Skip to content

הנשיא פרס: "כולנו מבינים שנצטרך לוותר על שטחים"

בוועידת הגליל השביעית השתתפו גם ראש הממשלה נתניהו, שרים וחברי כנסת. השרה לבני: "אני מעדיפה את הגליל, את קריית שמונה וטבריה ואת הנגב, על פני התנחלויות מבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות, מחוץ לכל הסדר מדיני עתידי". יו"ר העבודה, יצחק הרצוג: "את נתניהו מעניינות רק ההתנחלויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כולנו מבינים שבכדי להשיג שלום נצטרך לוותר על שטחים. אין על זה ויכוח". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס, עם פתיחת ועידת הגליל השביעית שמתקיימת בטבריה.

בראיון מדיני על בימת הכנס, התייחס הנשיא לתהליך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: "החוזק האסטרטגי הגדול ביותר של ישראל הוא הסכם שלום. אם יהיה שלום יימצאו תקציבים שלא חשבנו עליהם", אמר. "ישראל עומדת היום בפני מצב חדש הטומן בחובו אפשרויות חדשות. גם האיחוד האירופי וגם הליגה הערבית מציעים לנו היום הצעות שרק לפני כמה שנים עוד חלמנו עליהן. אני מאמין שישראל עומדת בפני אפשרויות חדשות והייתי רוצה שרבים מאתנו ישתחררו מדעות קדומות. כולנו מבינים שבכדי להשיג שלום נצטרך לוותר על שטחים. אין על זה ויכוח. אם הממשלה החליטה לא להקים התנחלויות חדשות צריך לעמוד בזה".

הנשיא פרס בוועידת הגליל: "החוזק האסטרטגי הוא הסכם השלום" (צילום: מארק ניימן - לע"מ)
הנשיא פרס בוועידת הגליל: "החוזק האסטרטגי הוא הסכם השלום" (צילום: מארק ניימן - לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוועידת הגליל: "את תמצית ההבדל ביננו לשכנינו, אפשר לראות בתמונה אחת: בעוד שאנחנו מוכנים לעשות צעדים כואבים מאין כמותם, במטרה לנסות להגיע להסכם שישים קץ לסכסוך, הם – ביחד עם ההנהגה הכי בכירה שלהם – חוגגים. רוצחים הם לא גיבורים. ככה לא מחנכים לשלום. ככה לא עושים שלום. שלום יכול להתקיים רק כשהחינוך להסתה ולהשמדת ישראל – ייפסק. שלום יהיה רק אם האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים שלנו יובטחו. שלום ייכון רק אם נוכל להגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל איום".

"רוצחים הם לא גיבורים. ככה לא מחנכים לשלום". נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)
"רוצחים הם לא גיבורים. ככה לא מחנכים לשלום". נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)

שרת המשפטים, ציפי לבני, הממונה על המו"מ עם הפלסטינים,אמרה: "בהקשר של סדרי עדיפויות אני מעדיפה את הגליל, את קריית שמונה וטבריה ואת הנגב, על פני התנחלויות מבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות, מחוץ לכל הסדר מדיני עתידי. זה סדר העדיפות הציוני והלאומי שלי: במקום לספח לישראל התנחלויות שמחוץ לגושים של ישראל ולהפוך למדינה מבודדת ומוחרמת, אני מעדיפה לספח  תרבותית, כלכלית, חברתית ולאומית את הגליל והנגב, לקרב אותם למרכז ולהפוך למדינה שהיא מחוברת ומשגשגת שיכולה להמשיך להביא משקיעים ולפתח את הגליל והנגב.

"לא מספיק להגיד 'ציונות' ולהרגיש טוב עם זה. ציונות זה לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו חייבים להגיע להסדר. העבודה ששנים יש מחלוקת פוגעת במדינת ישראל. הרוב בישראל רוצה הסדר. והפעם לא ניתן להזדמנות הזו לחמוק מאתנו. זו ציונות."

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, תקף בחריפות את מדיניות הממשלה: "את נתניהו ושרי הליכוד הפריפריה לא באמת מעניינת אלא ההתנחלויות והבניה מעבר לקו הירוק. שם הלובי החזק ביותר. בשעה שכאן נאבקים על כל שקל המצב בהתנחלויות שונה לגמרי. לא מאמינים? בבקשה! ח"כ סתיו שפיר חברתי לסיעה חקרה, בדקה ומצאה כי רק בחודשיים האחרונים העבירה הממשלה להתנחלויות, דרך ועדת הכספים, סך כולל של  421.8  מיליוני שקלים.  ועד הישוב היהודי בחברון נהנה מהקצאות כפולות גם ממשרד הפנים וגם ממענקים מיוחדים, וזאת אפילו לא רשות מקומית. אני בספק אם מישהו מראשי הערים כאן זכה למענק של כמעט חצי מיליון שקלים לצורך צעדת יום העצמאות – אבל בקדומים בוודאי שזכו. למה שהכסף הזה לא יושקע  בגליל או בנגב?! כל אלה מראים שבמדינת ישראל אין תכנון הגיוני אלא תכנון שכל מהותו פוליטי. תכנון שאינו סופר את האזרח ופועל בצורה לא הגונה, מפלה לרעה, שערורייתית ממש!"

3 Comments

  1. דוד
    1 בינואר 2014 @ 8:44

    "שימון היקר" מאחר והעם חש חמלה על אדם ממרום גילך הוא גם מגלה סובלנות להזיותך. עברך בהסכמי אוסלו לא חדרו כנראה למקום הנכון אחרת קשה מאד לא לגחך מהזיותך

  2. ששון גבאי
    31 בדצמבר 2013 @ 15:27

    ברגע שניתן שטחים הם ירו עלינו רקטות טילים וסקאדים מאותם השטחים שנתנו להם!!!

    זה יגרום להשמדת ישראל

    • עמית מנדלזון
      31 בדצמבר 2013 @ 15:37

      ממש להשמדה ולישראל אין צבא אין טילים ? היא תושמד בקלות מכמה קופסאות פח מעופפות ? אם זה מה שאתה חושב אז האמונה שלך במדינה שלך באמת באמת חזקה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן