Skip to content

"פילובולוס": הם לא רקדנים, הם קוסמים

להקת "פילובולוס" עושה את הבלתי אפשרי במופע "ארץ הצלליות" - ומותירה את הקהל פעור פה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

המופע החדש של להקת פילובולוס, "ארץ הצלליות", מעורר בקהל בעיקר חיוך והשתאות: איך הם מצליחים, צוות הרקדנים המיומן, ליצור ולהשתלב בשלל אפקטים מלאי הומור ופיוט גם יחד. האם גיבור המופע הוא איש התאורה המצליח לקרב ולהרחיק דמויות, "להקטין" אותן לננסים או "להגדיל" אותן לענקים מאיימים; או אצבעות הידיים המנהלות מחול של משאלות והוראות; או אולי גיבורת הערב היא המוזיקה הנהדרת של דייויד פו המלווה את המחול המרהיב בתיפוף על טנבורים בטעם קסמי המזרח ההודי. ברור שסוד הקסם של המופע הוא הדייקנות המדהימה של התזמון, שבו "נארגים" הרקדנים הווירטואוזים לתוך תמונות הקליפים של קטעי הווידיאו.

פיוט, דמיון והומור. "פילובולוס". צילום: Emmanueul Donny

המופע, שנערך במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב, מתחיל בהתגלגלות של הרקדנים-האקרובטים – ומפתיחה זו בבריאה מתמדת ובקצב מסחרר קם עולמה ההזוי של נערה מתבגרת וקורם עור וגידים: לפתע מוצאת את עצמה הרקדנית ויקטוריה דרנזו –  רגע אחרי שהייתה עסוקה ב"דווקא" להורים, שכלל התאפרות "סודית" והגדלת החזה – בשערי טירה עתיקה עם צריחים גדולים.

כישרון נדיר. צילום: Emmanueul Donny

דמותה הזעירה, שהולכת וקטֵנה, מתמודדת עם פרופיל ענק ומאיים מפיו יוצאות מילות תוכחה. ולפתע היא בלב מדבר, שעל אדמתו צומח "קקטוס אנושי" וממנו "פורצות" דמויותיהם הגמישות של האקרובטים-רקדנים. בחלומה היא מטיילת על שפת ים עם סרטנים קטנים הפוצחים במחול חינני. ולפתע- מתכנסות כל החיות המלוות אותה במונית מצוירת, שלמצהלות הקהל כתוב עליה דווקא "תל אביב".

גיבורת החיזיון נמצאת בקרקס קסום של שלל חיות בגדלים שונים, ביניהם סוס צולע המורכב משני רקדנים. היא עצמה הופכת לכלבה האהוב, אלא שגופה שומר על דמותו הנשית. לפתע מתפוגג ראשה ואיננו עוד, ובהבזק שנייה נעלם עולם הצלליות, והמסך עולה על קרקס ססגוני של הרקדנים, המתהוללים בווירטואוזיות שלא תיאמן על הבמה.

המעברים בין עולם הרקדנים הפלסטי לעולם הצלליות ה"גזורות" כמיניאטורות בשחור-צהוב,- הוא טבעי ונראה כאילו  מתקיים בנביעה הכרחית. הכול נברא בקצב מסחרר כמו "פילובולוס" – הפטרייה המתרבה במהירות מסחררת, שעל שמה קרויה הלהקה. המעברים בין המציאות הדמיונית של הצלליות לתלת-מימדיות החושית של הרקדנים – מהפנטים בקסמם. הכול נעשה במחשבה תחילה וטוב טעם ובעיקר – בדייקנות מדהימה.

אך ההתפעמות היא לא רק מהטכניקה שלא תיאמן, ההומור מלא הקסם ושלל הרעיונות הגאוניים – אלא בעיקר מכישרונם הנדיר של הרקדנים. הם מגלמים את שלל הדמויות בחן ובטבעיות, כאילו "נוזלים" התפקידים הווירטואוזיים מהשרוול, כשיכולת ההמראה הנדירה, ההתחברות גוף אל גוף והליריות הפיוטית של המחול – משכרות בקסמיהן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן