Skip to content

אושרה תספורת של 1.8 מיליארד שקל באלביט הדמיה

מוטי זיסר הפסיד את שליטתו בחברה, לאחר ש-95% ממנותיה הועברו לנושים. ההסדר גם מעניק פטור לנושאי המשרה שאינם בעלי שליטה, אך אינו פוטר את זיסר, בעל השליטה, מתביעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מוטי זיסר (מקור: אתר החברה)
מוטי זיסר (מקור: אתר החברה)

שופט בית המשפט המחוזי איתן בורנשטיין, אישר אתמול את הסדר החוב של חברת אלביט הדמיה, בסכום של 1.8 מיליארד שקל, שימחק ויומר ב-95% ממנויות החברה לנושיה הפיננסים. כמו כן יוגדל היקף החוב של ההסדר הראשון מסך כ-570 מיליון שקל לסך של 666 מיליון שקל בהסדר משופר. בכך הפסיד מוטי זיסר, בעל השליטה בחברה את שליטתו בה.

הסדר החוב זכה לתמיכה בלתי מסוייגת של כונס הנכסים הרשמי. נושי החברה תמכו ברוב ניכר של כ-97% בהסדר

ללא גרעין שליטה

משמעות ההסדר הינה שהנושים הפיננסים של אלביט הדמיה, ובעיקרם מחזיקי האג"ח ומקצתם בנק לאומי, יחזיקו במניות החברה, אשר תוותר ללא גרעין שליטה. ההסדר גם מעניק פטור לנושאי המשרה שאינם בעלי שליטה, אך אינו פוטר את זיסר, בעל השליטה מתביעות.

חובות בשיעור 2.8 מיליארד שקל

חברת אלביט הדמיה נקלעה לקשיים ולה חובות בשיעור של 2.8 מיליארד שקל, רובו למחזיקי האג"ח מסדרות שונות. ההסדר הראשון שנוסה בעבר לא אושר ולכן נדרש השופט אורנשטיין לאשר את ההסדר המשופר, שנבחן על ידי רו"ח אלרואי, שמונה לתפקיד של מומחה לבדיקת הסדר החוב והומלץ על ידו לנושי החברה, כאלטרנטיבה העדיפה.

הסדר עם בנק פועלים

תוקף הסדר הנושים הותלה מלכתחילה בהסכמה שבין אלביט הדמיה לבין בנק הפועלים, שלפיו יוקצו לבנק 3% ממניות החברה, שהיה נושה מובטח של החברה. הסכם העקרונות ביניהם זכה לתמיכה של כ-70% הנושים. בדיון בבית המשפט התברר, כי תנאי זה התקיים לאחר שהושגה הסכמה בין בנק הפועלים לבין אלביט הדמיה. לאור זאת הורה השופט בורנשטיין להקצות 3% ממניות החברה לבנק הפועלים.

הליכי העברת השליטה

השופט בורנשטיין הינחה את החברה לפעול להשגת האישורים הדרושים ליישום הסדר הנושים ולגרום להקצאת מניות של שם הנושים הפיננסיים, בשיעור שקבוע בהסדר הנושים. עוד הינחה השופט, שעם ביצוע הרישום של המניות על שם הנושים ייכנס לתוקף הפטור שניתן לנושאי המשרה הקבוע בהסדר הנושים ותופסק התביעה הייצוגית, והצדדים ידיעו על כך לבית המשפט הדן בתובענה הייצוגית

סמוך לאחר הקצאת המניות, תכנס אלביט הדמיה אסיפת בעלי מניות, אשר תבחר את חברי הדירקטוריון, בהתאם למסמכי ההתאגדות של החברה ובכפוף לדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן