Skip to content

2013 בשוק הרכב ברחבי העולם: מגמת עלייה

בארץ חל גידול של 3.7% במסירות רכב אבל שוק הרכב מתרחב גם בעולם וכמה מהידיעות מצביעות על המשך מגמת ההתעצמות של תעשיית הרכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת יונדאי, הרכב הנמכר ביותר בישראל, מדווחת על גידול של 7.3% במכירותיה בעולם. יונדאי מכרה השנה 4,721,156 מכוניות, מהן 86% מהמכירות מחוץ לתחומי דרום קוריאה, שם חל קיטון של 4% במכירות. בדו"ח שהציגה יונדאי נמצא כי מפעליה ברחבי העולם זוכים לגידול בביקושים עם 16.5%, בעוד מפעלי החברה בדרום קוריאה ייצאו 5.4% פחות מכוניות לרחבי העולם.

פולקסווגן עברה את GM בשוק הסיני והפכה ליצרנית הרכב הזרה הגדולה ביותר בסין, לראשונה זה תשע שנים של פעילות בשוק הרכב השני בגודלו בעולם.

שתי היצרניות שמו לעצמן יעד לשנת 2013 למכור בסין יותר מ-3 מיליון מכוניות. הראשונה לעמוד ביעד היתה פולקסווגן, שעשתה זאת כבר בתחילת דצמבר 2013, ואילו ג'נרל מוטורס עשתה זאת שבוע מאוחר יותר.

80% ממכירות קבוצת פולקסווגן בסין הן של מותג הרכב VW ואילו כל שאר מותגי הקבוצה – סקודה, אאודי, פורשה, בנטלי, למבורגיני וסיאט, תרמו רק 20% למכירות.

האם טסלה החשמלית תועמד למכירה והקונה תהיה GM או אולי פורד?

שמועות שנפוצו בעיר המכוניות דטרויט, מספרות על מהלך כזה בשנה הקרובה. לענקיות הרכב האמריקני חסרה טכנולוגיה חשמלית ואילו מותג היוקרה החשמלי צריך מערכת הפצה ולא פחות מכך צימצום ההתנגדויות מצד שדולת הרכב המסורתית והמיושנת בארה"ב, שמגבילה את יכולת החברה לפרוץ ליותר שווקים. האם כך יהיה? ימים יגידו.

יצוא הרכב מארה"ב נמצא בשיא ועבר לראשונה מכירות של שני מיליון מכוניות, שמחציתן נשלחו לקנדה ומקסיקו. מחצית מהייצוא הוא של מותגי רכב אמריקני (פורד, GM וקרייזלר) ואילו השאר של מכוניות ממותגי רכב יפניים, דרום קוריאניים או גרמניים המיוצרים במפעלי החברות בארה"ב.

מרצדס (צילום דני בר)
מרצדס (צילום דני בר)

בשנת 2012 ייצאה תעשיית הרכב האמריקנית 1.8 מיליון מכוניות בשווי של יותר מ-132 מיליארד דולר והיתה תעשיית הייצוא האמריקנית הגדולה ביותר לפני תעשיית התעופה והחלל. כעשירית מייצוא הרכב האמריקני היא לשוק הסיני. הדגם הפופולארי ביותר שנמכר ליותר מ-49 מדינות ברחבי העולם הוא הפורד טנדר F-150.

מרצדס בנץ עברה את שיא המכירות שלה עם יותר מ- 1.4 מיליון מסירות בשנת 2013. ייצור ה-S קלאס החדש של מרצדס לא מצליח להדביק את הביקוש והמפעל בסינדלפינגן מייצר 460 מכוניות ליום ולא עומד בביקושים לדגם החדש.

היצרנית הגרמנית השקיעה בשנה האחרונה 2.2 מיליארד דולר בשני מפעליה בסינדלפינגן וברשטאט ואילו בשנה הבאה יושקעו עוד מיליארד דולרים במפעל בברמן לייצור דגמי C קלאס חדשים. השקעות נוספות להגדלת כושר הייצור מתכננת מרצדס במפעליה ברומניה, ברזיל וסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן