינתיים את הסגר על מעברי כרם שלום וארז, עובדה שמותירה את ממשל החמאס בפני שוקת שבורה לאחר שמנהרות ההברחה ממצרים, בהן הוברחו סחורות ודלקים לרצועה, נסגרו עקב פעילות המצרים נגד ארגוני הטרור בסיני והחמושים.

תוך כך ביקר היום יעלון בביתו של סלאח אבו לטייף, שנהרג שלשום מאש הצלף לי גדר המערכת. במהלך ביקור התנחומים ברהט אמר השר: "חשבנו שיש כללי משחק שלא יורים על אזרחים שעובדים ליד הגדר. עד עכשיו לא ירו על אזרחים, ואנחנו נצטרך לשקול מה עושים כעת אם מישהו שינה את הכללים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן