Skip to content

הרצוג לנתניהו: ישראל צריכה כעת דווקא להקפיא את הבנייה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נבדק הלילה בבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר שחש ברע בעקבות הצטננות. הרופאים בדקו את נתניהו במשך שעתיים ולאחר מכן שחררו אותו לביתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, תובע מראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות בעת השיחות עם הפלסטינים.

במכתב ששיגר הרצוג לנתניהו, נאמר: "בתחילת השבוע צפוי סבב שלישי של שחרור אסירים פלסטינים כחלק מתנאי המשא ומתן המדיני. שחרור אסירים ביטחוניים,חלקם רוצחים, הוא הליך קשה המעלה בעיה מוסרית כבדה, לנו כנבחרי ציבור, לחברה הישראלית כולה, ודאי למשפחות הקורבנות. אולם אם הוחלט לשחרר אסירים על מנת לקדם את המשא ומתן המדיני, איני מבין מדוע הממשלה מקדמת במקביל בנייה מסיבית מעבר לקו הירוק, דבר המביא לתוצאה ההפוכה.

איני מבין מדוע מקדמים עכשיו בנייה. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: נירה ידין)
איני מבין מדוע מקדמים עכשיו בנייה. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: נירה ידין)

"ישראל צריכה כעת להכריז דווקא על הקפאת הבנייה בהתנחלויות", ממשיך וכותב הרצוג. "הקפאה כזו היא צעד מתבקש ממילא. הרי בעת משא ומתן על גבולות מדינת ישראל, אין טעם להמשיך ולבנות בשטחים שנדונים במשא ומתן עצמו".

בהמשך מכתבו כותב הרצוג: "הדבר בעייתי מטעמים רבים: בנייה בשטחים שיפונו בעתיד היא בזבוז משאבים שהיו יכולים לסייע במקומות רבים אחרים. בנייה מקבעת עובדות חד-צדדיות וכמעט בלתי הפיכות ומקשה על ההגעה להסדר. בעת פינוי ישובים מעבר לקו הירוק ישראל תאלץ לבזבז משאבים נוספים על פיצוי לאותן משפחות שזה עתה יושבו. הבנייה בהתנחלויות גם מסבה נזק ליחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל ומשדרת אי אמון ישראלי במשא ומתן. חמור מכך, השיטה לפיה ישראל 'מאזנת' את שחרור האסירים בהאצת הבניה מעבר לקו הירוק רק מובילה למצב בו אנחנו לא מקבלים אשראי בינלאומי מהמהלך הקשה של שחרור אסירים. לאור כל אלה, אני קורא לך להכריז על הקפאת הבניה בהתנחלויות, לפחות לתקופת המשא ומתן.

"אני כראש האופוזיציה אומר שוב ושוב כי משא ומתן והתייצבות על גבולות מקובלים ומוסכמים הם צורך קיומי למדינת ישראל", כותב הרצוג. "ללא הסדר, שיוביל להפרדות מהעם הפלסטיני, תהפוך ישראל למדינה דו לאומית, או שתהיה מדינה מבודדת בקרב הקהילה הבינלאומית. הדבר יהווה קץ לחזון הציוני ופגיעה חמורה באזרחי מדינת ישראל. אנחנו נוהגים כך מתוך אחריות לאומית ואנו מצפים שאתם תנהגו באותו אופן ותודיעו כבר היום על הקפאת הבנייה בהתנחלויות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נבדק הלילה בבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר שחש ברע בעקבות הצטננות. הרופאים בדקו את נתניהו במשך שעתיים ולאחר מכן שחררו אותו לביתו.

נתניהו הגיע לבית החולים אמש אחר חצות, מביתו הפרטי בקיסריה. הוא הגיע לבית החולים בעקבות הצטננות שלוותה בכאבי ראש. הוא נבדק, והאבחנה הרפואית הייתה דלקת במערות האף בעקבות הצטננות. במהלך כל זמן הבדיקה נתניהו היה בהכרה מלאה. בסיום הבדיקה נתניהו שוחרר בחזרה לביתו כשהוא מרגיש טוב יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן