Skip to content

הדולר פתח את השנה בסערה

צמד האירו דולר למשל צלל מאזור 1.38 ועד ל-1.3590. בזירת המט"ח המקומית, יתכן שבנק ישראל לא יאלץ להתערב במטרה להחליש את הדולר כי הדולר פתח את השנה בהתחזקות מרשימה שתבוא לידי ביטוי גם אצלנו. צמד הדולר שקל צפוי לפתוח את השבוע מעל 3.5
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: אירועים בולטים

שבוע האחרון של שנת 2013 הסתיים בירידות שערים קלות. אך הסיפור של השבוע האחרון ושל תחילת השנה הנוכחית שייך לדולר האמריקני, אשר פתח בראלי מרשים מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. צמד האירו דולר למשל צלל עמוק מאזור 1.38 ועד ל-1.3590. ההידוק המוניטארי הצפוי בארה"ב שיכלול צמצום היקף הרכישות עד להפסקתן המוחלטת של רכישות האג"ח יחד עם העלאת ריבית לקראת סוף השנה הנוכחית- תחילת השנה הבאה, אמורים לספק רוח גבית לראלי של הדולר שיכול להימשך כל השנה.

אנו מעריכים, כי השחקנים הגדולים נערכים לגל התחזקות של הדולר וינצלו כל מהלך היחלשות של המטבע האמריקני לצורך מהלך התחזקות נוסף.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית

השוק המקומי פתח את השנה החדשה בירידות שערים חדות. מדד ת"א 25 צלל ב-1.28% וסגר בסמוך ל-1322 הנקודות. היום הירידות צפויות להימשך על רקע הנעילה השלילית בוול סטריט. מדד ת"א 25 ינסה למצוא תמיכה באזור 1300 הנקודות. שבירה של רמה זו תוביל לתיקון עמוק יותר לכיוון 1250 הנקודות. רמת ההתנגדות הקרובה ניצבת באזור 1350 הנקודות. הנזילות בשבוע הקרוב צפויה לעלות מעט אך עדיין כדאי לזכור כי שחקנים רבים בעולם עדיין נמצאים בחופשות וצפויים לחזור מהן במהלך הימים הקרובים.

בזירת המט"ח המקומית, יתכן כי בנק ישראל לא יאלץ להתערב בשוק המט"ח במטרה להחליש את הדולר היות והדולר פתח את השנה בהתחזקות מרשימה שתבוא לידי ביטוי גם אצלנו. צמד הדולר שקל אשר סגר את השבוע האחרון מתחת ל-3.5, צפוי לפתוח את השבוע הנוכחי מעל רמה זו. היעד שלנו לשבוע זה ניצב באזור 3.55 שקלים לדולר. לקראת סוף השבוע הכל עלול להשתנות בהתאם לדוח התעסוקה הגדול של ארה"ב.

זירה בינלאומית

השבוע שלפנינו צפוי להיות מאתגר. חלק גדול מהמשקיעים הגדולים יחזרו לזירה ויהיה מעניין לראות האם ינצלו את הירידות האחרונות לצורך עליות, או שמא נראה את המשך המימושים גם לאורך השבוע שלפנינו?. יומן המקרו כלכלי עמוס באירועי מקרו משמעותיים כאשר המשמעותי ביניהם יפורסם ביום שישי הקרוב – דוח התעסוקה של ארה"ב. הדוח מתייחס לחודש דצמבר והוא בעצם מסכם את השנה שחלפה. על פי הדוח, נוספו למשק האמריקני כ-194 אלף משרות ושיעור האבטלה עמד על 7%. נתונים אלו עשויים להשפיע באופן ניכר על המדיניות המוניטארית של הפד' לכן כדאי לעקוב אחריהם. התנודתיות בשווקים תגדל לקראת פרסום הנתונים.

ביום רביעי הקרוב כדאי לעקוב אחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה שבה הוחלט להתחיל לצמצם את היקף הרכישות ב-10 מיליארד דולר, החל מהחודש הנוכחי.

באירופה, החלטות הריבית בבריטניה ובגוש האירו ירכזו עניין רב. בגדול, לא צפויים שינויים ושני הבנקים המרכזיים צפויים להותיר את הריבית על כנה. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי נאומו של יו"ר הבנק המרכזי של אירופה אשר בדרך כלל מפזר רמזים בנוגע למדיניות המוניטארית העתידית. לפני כחודשיים, הבנק המרכזי הוריד את הריבית בעוד 0.25% על רקע ההאטה באירופה והאינפלציה הנמוכה. האירו בכוננות לקראת יום חמישי הקרוב.

בזירת הסחורות, הזהב נראה אטרקטיבי לאחר שבנה תחתית באזור 1180 הדולר לאונקיה. אנו נערכים למהלך עליות לכיוון 1270. שבירה של רמה זו תוביל להמשך כל העליות לכיוון 1300. שבירת התחתית האחרונה עשויה לדרדר את המתכת היקרה אל עבר 1000 הדולר לאונקיה.

1 Comment

  1. הרצמן בורג
    5 בינואר 2014 @ 16:49

    דולר יעלה ומהר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן