Skip to content

אושרה הצעה לסיפוח הבקעה בוועדת השרים לחקיקה

הצעתה של ח"כ מירי רגב אושרה ברוב של שמונה שרים נגד שלושת שרי יש עתיד והתנועה. שר האוצר לפיד ושרת המשפטים לבני צפויים להגיש ערר. לבני: "הצעה חסרת אחריות שתפגע במדינה ותבודד אותה". השר יעקב פרי: "נסכל כל ניסיון פרובוקטיבי לפגוע במו"מ המדיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נסכל כל ניסיון פרובוקטיבי לפגוע במו"מ המדיני – הצעת החוק של רגב תסוכל". כך מבטיח שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, בתגובה לאישור הצעת החוק שיזמה ח"כ מירי רגב לסיפוח בקעת הירדן והעברתה לריבונות ישראלית מלאה.

הצעת החוק של רגב אושרה ברוב של שמונה שרים נגד שלושה, בוועדת השרים לחקיקה. שר האוצר, יאיר לפיד ושרת המשפטים, ציפי לבני צפויים להגיש ערר על הצעת החוק הזאת.

מירי רגב. תספח את בקעת הירדן? (צילום: דן בר דוב)
מירי רגב. תספח את בקעת הירדן? (צילום: דן בר דוב)

"הצעת החוק של מירי רגב על סיפוח הבקעה, בעיצומו של מו"מ רגיש , ימים לפני ביקור מזכיר המדינה האמריקאי- היא הצעה פרובוקטיבית, מתגרה, שנועדה לקבל פרסום פוליטי ותו לא", כתב השר יעקב פרי בעמוד הפייסבוק שלו. "לצערי הפרסום פוגע בעיקר במדינת ישראל. ההצעה אמנם עברה , למרות התנגדות שרי יש עתיד והתנועה, אבל בכוונתנו לסכל כל ניסיון להביאה לכדי אישור והבשלה. כבר היום יוגש ערר אשר יתקע את הצעת החוק הזו. הצעות חוק כגון אלה מזיקות למו"מ ופוגעות במאמצי ישראל להגיע להסדר עם שכנינו".

הצעת החוק של ח"כ מירי רגב, לסיפוח בקעת הירדן, הוגשה כמשקל להצעה האמריקנית לסידורי הביטחון באזור במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים. במהלך הדיון בוועדה, מתחה השרה לבני ביקורת חריפה על שרי הליכוד שתמכו בהצעה וכינתה את ההצעה כ"הצעה חסרת אחריות". לבני הוסיפה: "אין לי כבוד למציעה ואין לי כבוד להחלטה של השרים לתמוך בהצעה הזו. זו הצעה שתפגע במדינת ישראל ותבודד אותה. זו הצעה שנועדה לפגוע גם בממשלה, כי נושא כזה הוא עניין מדיניות ממשלה ולא להצעת חוק פרטית. אלה התומכים בהצעה הזו היום עושים זאת כי הם מנצלים את העובדה שאגיש ערר ואעשה בשבילם את העבודה. הם רוצים להרוויח מכל הכיוונים – גם להיות בממשלה שמנהלת משא ומתן וגם לשאת חן בעיניי הימין הקיצוני".

השר גדעון סער השיב לה: "אל תחלקי ציונים לחברי כנסת. יש קונצנזוס בציבור שבקעת הירדן תישאר ישראלית, וזה לא נורא שגם בקהילה הבינלאומית ידעו זאת".

שרת המשפטים התייחסה לכך גם בעמוד הפייסבוק שלה: "זה כבר הפך לעניין שבשגרה", כתבה. "מבוכת יום א׳, אם תרצו. הצעות חוק פרטיות וחסרות אחריות של חברי כנסת שרוצים לעצמם כותרת לרגע, פוגעות בסמכויות הממשלה ובאינטרסים האמיתיים של ישראל.

"הפעם זו הייתה הצעתה של ח״כ מירי רגב לספח את הבקעה. לא פחות. זו הצעה שתבודד את ישראל מהעולם ותפגע במשא ומתן. אנחנו ב׳התנועה׳ עמיר פרץ ואני כמובן שנגיש ערר לממשלה וכך גם הודיע יאיר לפיד ויעקב פרי. אולי זו הסיבה ששרי הליכוד מרשים לעצמם לתמוך – קצת כמו "להיות עם, ולהרגיש בלי" – להיות בממשלה שמנהלת משא ומתן להסדר מדיני ואחראי ושומרת על הכלכלה ועל ביטחון ישראל, אבל גם להתחנף למרכז הליכוד. כפיים".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הגיב: "לאט לאט ומהחלטה להחלטה מתבהרת התרמית הגדולה של ממשלת נתניהו. הפה אומר פתרון של שתי מדינות לשני עמים והיד מתרוממת לאשר עוד בנייה בשטחים ועכשיו הממשלה גם מכניסה אצבע בעין של ג׳ון קרי. זו המשמעות של החלטת ועדת השרים לאשר את הצעת החוק של ח״כ מירי רגב להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן. ברור שלבסוף החוק לא יאושר בכנסת, אבל מטען החבלה כנגד המו״מ המקרטע כבר הופעל".

1 Comment

  1. דותן
    30 בדצמבר 2013 @ 12:19

    האם אפשר לבקש קצת איזון בכותרת, אם לא בתוכן?

    בעמוד הראשון הכותרת היא:
    "ועדת השרים לחקיקה אישרה ברוב קולות הימין את הצעתה של מירי רגב לסיפוח בקעת הירדן"

    כלומר "אישרה ברוב קולות הימין". לא "ברוב קולות".

    האם, במקרה שבו הייתה הצעה מאושרת ברוב קולות ה"שמאל", עדיין הדבר היה מצויין בכותרת בעמוד הראשי?

    הממשלה אישרה הצעה.

    נקודה…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן