Skip to content

כל ילד שלישי עני, כל ילד חמישי נפגע מינית

ד"ר יצחק קדמן הגיש לנשיא פרס את השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל 2013". נתונים נוספים מהדוח: כל ילד שני בישראל חווה פגיעה אלימה ממבוגר; כל ילד שני נמצא כמעט על סף עוני; כל ילד שני בישראל נזקק לשעורים פרטיים במתמטיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן הגיש היום לנשיא המדינה שמעון פרס את השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל 2013", המראה תמונת מצב מפורטת של הילדים בישראל ועוסק בשלל תחומים כגון עבריינות, בריאות, חינוך וצרכים מיוחדים.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, סקר את עיקרי הדו"ח בפני הנשיא והדגיש, כי "כל ילד חמישי בישראל נפגע מינית; כל ילד שני בישראל חווה פגיעה אלימה ממבוגר; "כל ילד שלישי בישראל עני; כל ילד שני נמצא כמעט על סף עוני; "כל ילד שני בישראל נזקק לשעורים פרטיים במתמטיקה; לכל ילד שני בישראל אין תעודת בגרות; כל ילד שישי בישראל מוכר לשירותי הרווחה; "כל ילד שביעי בישראל סבל מהזנחה פיסית; כל ילד שמיני בישראל סובל ממוגבלות פיסית או שכלית; כמעט כל ילד בישראל גולש באינטרנט בתדירות גבוהה וצופה בטלוויזיה כארבע שעות ביום; כל ילד שני בישראל נחשף לתכנים מיניים שליליים באינטרנט וכל אזרח שלישי בישראל הוא ילד.

הנשיא פרס וד"ר קדמן (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
"הזנחת ילדים זה החטא החמור ביותר". הנשיא פרס וד"ר קדמן (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

"להדיר שינה מכולנו"

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר עם קבלת הדו"ח כי: "הדו"ח מציג תמונה קשה ביותר של הזנחת ילדים בישראל, הדו"ח צריך להדיר שינה מכולנו. מהדו"ח עולה, כי יש לנו פוטנציאל אדיר ואנחנו מבזבזים אותו. אין דבר ברור יותר מזה ואין דבר זועק יותר מזה- הזנחת ילדים זה החטא החמור ביותר שאני יכול להעלות בדעתי. אי אפשר להשלים עם כך שכל ילד שלישי עני וכל ילד רביעי נפגע מינית. לא ייתכן שגירעון לאומי יוטל על הכתפיים הצעירות ביותר, על הילדים. יש לשנות את חלוקת המשאבים בישראל ולקבוע יעדים ברורים שיסייעו לילדים בסיכון ובמצוקה. אסור לנו להזניח את הילדים- זוהי שגיאה שנשלם עליה בעתיד. על כולכם אחריות חברתיות משמעותית לטיפול בילדים- היא שתקבע את עתידה של מדינת ישראל".

"צריכים עוגה יותר גדולה"

ד"ר יצחק קדמן אמר, כי: "בשביל לדאוג לטובתם של יותר ילדים בישראל צריכים עוגה יותר גדולה, מספר הילדים אינו סוד וניתן לצפות את העתיד ולדעת כבר היום כי עוד שלוש שנים נצטרך יותר גני ילדים ויותר כיתות. אני מציע לכולם לקרוא את הנתונים ולהפנים – אין לנו אליבי לומר 'לא ידענו', אם נשב ונמתין, כי הדברים יקרו, אנו נהרוס את עתידנו. הנתונים אינם גזירה משמיים זה הכל מעשה בני האדם, מגיע לילדים שלנו לחיות בבריאות, בטחון ולקבל חינוך אמתי בחינם".

השנתון

שנתון 'ילדים בישראל' (והפעם שנתון 2013), יוצא לאור זו השנה העשרים ושתיים ברציפות והוא היחיד מסוגו בעולם כולו, בהיקפו ובתדירותו, ומהווה תמונת מצב כוללנית ומקיפה על חייהם של למעלה משניים וחצי מיליון ילדים החיים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן