תע"א זכתה בחוזה של 150 מיליון ד' עבור מכ"ם בקרת אש למטוסי קרב של לקוח זר

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בסלון האווירי שיתקיים בשבוע הבא בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי

תע"א זכתה בחוזה של 150 מיליון ד' עבור מכ"ם בקרת אש למטוסי קרב של לקוח זר

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בסלון האווירי שיתקיים בשבוע הבא בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בסלון האווירי שיתקיים בשבוע הבא בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי 

מאת עמי אטינגר 

ELM_2032 Airborne Fire Control Radar
מכ"ם בקרת אש ELM_2032 (צילום: התעשיה האווירית)

התעשייה האווירית (תע"א) תספק מערכות מכ"ם בקרת אש מסוג ELM 2032, בשווי 150 מיליון דולר, להתקנה במטוסי הקרב של לקוח זר.

לאחר בחינת פתרונות שונים בחר הלקוח במערכות מתוצרת אלתא, חטיבה וחברת בת של תע"א – כך נמסר מהתעשייה האווירית, לקראת פתיחת הסלון האווירי בסינגפור, שייפתח ב-14.2.2012. בסלון האווירי תציג תע"א מגוון מוצרים וטכנולוגיות מתקדמות מתוצרתה. 

מערכת המכ"ם המודרנית מסוג ELM 2032 מיישמת טכנולוגיה המאפשרת יכולות מתקדמות של תצפית ובקרת אש במודי פעולה של אוויר-אוויר, אוויר-קרקע ואוויר-ים. המכ"ם החיוני לתפקודן היעיל של מערכות נשק במטוסי הקרב, מזהה, מציין ועוקב אחר מטרות בעלות כושר תמרון גבוה, עד לשלב נעילת הטיל על המטרה.

המכ"ם הקל והקומפקטי פותח תוך שימוש במשוב מבצעי מטייסי קרב, והוא מציב רף ביצועים גבוה יחסית למתחרים, ובמחיר אטרקטיבי. עיצובו המודולרי של המכ"ם וממשקי האוויוניקה הגמישים שלו מאפשרים את התאמתו לדרישות ייחודיות של לקוחות המשתמשים במטוסי קרב מסוגים שונים.

ELM-2032 Airborne Fire Control Radar installed on Fighter
מכ"ם בקרת אש מותקן במטוס קרב (צילום: התעשיה האווירית)

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בתערוכה בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה שפותחה בחברה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי. היכולות המבצעיות הנדרשות מתבססות על מערכות איסוף וניתוח מודיעין המאפשרות לקבל נתונים על שדה הקרב ועל האיומים המתפתחים בו, על מערכות הגנה היכולות לתת תשובה מיידית לכל איום, ועל מערכות תקיפה שישמידו את האיום בזמן קצר. הפעלת מערכות מגוונות למטרות מודיעין, הגנה והתקפה מחייבת יכולת להעביר ולקלוט מידע נרחב בזמן אמת, להיערך ולהגיב בכל תחומי הפעולה של התע"א ביבשה, בים, באוויר ובחלל.

עוד תציג התעשייה האווירית בתערוכת סינגפור מגוון מערכות המתחברות למערך משולב וביניהן: מערכות איסוף מודיעין כולל מל"טים מסוג הרון TP, הרון,  ברדלס ו- ETOP, מערכות הגנה טקטיות הכוללות מכ"ם גילוי "אלפא", טילי הגנה מסוג "ברק 8" ומערכות הגנה נגד טילים מסוג "חץ 2" ו"חץ 3". כן יוצגו מערכות תגובה ותקיפה כמו HAROP, מנתר (Jumper) ומטוסי תדלוק רב- משימתיים (Multi Mission Tanker Transport – MMTT) המאפשרים תדלוק מטוסי קרב בטיסה ובמקומות מרוחקים.

הסלון האווירי בסינגפור נחשב לחשוב ובולט ומשתתפים בו ענקי תעשיית האיירוספייס בעולם כמו בואינג, לוקהיד מרטין, ג'נרל דיינמיקס, האניוול, EADS, ת'אלאס, אלניה, התעשייה האווירית הקוריאנית ועוד.

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בסלון האווירי שיתקיים בשבוע הבא בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי 

מאת עמי אטינגר 

ELM_2032 Airborne Fire Control Radar
מכ"ם בקרת אש ELM_2032 (צילום: התעשיה האווירית)

התעשייה האווירית (תע"א) תספק מערכות מכ"ם בקרת אש מסוג ELM 2032, בשווי 150 מיליון דולר, להתקנה במטוסי הקרב של לקוח זר.

לאחר בחינת פתרונות שונים בחר הלקוח במערכות מתוצרת אלתא, חטיבה וחברת בת של תע"א – כך נמסר מהתעשייה האווירית, לקראת פתיחת הסלון האווירי בסינגפור, שייפתח ב-14.2.2012. בסלון האווירי תציג תע"א מגוון מוצרים וטכנולוגיות מתקדמות מתוצרתה. 

מערכת המכ"ם המודרנית מסוג ELM 2032 מיישמת טכנולוגיה המאפשרת יכולות מתקדמות של תצפית ובקרת אש במודי פעולה של אוויר-אוויר, אוויר-קרקע ואוויר-ים. המכ"ם החיוני לתפקודן היעיל של מערכות נשק במטוסי הקרב, מזהה, מציין ועוקב אחר מטרות בעלות כושר תמרון גבוה, עד לשלב נעילת הטיל על המטרה.

המכ"ם הקל והקומפקטי פותח תוך שימוש במשוב מבצעי מטייסי קרב, והוא מציב רף ביצועים גבוה יחסית למתחרים, ובמחיר אטרקטיבי. עיצובו המודולרי של המכ"ם וממשקי האוויוניקה הגמישים שלו מאפשרים את התאמתו לדרישות ייחודיות של לקוחות המשתמשים במטוסי קרב מסוגים שונים.

ELM-2032 Airborne Fire Control Radar installed on Fighter
מכ"ם בקרת אש מותקן במטוס קרב (צילום: התעשיה האווירית)

במרכז התצוגה של התעשייה האווירית בתערוכה בסינגפור תעמוד תצוגת "הקישוריות הכוללת", תפישה חדשה שפותחה בחברה העונה על הצורך בהשגת הכרעה בשדה הקרב העתידי. היכולות המבצעיות הנדרשות מתבססות על מערכות איסוף וניתוח מודיעין המאפשרות לקבל נתונים על שדה הקרב ועל האיומים המתפתחים בו, על מערכות הגנה היכולות לתת תשובה מיידית לכל איום, ועל מערכות תקיפה שישמידו את האיום בזמן קצר. הפעלת מערכות מגוונות למטרות מודיעין, הגנה והתקפה מחייבת יכולת להעביר ולקלוט מידע נרחב בזמן אמת, להיערך ולהגיב בכל תחומי הפעולה של התע"א ביבשה, בים, באוויר ובחלל.

עוד תציג התעשייה האווירית בתערוכת סינגפור מגוון מערכות המתחברות למערך משולב וביניהן: מערכות איסוף מודיעין כולל מל"טים מסוג הרון TP, הרון,  ברדלס ו- ETOP, מערכות הגנה טקטיות הכוללות מכ"ם גילוי "אלפא", טילי הגנה מסוג "ברק 8" ומערכות הגנה נגד טילים מסוג "חץ 2" ו"חץ 3". כן יוצגו מערכות תגובה ותקיפה כמו HAROP, מנתר (Jumper) ומטוסי תדלוק רב- משימתיים (Multi Mission Tanker Transport – MMTT) המאפשרים תדלוק מטוסי קרב בטיסה ובמקומות מרוחקים.

הסלון האווירי בסינגפור נחשב לחשוב ובולט ומשתתפים בו ענקי תעשיית האיירוספייס בעולם כמו בואינג, לוקהיד מרטין, ג'נרל דיינמיקס, האניוול, EADS, ת'אלאס, אלניה, התעשייה האווירית הקוריאנית ועוד.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן