Skip to content

בג"ץ דחה את עתירת אלמגור ו-26 מחבלים ישוחררו הלילה

בית המשפט העליון דחה את עתירת המשפחות השכולות נגד שחרור המחבלים והפעימה השלישית יצאה לדרך. השופט אליקים רובינשטיין היה בדעת מיעוט והתנגד לשיחרור חמישה המחבלים תושבי מזרח ירושלים. הלילה אחרי חצות הם יועברו לרשות הפלסטינית שמתכננת להם קבלת פנים במוקטעה ברמאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בג"ץ דחה הערב (שני) את עתירת המשפחות השכולות נגד שחרורם הצפוי עוד הלילה של 26 המחבלים הפלסטינים ואפשר בכך את יציאתה לדרך של "הפעימה השלישית" בסדרת השיחרורים. האסירים רוכזו כבר הבוקר בכלא עופר הסמוך לירושלים. היום אחרי חצות יימסרו האסירים לידי הרשות הפלסטינית במעבר ביתוניה. במוקטעה מתוכננות חגיגות קבלת פנים לאסירים למרות השעה המאוחרת, כפי שהיה בעבר. שעת המסירה נועדה לצמצם את תגובות השמחה של הפלסטינים.

"לאחר שמיעת ושקילת טענות הצדדים, איני סבור כי יש מקום להתערבותנו בהחלטה לשחרור האסירים במסגרת "הפעימה השלישית", כתב נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס. השופט אליקים רובינשטיין היה בדעת מיעוט בהתנגדותו לשיחרורם של חמישה המחבלים תושבי מזרח ירושלים.

ארגון המשפחות השכולות של נפגעי הטרור "אלמגור" טען בעתירתו כי בניגוד להבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון מיוחד על שחרור אסירים "אזרחי ישראל", ישוחררו הלילה החמישה שהם בעלי תעודות זהות כחולות. בעתירה שהוגשה על ידי עורך הדין נפתלי ורצברגר צוין: "לא בקלות מוגשת העתירה נוכח התבצרות בית המשפט מאחורי עמדה הנמנעת מהתערבות בעל מניע מדיני".

קבלת הפנים למחבלים ברמאללה אחרי הפעימה השנייה (צילום: נירה ידין)
קבלת הפנים למחבלים ברמאללה אחרי הפעימה השנייה (צילום: נירה ידין)

המדינה, שיוצגה על ידי עורך דין נחי בן אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, השיבה: "עובדת היותם של חמישה מבין האמורים להשתחרר תושבי ירושלים עמדה לנגד עיני צוות השרים, כמו כל יתר הנתונים הנוגעים לכל אחד מהאסירים. אין מדובר בהכללתם של תושבי ירושלים ברשימת המיועדים לשחרור 'כמעט בחשאי' כפי שנטען בעתירה. לעניין הסיכון הנשקף מן האסירים המשוחררים שהם תושבי ירושלים השיבו המשיבים כי צוות השרים, באמצעות זרועות הביטחון, בחן עניינו האישי של כל מועמד לשחרור והאם נשקפת הימנו סכנה פוטנציאלית".

השופט רובינשטיין, בדעת מיעוט: "אילו נשמעה דעתי, היה מוצא צו על תנאי באשר לשחרורם של שלושת הרוצחים ושני הנידונים על ניסיון לרצח ועל חבלה בכוונה מחמירה שהם תושבי מזרח ירושלים, וזאת בשאלה האם נתנו הממשלה וצוות השרים דעתם כדבעי לנושא זה ולהשלכותיו מעבר לעצם קבלת המידע שהללו מצויים ברשימה".

שעות ספורות לפני החלטת בג"ץ הפגינו אנשי אלמגור ופעילי ימין מול בית ראש ההמשלה. קודם לכן הם צעדו לעבר בית אחד המחבלים שגר במזרח ירושלים. המפגינים נשאו מטריות שחורות ותמונות של הנרצחים וקראו לנתניהו לעצור את השחרור. באוהל המחאה שהקימו מול בית ראש הממשלה תלו המפגינים שלטים בגנותו. משטרת הבירה שמרה על איפוק, אך הייתה דרוכה נוכח כוונת המפגינים להצית צמיגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן