Skip to content

אייקון אופנה: דבי הארי, נסיכת פאנק

דבי הארי, סולנית להקת "בלונדי", הציעה ניגוד בין יופייה המלאכי לסגנון הקשוח של המוזיקה, והלבוש שלה שהפכו אותה לאייקון אופנה על-זמני. גם את רוצה להיראות כך?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דבי הארי, סולנית להקת "בלונדי", הציעה ניגוד בין יופייה המלאכי לסגנון הקשוח של המוזיקה, והלבוש שלה שהפכו אותה לאייקון אופנה על-זמני. גם את רוצה להיראות כך? 

מאת גילי גולנדר

דבי הארי בהופעה בטורונטו, 1977
דבי הארי בהופעה בטורונטו, 1977 (צילום: Jean-Luc Ourlin)

דבי (דבורה) הארי האמריקאית היא סולנית להקת בלונדי, להקת פאנק-רוק מצליחה עם השפעות של גל חדש ורגאיי, שהייתה פעילה בשנות ה-70 וה-80 , ועשתה קמבק די מוצלח בשנות ה-90. למוזיקה של בלונדי היה קצב, גרוב, ואת הקול המיוחד שלה שהיה עדין ומחוספס בו-זמנית.

ככוכבת צעירה היה לדבי הארי מראה וסגנון שהיו רק שלה: הפנים דמויות הלב, העיניים הירוקות המצועפות, עצמות הלחיים הגבוהות, השפתיים המצוירות, ורעמת שיער הפלטינה, לרוב תוך שילוב קצוות  או פסים שחורים במתכוון, היו סימני ההיכר שלה. היה לה מראה נערי-נשי, פאנקי אך סקסי, והיא שילבה אופנת רחוב עם שיק נשי. הניגוד בין יופייה המלאכי כמעט לסגנון הקשוח והאדג'י של המוזיקה והלבוש שלה הפכו אותה לאייקון אופנה על זמני. השפעתה של דבי הארי על עולם האופנה ניכרת עד ימינו וטרנדים רבים שהובילה הפכו שוב לרלוונטיים בתקופה האחרונה כמו שילוב של שני פריטי ג'ינס (Double Denim), גזרות עם אשליות אופטיות של שעון חול, שילובי הדפסים כמו פסים ונקודות, ועוד.

המעצב סטיבן ספרוס (Sprouse) היה חבר ושכן של דבי הארי בניו יורק, והוא לא רק עיצב עבורה בגדי הופעה מקוריים, כשהידועה שבהם היא השמלה עם הדפס הרקע הסטטי מהטלוויזיה שלו  מהקליפ של Heart of Glass, אלא גם שימש כסטייליסט האישי שלה ויצר עבורה צירופי לבוש מפריטים מארונה, חנויות יד שניה ווינטג'.


דבי הארי בשמלה המפורסמת של סטיבן ספרוס בקליפ של Heart of Glass

הסגנון הנונשלנטי והאקלקטי של דבי כלל מצד אחד מראה נערי של חולצות טי קצרות והדוקות עם סלוגנים שונים, ג'ינסים הדוקים, מכנסי קמופלאג', ג'קט עור קצר וגופיות גזורות, ומצד שני בגדים אולטרה-נשיים כגון שמלות א-סימטריות, עליוניות סטרפלס, חצאיות מיני, נעלי עקב, ומגפיים עד ומעל הברך. היא אהבה גם לשלב פריטי לבוש עם הדפסים שונים ומתנגשים, ללבוש חליפות גבריות, ורחשה חיבה לנעליים שקופות ולאיפור בגוונים מטאליים.

כיצד תאמצי את הסגנון של דבי?

הסגנון של דבי הארי
לפרטי הסגנון של דבי הארי באתר פוליבור הקליקו על התמונה (איור: גילי גולנדר)

גילוי נאות: כילדה גיליתי את המוזיקה של בלונדי דרך התקליטים של אמא שלי, וחשבתי שהארי היא האישה היפה והקולית ביותר בעולם. דעתי לא השתנתה בהרבה מאז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן