Skip to content

נתניהו: "שלום אמיתי לא יוכל להתקיים ללא הפסקת ההסתה"

הממשלה דנה היום בהסתה ברשות הפלסטינית. על פי הסקירה שהוצגה לשרים, גם בתקופת המו"מ ההסתה לא פחתה ובתחומים מסוימים אף גברה. כמו כן נאמר כי לאחרונה גבר השימוש באלמנטים נאציים מובהקים כולל שימוש בדמותו של היטלר. בינתיים, הימין והמתנחלים פותחים בקמפיין נגד מה שהם מכנים: "ג'ון קרי - פתרונות בע"מ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההסתה ברשות הפלסטינית נמשכת וראינו היבטים לכך גם בימים האחרונים", כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית, שעסקה בנושא ההסתה ברשות הפלסטינית.

"נמשכת ההתנגדות קודם כל להכרה במדינה היהודית ובזכותנו להיות כאן", אמר ראש הממשלה. "אנחנו לא זרים בירושלים, אנחנו לא זרים בבית אל, אנחנו לא זרים בחברון. אני חוזר ואומר שזה שורש הסכסוך ולדעתי גם שורש ההסתה שאינה מכירה בעובדת יסוד זו.

מתוך המצגת שהוצגה לשרים: הסתה בדף הפייסבוק הרשמי של המשמר הנשיאותי
מתוך המצגת שהוצגה לשרים: הסתה בדף הפייסבוק הרשמי של המשמר הנשיאותי

"מדובר בתופעה חמורה ביותר", המשיך ואמר נתניהו. "שלום אמיתי לא יוכל להתקיים ללא הפסקת ההסתה נגד ישראל וחינוך לשלום. אי מוכנותם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי ולהכריז על קץ התביעות הלאומיות- זה שורש הסכסוך. זוהי גם הסיבה שבגללה אנו מתעקשים על סידורים ביטחוניים משמעותיים, כדי שנוכל להגן על עצמנו בכוחות עצמנו בכל מצב".

נתניהו התייחס גם למצב הביטחוני ואמר כי בשנת 2013, לפי הנתונים הרשמיים, נרשם מספר הנפגעים הנמוך ביותר מזה עשור. "זה איננו מקרי, זה פרי מדיניות מאוד ברורה של תגובה וסיכול. תגובה מהירה וגם סיכול מתמשך נגד אלה שמבקשים את נפשנו".

במשך יותר משעתיים דנה היום הממשלה בנושא ההסתה ותרבות השנאה ברשות הפלסטינית. שר המודיעין ד"ר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו, תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר הציגו בפני הממשלה את "מדד ההסתה הפלסטינית", הנערך בשנים האחרונות. המדד כולל ממצאים חדשים מהחודשים בהם מתנהל המשא ומתן המדיני.

מתוך המצגת שהוצגה בפני הממשלה: מועל יד נאצי ברשות הפלסטינית
מתוך המצגת שהוצגה בפני הממשלה: מועל יד נאצי ברשות הפלסטינית

לדברי שטייניץ ומנכ"ל משרדו ההסתה נגד ישראל והעם היהודי ממשיכה להתקיים בערוצי התקשורת הרשמיים, כולל בגופים המקורבים ביותר ליו"ר הרש"פ, ובמערכות החינוך והדת. עוד עולה שגם בתקופת המו"מ בין ישראל לפלסטינים ההסתה לא פחתה ובתחומים מסוימים אף גברה. כמו כן עולה שלאחרונה גבר השימוש באלמנטים נאציים מובהקים כולל שימוש בדמותו של היטלר.

על פי הניתוח שהוצג בפני הממשלה, פעילות ההסתה מתרכזת בהעברת מספר מסרים מרכזיים שהראשון שבהם הוא כי לישראל אין זכות להתקיים – ובוודאי לא כמדינת העם היהודי. על פי המסר המרכזי השני, היעלמותה של ישראל היא בלתי נמנעת, וצפויה בקרוב. מסר מרכזי אחר עפ"י הניתוח שהוצג בפני השרים, הוא: היהודים הם יצורים תת-אנושיים ויש לטפל בהם בהתאם. בעיקרון, עפ"י המסרים של ההסתה הפלסטינית: כל צורות המאבק, לרבות טרור, הן לגיטימיות להגשמת היעד הסופי.

השר שטייניץ אמר בדיון: "אסור לנו להתעלם מכך שמערכת החינוך והתקשורת הפלסטינית בחסות אבו מאזן, ותוך כדי המשא ומתן, מחנכת ומסיתה יום יום להשמדת מדינת ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "אי ההכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי זה לב הסכסוך. הכול מתחיל בחינוך – אם לא יהיה חינוך, אף טכנולוגיה לא תעזור. הפלסטינים מקבלים כסף ממדינות שתורמות למוסדות החינוך ברשות הפלסטינית, ועדיין מחנכים שם להסתה ולגזענות על בסיס ציטוטים של אדולף היטלר. הם טוענים שאין עם יהודי. הם לא מסכימים לסופיות הסכסוך וקץ התביעות, ולא מוכנים לוותר על זכות השיבה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בישיבת הממשלה כי ההסתה של הפלסטינים חמורה ובעיקר חינוך ילדים לשנאה. עם זה הדגישה כי זו לא יכולה להיות סיבה שלא לפעול להשגת הסדר. לדבריה, ההסתה צריכה להיות תמריץ להיפרדות מהפלסטינים כדי שמדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית.

בינתיים, בעיצומו של מסע הדילוגים והלחצים של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יוצאים בימין בקמפיין חדש, תחת הכותרת "ג'ון קרי פתרונות בע"מ". במסגרת הקמפיין הושק אתר אינטרנט חדש (http://johnkerry.co.il/ ) המציג את  "חברת ג'ון קרי פתרונות בע"מ"  – חברה אשר עובדת בהתאם לסיסמה: "אין לנו פתרונות טובים, אבל חייבים לעשות משהו…"

תמונת מסך של אתר "ג'ון קרי - פתרונות בע"מ"
תמונת מסך של אתר "ג'ון קרי - פתרונות בע"מ"

סרטון שהופק כחלק מהקמפיין של חברת ג'ון קרי פתרונות בע"מ לועג לפתרונות ה"יצירתיים" של ג'ון קרי לבעיות המתעוררות בחיי-היום יום, פתרונות שמביאים כמובן להחמרת המצב.

באתר עצמו ישנם סרטוני אנימציה נוספים –  "כשישראל אמרה לא"  – על אירועים בהיסטוריה של מדינת ישראל, שבהם עמדנו מול לחצים אמריקניים בלי להתקפל, ובלי לשלם מחיר של ממש למרות האיומים;  ו"עושים סדר במזרח התיכון" – על סדרת ההסדרים והכשלונות של האמריקנים במזרח התיכון.

מאחורי הקמפיין עומדים תנועת "ישראל שלי" בשיתוף מועצת יש"ע ומועצה אזורית מטה בנימין, ומטרתו להדגיש את המסר הידוע לכל – שהידידות העמוקה שלנו עם ארה"ב אינה מחייבת אותנו להיכנע ללחצים שמובילים אותנו לקבלת פתרונות שמסכנים את מדינת ישראל.

מתוך האתר: "ג'ון קרי הוא פוליטיקאי אמריקאי מומחה בינלאומי לניהול משברים ופתרונות יצירתיים. לאור ניסיונו הדיפלומטי הרב, בשנים האחרונות הוא פועל במזרח התיכון בהצלחה רבה והביא לפתרונות יצירתיים ששינו את פני האזור.

"סוריה, מצרים, לוב, איראן ועוד מדינות, מודות לו על השקט היצירתי שהביא להן. כעת ג'ון מביא את הכישורים שלו גם לאזרח הקטן! בעיות עם החבר? צריך רעיון מקורי לתחפושת? הדשא של השכן זרחני יותר? לג'ון יש פתרון! ג'ון קרי פתרונות בע"מ. אין לנו פתרונות טובים, אבל חייבים לעשות משהו, נכון?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן