Skip to content

חוקר בתחנת זבולון מואשם בהטרדה מינית ומעשה מגונה בנחקרת

חוקר במשטרת זבולון זימן למשרדו אישה שנחשדה בביצוע הונאה בכרטיס חיוב. בעוד בן משפחתה ממתין מחוץ לחדר, ביצע השוטר בנחקרת מעשים מגונים וביקש ממנה לקיים יחסי מין בחדר החקירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לבית המשפט השלום בחיפה נגד ג'ריס באסל, חוקר בתחנת זבולון במרחב נוף, בגין עבירות של מעשה מגונה, מרמה והפרת אמונים. האישום הוגש באמצעות באמצעות עורך הדין רונן יצחק ממח"ש צפון,

מכתב האישום עולה כי בחודש אפריל 2011, בעיצומה של חקירה של חשודה שנעצרה בעבירה של ביצוע הונאה באמצעות כרטיסי חיוב, ולאחר שחוקר נוסף שהיה עימו בחדר החקירות עזב את החדר, סגר באסל את דלת חדר החקירות והחל להחמיא לנחקרת. הוא החל לנשקה בניגוד לרצונה וכל זאת בזמן שבן משפחתה ממתין לחקירה מחוץ לחדר. המעשים נעשו לאחר שהחשודה הודתה בפני השוטר בתחילת חקירתה כי נפלה בעבר קרבן למעשה אונס.

הנחקרת החלה לבכות וניסתה לגרום לחוקר לחדול ממעשיו. בין השאר היא הפנתה את תשומת לבו לכך שבחדר יש מצלמה שמצלמת את החקירה, ועל כך הוא השיב כי המצלמה לא תקינה ואינה מופעלת. באסל חדל ממעשיו רק בשל רעש שנשמע מחוץ לחדר החקירות ומיד לאחר מכן הפסיק את החקירה שלה. הוא הורה לה לצאת ולהמתין מחוץ לחדר.

לאחר חקירת בן משפחתה, הורה באסל לנחקרת להיכנס שוב לחדר החקירות וסגר את הדלת. הוא הודיע לה כי היא משוחררת ובעודם בחדר החל החוקר שוב לנשקה בשפתיה בניגוד לרצונה ונגע בה בכל חלקי גופה. הנחקרת נרתעה ממעשיו וביקשה ממנו לחדול,  ולמרות זאת הוא ניסה לשכנעה שאפשר לקיים יחסי מין במהירות. רק לאחר שאמרה לו כי בן משפחתה נמצא מחוץ לדלת ועלול לשמוע את הרעשים ולהיכנס לחדר החקירות, חדל באסל ממעשיו. היא שוחררה על ידיו רק לאחר שהשאירה בידיו את מספר הטלפון שלה ובבית הוריה.

בימים שלאחר מכן באסל התקשר לנחקרת פעמים רבות וכאשר ענתה לשיחה, אמר לה כי הוא מתגעגע אליה והפציר בה להיפגש עימו. הוא ביקש ממנה להגיע אליו לתחנת זבולון, תוך שהוא מבהיר לה שזו איננה הזמנה לחקירה והיא התחמקה בתירוצים שונים. כשנפגשו השניים באקראי ברחוב מספר ימים לאחר מכן המשיך באסל בהפצרותיו, וכשהמשיכה לסרב, חיבק אותה ונישק ללחייה בניגוד לרצונה.

"במעשיו ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים, לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים, תוך ניצול מצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית. כמו כן, ביצע הנאשם מעשה מגונה במתלוננת ללא הסכמתה וכן עשה במילוי תפקידו מעשים של הפרת אמונים, תוך פגיעה בציבור", נכתב בכתב האישום. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן