Skip to content

מטרופולין – הבטחות מול מציאות

בשבועות האחרונים עקבנו אחר פעילות חברת האוטובוסים "מטרופולין", שהגיע לשרון עם הבטחות גדולות ונראה שלא כולן מקוימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבועות האחרונים הזדמן לנו לבצע מספר נסיעות בחברת מטרופולין במרחב השרון ותל-אביב והממצאים לא היו מעודדים.

כאשר זכתה חברת מטרופולין במכרז אשכול התחבורה של השרון, הוכרז על אוטובוסים עם WiFi חופשי באוטובוס, תדירות נסיעות גבוה יותר, צוות נהגים מיומן ואיכותי ועוד. אז מה נשאר לנו מההבטחות?

תדירות

אכן תוגברו מספר האוטובוסים בעיקר בשעות הבוקר מהשרון לתל-אביב אולם יש קושי לעמוד בלוח הזמנים אחר הצהריים מתל-אביב לשרון ולעיתים יש עיכוב גדול מהמתוכנן בין אוטובוס אחד לשני.

נהגים

נהגי מטרופולין מתנהגים כאילו האוטובוס הוא הרכב הפרטי שלהם והכביש הוא גם כן שלהם.
1. כמעט בכל האוטובוסים יש שלט שהודפס במדפסת ביתית, הדורש מהנוסעים לא לדבר בטלפון הנייד בשורות הראשונות של האוטובוס, כי הדבר מפריע לנהג. יש נהגים המגדילים לעשות ומעירים למי שמדבר ודורשים מהנוסע לעבור לחלק האחורי של האוטובוס.

כידוע, אין כל הנחיה של משרד התחבורה על איסור נוסעים לשוחח בטלפון ליד הנהג כמו שאין הנחיה שלא לדבר בכלל ליד הנהג. למותר לציין שיש נהגים שמדברים עם דיבורית בשעת הנהיגה ואילו באוטובוס יש שלטים שהם תלו האוסרים על דיבור בטלפון נייד בקדמת האוטובוס.

מן הראוי שנהלת מטרופולין תדאג להדרכה והטמעת כללי התנהגות של הנהגים באוטובוס ואף תפקח על כך.

2. נהגי מטרופולין לא מפסיקים לצפור לאורך כל הנסיעה ועל כל דבר שמפריע להם בדרך. כידוע, צופר נועד להתראה רק בעת סכנת חיים וחל איסור על שימוש בצופר למטרה אחרת. בנסיעה לתל-אביב אפשר לספור בין 20-50 צפירות במטרופולין ואילו בנסיעה באותן שעות באגד (מסלול קצת שונה) נספרו פחות משלוש פעמים של שימוש בצופר.

מן הראוי שהממונה על בטיחות הנסיעה במטרופולין יורה על כללי העשה ואל תעשה ויפקח על ביצועם.

3. נתקלתי בנהגים המשמיעים ברדיו של האוטובוס תחנות שידור שאינן בקונצנזוס הישראלי ואינן ערבות לכל אוזן. שידור בערבית בקו 149 מכפר-סבא לתל אביב אינו מקובל, וכך גם לא תחנת שידור חרדית פיראטית. כשהערתי לנהגים הם נטו להתווכח ונאותו להחליש את עוצמת הקול, אבל לא לכבות או להעביר לתחנה ראויה יותר. מן הראוי שהנהלת מטרופולין תיידע את נהגי החברה אילו תחנות רדיו מקובלות לשימוש ואילו לא.

WiFi

בתחילת הפעלת האוטובוסים של מטרופולין בשרון, כל הקווים לתל-אביב היו עם אוטובוסים שנכתב עליהם שיש בהן גלישת אינטרנט חופשית. עם הזמן הוחלפו חלק מהאוטובוסים בכאלה שאין להם אינטרנט אלחוטי חופשי והובטח שהאוטובוסים יצוידו במערכת המתאימה בהדרגה.

נכון להיום, רוב הנסיעות שבוצעו היו ללא יכולת גלישה במערכת ה- WiFi של האוטובוס. גם באוטובוסים שיש עליהם שלט שהם מצוידים באינטרנט אלחוטי, המערכת לא פעלה. כשנשאל הנהג הוא ענה שאינו יודע להפעיל את המערכת ולא יודע אם בכלל יש מערכת WiFi באוטובוס.

שלטי מידע דיגיטליים

השנה הוכנסו כמעט בכל קווי האוטובוס ובתחנות הראשיות, שלטים דיגיטאליים המציינים את האוטובוסים העתידים להגיע ומתי, לנוחות הנוסעים ועל מנת שיוכלו להחליט באיזה אוטובוס לנסוע. בכמה מהנסיעות נמצא כי על הלוח לא הופיעה התראה על בואו של אוטובוס 149 ואילו בפועל הופיע אוטובוס כזה.

תגובת דובר מטרופולין: על נהג האוטובוס, מוטלת האחריות להסיע בבטחה מדי יום אלפי נוסעים למקום יעדם. בדרכו, מתמודד הנהג כל העת עם מצבים העלולים לסכן את שלום נוסעיו ועל כן לעיתים הוא צופר ומתריע. עם זאת, הטענות המועלות באשר לצפירות מיותרות ושיחות של נהגי החברה בזמן הנסיעה יועברו לבדיקת גורמי הבטיחות בחברה ויבוצע רענון נהלים.

כמו כן, יצוין כי אין איסור על שימוש בטלפון סלולארי בזמן הנסיעה מצד הנוסעים וגם הנחייה זו תחודד. באשר לאינטרנט האלחוטי, מרבית האוטובוסים של מטרופולין מאפשרים גלישה חופשית באינטרנט ואנו פועלים להשלמת השירות בכל צי האוטובוסים.

שילוט סולארי – בשנה האחרונה הציבה מטרופולין באזור השרון וסביבתה מאות שלטים סולאריים. שלטים אלו נמצאים תחת בקרה מתמדת ותקלות המתגלות בהם מטופלות בהקדם. איננו מכירים תקלה בתחנה המדוברת אך תבוצע מידית בדיקה נוספת בתחנה זו.

לא התקבלה תגובת דובר משרד התחבורה עד שעת פרסום הכתבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן