Skip to content

נוחי דנקנר זומן לשימוע בפרקליטות ת"א

השימוע יתבצע לפני הגשת כתב אישום בגין עבירות של תרמית ניירות ערך. בלילה שחלף עזב נוחי דנקנר את משרדי אי.די.בי. אייל גבאי וחגי אולמן מונו דירקטורים זמניים ותפקידם יהיה מעתה ללוות ולפקח על חברות הקבוצה בתקופת הביניים עד לסיום העברת השליטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר
כתב אישום בכפוף לשימוע. נוחי דנקנר

האירועים הקשים לא עוזבים את נוחי דנקנר. אחרי שעזב בלילה את משרדי אי.די.בי במגדל עזריאל בתל אביב, קיבל היום נוחי דנקנר הודעה מפרקליטות מחוז תל אביב, על זימונו לשימוע בטרם הגשת כתב אישום בגין עבירות של תרמית ניירות ערך במניית אי.די.בי אחזקות, קבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים. במשרד המשפטים ציינו, כי ההחלטה התקבלה יחד עם המשנה הפלילי והמשנה הכלכלי לפרקליטות המדינה.

זימון לחקירה

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום לנוחי דנקנר, איתי שטרום וחברת אי.די.בי חברה לאחזקות, כי היא שוקלת להגיש בעניינם כתב אישום, וזאת בכפוף לשימוע. ההחלטה התקבלה על ידי פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי, בהתייעצות עם המשנה הפלילי והמשנה הכלכלי לפרקליט המדינה. חשוד בפרשה, עדי שלג אמור לשמש עד מדינה בפרשה.

החשדות

החשדות המיוחסים לדנקנר, שטרום ואי.די.בי הם: תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור. שטרום חשוד גם בעבירה של הדחה בחקירה.

החשדות בגינם נשקלת העמדתם לדין של החשודים מתייחסים לפעילותם במהלך חודש פברואר 2012, בהקשר להנפקת מניות שביצעה אי.די.בי.

חקירת הפרשה התבצעה על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות לניירות ערך.

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של מר נוחי דנקנר מסר היום בתגובה: "אנו כופרים באופן מוחלט בכל הטיעונים של  הפרקליטות, כפי שעלו מהודעתה היום,  ואנו מאמינים כי בעקבות  השימוע יוחלט כי אין כל מקום להעמדה לדין".

עוד הוסיף עו"ד זוהר כי מועד שליחת הודעת הפרקליטות, דווקא היום, מעורר תהיות.

החל יישום העברת השליטה

הבוקר החל גם יישום העברת השליטה באי.די.בי אחזקות, כאשר השופט איתן אורנשטיין הורה להתחיל ליישם את החלטתו להעברת השליטה באי.די.בי אחזקות לידיהם של אלשטיין-בן משה. זאת לאחר שאתמול משכה קבוצת דנקנר את בקשתה לדחות את יישום העברה. אתמול בלילה פינה נוחי דנקנר את חפציו האישיים ממשרדי אי.די.בי במגדל עזריאלי.

עזב את משרדי אי.די.בי

אתמול אחר הצהריים הבין סופית נוחי דנקנר, כי שליטתו בתאגיד הגדול במדינה הגיעה לסיומה, לאחר שקבוצתו משכה את בקשתה מבית המשפט לדחות את העברת השליטה, למרות שהשופט אורנשטיין נתן פסק זמן של 15 יום כדי לאפשר הגשת ערעור על החלטתו. הוא גם ראה, כי שותפיו לקבוצת ההסדר מעוניינים לקבל חזרה את הכספים שהפקידו בקופת בית המשפט ואצל הנאמן. אתמול בלילה הוא שכר חברת הובלות והוציא את חפציו האישיים ממגדל עזריאלי.

גבאי ואולמן מנהלים בפועל

לאור ההתפתחויות האלה הורה היום השופט אורנשטיין להתחיל ליישם את ביצוע העברת השליטה באי.די.בי אחזקות. אייל גבאי וחגי אולמן מונו דירקטורים זמניים באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פיתוח ותפקידם, כמנהלים בפועל של התאגיד, יהיה מעתה ללוות ולפקח על חברות הקבוצה בתקופת הביניים עד לסיום העברת השליטה. היות ובמקביל פוטרו כל הדירקטורים, כולל נוחי דנקנר, המשימה הראשונה שתוטל על כתפי גבאי ואולמן תהיה למנות 9 דירקטורים חדשים, כפי שדרש השופט אורנשטיין.

כספים

לקבוצת אלשטיין-בן משה נתן השופט אורנשטיין הוראה להתחיל להעביר את התשלום הראשון, בתוך 14 יום מאתמול, תוך שהוא ציין, כי כנגד הפקדת סכום זה וקבלת אישורם של אייל גבאי וחגי אולמן, כי הבטוחות הדרושות של קבוצת אלשטיין-בן משה להבטחת התחייבותה הופקדו במלואן, ישוחררו וקבוצת דנקנר הכספים שהיא הפקידה להבטחת הצעתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן