Skip to content

זנדברג: מבטיחה לקדם את מאבקם של עקורי אקרית

ח"כ תמר זנדברג במאהל המחאה: "אני מופתעת לגלות כי הנושא חי. צריך מדיניות שמקדמת את הנושא. יש חוסר מודעות ויש צורך בלחץ ציבורי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) עלתה היום (שבת) לחורבות הכפר אקרית בצפון לרגל חגיגות חג המולד, הכריסטמס, וביקרה במאהל המחאה שהקימו העקורים במקום.

עקורי אקרית מנהלים מראשית שנות החמישים מאבק ציבורי במטרה לחזור לאדמת הכפר שפונה בהוראת צה"ל והמדינה בסוף 1948, ימי מלחמת העצמאות, תוך הבטחה לתת לתושבים לחזור לבתיהם בשוך הקרבות. הכפר איקרית נכבש על ידי צה"ל ב-31 באוקטובר 1948. כעבור שבוע נצטוו תושביו לפנותו לפרק זמן של כשבועיים. על אף שכבר בשנת 1951 יצא צו בג"ץ המאפשר להם לחזור אל אדמותיהם ובמהלך השנים נשמעו הבטחות כאלו ואחרות להשיבם, טרם חזרו העקורים לאדמותיהם.

זנדברג במאהל המחאה על חורבות אקרית (צילום: נעה שפיגל)
זנדברג במאהל המחאה על חורבות אקרית (צילום: נעה שפיגל)

בחודשים שחלפו עלו עקורי אקרית לכותרות כאשר ניסו לנטוע עצים בכפר, מהלך שסוכל על ידי הרשויות.

על חורבות הכפר, ליד הכנסיה, התכנסו עקורי אקרית, בניהם ונכדיהם. נציג הקהילה, נמי אשקר, הסביר לחברת הכנסת את התגלגלות המאבק.

חברת הכנסת זנדברג הביעה תמיכה במאבק ואמרה: "אני מופתעת לגלות כי הנושא חי. צריך מדיניות שמקדמת את נושא. יש חוסר מודעות ויש צורך בלחץ ציבורי. אני רואה שיש ועד מגובש ואנחנו במרצ נתגייס ונוביל את המאבק ביחד עם הציבור".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן