Skip to content

השליטה באי.די.בי עוברת לידי בן משה ואלשטיין

כך החליט בצהריים השופט איתן בורנשטיין. לדבריו: בן משה ואלשטיין ענו על הדרישות, אין ראיה שיש בה כדי לשמוט את הקרקע בהסדר אי.די.בי ושבן משה שולט בכל החברות שלו. השופט קבע, כי ביצוע ההחלטה יעוכב ב-15 יום כדי לאפשר לדנקנר לערער לבית המשפט העליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אדוארדו אלשטיין
אדוארדו אלשטיין
מוטי בן משה
מוטי בן משה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוציא סופית היום בצהריים את השליטה של נוחי דנקנר באי.די.בי והעביר את השליטה בתאגיד לידיהם של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, במסגרת הכרעתו הסופית בהסדר החוב באי.די.בי. בכך מסתיים הליך גיבוש הסדר החוב של התאגיד, שהחל בספטמבר 2012. הוא דרש מאדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה להעביר את הכספים תוך 14 יום. הדוח על מקורות הכספיים של בן משה בשלב זה נשאר חסוי, למעט קבוצת אלשטיין-בן משה.

השופט קבע בהחלטתו, כי אין מניעה להעביר את השליטה לידי קבוצת אלשטיין-בן משה ולא קיים ממצא שמקור הכספים זר. עוד ציין השופט, כי צוות הבדיקה גילה שבן משה שולט בכל החברות שלו, שאין ראיה שיש בה כדי לשמוט את הקרקע בהסדר. "מהדוח על נספחיו (של צוות הבדיקה) עולה כי בעלי השליטה עמדו בחובת הגילוי, לא נפל מום בממצאים שהתגלו על מנת לשמוט את הקרקע תחת הסדר הנושים", קבע אורנשטיין.

השופט אורנשטיין מינה את אייל גבאי וחגי אולמן לפקח על הסדר הנושים ובכך הם הופכים למנהלי אי.די.בי. בפעול, הורה לשחרר את כל הכספים שהפקידה קבוצת דנקנר-גרנובסקי בקופת בית המשפט, והחליט על פיטוריהם של כל הדירקטורים באי.די.בי, ביניהם נוחי דנקנר,  וקבע כי החברה תמנה במקומם 9 דירקטורים ומנכ"ל.

נוחי דנקנר. קיבל 15 יום כדי לערער בעליון
נוחי דנקנר. קיבל 15 יום כדי לערער בעליון

יחד עם זאת קבע אורנשטיין, כי ביצוע ההחלטה יעוכב ב-15 יום כדי לאפשר לדנקנר לערער לבית המשפט העליון. לפיכך, כל הצעדים המעשיים שאותם הוא פירט בהחלטתו, ייכנסו לתוקף רק לאחר סיום עיכוב הביצוע ואם ביהמ"ש העליון לא יאריך אותו.

אם הערעור ימשך הרבה זמן

אם דנקנר יגיש ערעור לבית המשפט העליון, בתוך פרק הזמן שקבע השופט אורנשטיין, תישאר אי.די.בי עד ההכרעה בשליטתו ובשליטת ההנהלה הנוכחית. אבל אולמן וגבאי הנאמנים לביצוע החלטת בית המשפט יפקחו בדקדקנות על כל מהלכי הניהול, עד הפרט הזניח ביותר. אלשטיין ובן־משה יכססו בתקופה זו ציפורניים בתקווה שהנאמנים יצליחו למנוע הזזת הליכים ושינויים באי.די.בי. הכל חייב להישאר במקומו, כפי שהיה עד היום. לא למנות או לפטר בתאגיד מנכ"לים, סמנכ"לים ובכירים נוספים, לא להעלים מידע חיוני, ולא לבצע שינויים בהסכמי שכר.

אם הערעור בעליון ימשך הרבה זמן, קיימת סכנה שאם עד סוף מרץ השנה לא יסתיים ההליך והבעלות תעבור, צפויה אי.די.בי פיתוח להיכנס לחדלות פירעון. שמשמעותו יישום בקשת הנושים לפרק את החברה. מי שיכול לעצור את הסאגה הזאת הוא השופט בורנשטיין, שיצטרך להציב משהו דומה לאולטימאטום לעליון ולבקש ממנו לזרז את ההליכים.

בעיית מימון הערעור

אבל, לדנקנר ישנה בעיה בהגשת הערעור לעליון והיא – מימון. על פי החלטת דירקטוריון אי.די.בי אחזקות נאסר עליו להשתמש בכספי החברה בכל הקשור להסדר החוב עם הנושים, והגשת ערעור כלולה בהחלטה הזאת. הוצאתו של נוחי מהשליטה באי.די.בי מותירה אותו חשוף אישית לתביעות גבוהות מאוד, בגלל הערבויות האישיות שהוא נתן להלוואות מהבנקים בסכומים של מאות מיליוני שקלים לגנדן וטומהוק, שבאמצעותם הוא שלט באי.די.בי. התחייבויות שעלולות לדחוף אותו למצב של פושט רגל. להוסיף לכך סכומי כסף גדולים לערעור, מכספו האישי, זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן