Skip to content

הסכם קיבוצי חדש לטייסי ישראייר

אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "הייחודיות של ההסכם זה שהוא צופה את פני העתיד ושומר על כל זכויות הטייסים במקרה של מיזוג עם חברת תעופה אחרת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי שחלף נחתם הסכם קיבוצי חדש בין הנהלת חברת ישראייר לבין טייסיה. ההסכם, הנוגע לכ-50 טייסי החברה, כולל סעיף המאגד את כל הסיכומים שהושגו מיום התארגנותם של הטייסים בהסתדרות (12/2010) ועד היום. תוקפו של ההסכם הקיבוצי החדש הוא עד סוף שנת 2015.

חותמים על ההסכם הקיבוצי. (משמאל לימין) : עו"ד קרנית שפר – ממונה חטיבה באיגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי – יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אורי סרקיס – מנכ"ל ישראייר, זיו רייש – יו"ר ועד טייסי ישראייר. צילום באדיבות ועד הטייסים
חותמים על ההסכם הקיבוצי החדש. (משמאל לימין) : עו"ד קרנית שפר – ממונה חטיבה באיגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי – יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אורי סרקיס – מנכ"ל ישראייר, זיו רייש – יו"ר ועד טייסי ישראייר. צילום באדיבות ועד הטייסים

עיקרי ההסכם

במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש הוחלט על תוספת שכר לטייסים בגובה של 2.25%. הטייסים יתוגמלו באופן מיוחד עבור כל טיסה במסלול נתב"ג-אילת, בשיעור מינימום שמגלם שכר עבודה על שעת עבודה וחצי לכל כיוון. ההסכם יגדיל את כושר ההשתכרות של קצינים ראשונים לאחר השוואת היקף משרתם להיקף המשרה של קברניטים בצי טייסי מטוסי ATR.

רשת ביטחון

הבשורה החשובה ביותר שמביא ההסכם הנוכחי היא רשת הביטחון התעסוקתי לטייסי החברה במקרה שישראייר תתמזג עם חברת תעופה אחרת. במקרה זה, יישמרו כל זכויותיהם ומעמדם של הטייסים בחברה, לרבות שכרם, החזרי ההוצאות, זכויות פנסיוניות, מנגנוני הפיטורין ועוד. כמו כן, לפי ההסכם הנהלת החברה לא תוכל לפטר אף טייס במהלך תקופה של חצי שנה מרגע המיזוג. כל עובד שיפוטר לאחר תקופה זו, יהיה זכאי לפיצויים מוגדלים.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אמר הבוקר: "אני מברך את הנהלת החברה ואת טייסי ישראייר על כך שהם הגיעו להסכם מצוין. הייחודיות של ההסכם זה שהוא צופה את פני עתיד ושומר על כל זכויות הטייסים במקרה של מיזוג עם חברת תעופה אחרת".

זיו רייש, יו"ר ועד טייסי ישראייר, הוסיף לדברי אדרי ואמר: "אנו מברכים על כך שלאחר שנה וחצי של דיונים, הגענו להבנות עם ההנהלה ומקווים כי החל מהיום החברה תעשה הכול כדי להבטיח את זכויות העובדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן