Skip to content

מחקר: מנכ"לים ומנכ"ליות יפים, עשירים ומצליחים יותר בעסקים

מחקר חדש של שני כלכלנים מאוניברסיטת מילווקי בודק את הקשר בין יופי לבין הצלחה בעסקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יופי ועושר כנראה הולכים ביחד. את הקביעה הזאת הסיקו שני הכלכלנים, לאחר שבדקו את פרצופם היפיפה יותר או היפיפה פחות, תלוי בעיני המתבונן או המתבוננת כמובן, של לא פחות מאשר 677 מנכ"לים ומנכ"ליות העומדים בחברות המרכיבות את מדד S&P 500. מהתוצאות הם בנו אינדקס יופי המבוסס על גיאומטרית הפנים שלהם.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (מקור: tumblr של מריסה מאייר)
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (מקור: tumblr של מריסה מאייר)

שני הכלכלנים, ג'וזף הלפורד והונג-שיאה הסו, מגיעים לכמה מסקנות מעניינות על הקשר בין יופי לכלכלה. ראשית, מנכ"לים ומנכ"ליות יפים מתוגמלים טוב יותר. שנית, הסיקו הלפורד והסו, כי יופיים של מנכ"לים ומנכ"ליות גורר עליה בערכן של מניות החברה בראשן הם עומדים, בימים הראשונים לכהונה שלהם. החוקרים מצאו גם השפעה דומה על ערכן של מניות החברה לאחר שמנכ"לים מצודדים הופיעו בטלוויזיה.

יופיים של מנכ"לים ומנכ"ליות בא לידי ביטוי גם בעת מיזוגים ורכישות. המחקר קובע, כי ליופי יש גם השפעה חזקה על הליך משא ומתן: “מנכ"לים יפים יותר מתוגמלים יותר, מכיוון שהם יוצרים יותר ערך לבעלי המניות שלהם על ידי יכולות נועזות במשא ומתן", הוזכר במחקר.

לשיטתם של שני החוקרים, מריסה מאייר היא דוגמה מצויינת לכיצד יופי משפיע על ערך המניות וביצועי החברה שאותה היא מנווטת. למערכת CNBC אמרו השניים, כי: "מריסה קיבלה 8.45 (מתוך 10) באינדקס יופי הפנים והיא ממוקמת ב-5% העליונים (הנראים טוב ביותר) במדגם שלנו. יאהו הצליחה טוב מאד מאז שהיא נהפכה למנכ"לית (עלייה של 158% בערך המניה)”.

במילים אחרות, אם אתם, בעלי המניות ומעוניינים בתשואות גבוהות על המניות שלכם, כדאי לכם מאוד לשכור מנכ"ל או מנכ"לית שנראים כמו דוגמנים. מצד אחר, וזה חשוב לדעת: יופי וזוהר במקרים מסוימים אינם מקור לאמינות.

מת'יו מקונוהיי וליאונרדו דיקפריו המגלם את ג'ורדן בלפורט ב"הזאב מוול סטריט"
מת'יו מקונוהיי וליאונרדו דיקפריו המגלם את ג'ורדן בלפורט ב"הזאב מוול סטריט"

קחו למשל את הדוגמה של ג'ורדן בלפורד, ברוקר ומולטי מיליונר לשעבר, אדם שנגע בחיים הטובים וגם נראה לא רע בכלל. סיפורו של בלפורד עומד במרכזו של סרטו האחרון של מרטין סקורסיזה: "הזאב מוול סטריט".

בלפורד מצא את עצמו בסופו של דבר מאחורי סורג ובריח, בעקבות מעשה הונאה של הרצת מחירים של מניות. יופי אולי הולך יד ביד עם עושר, אבל הוא כנראה לא קונה אמינות, כך שבסופו של דבר עדיף לבסס את ההחלטות הפיננסיות שלנו על שכל ישר ולא על איך שנראה המנכ"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן