Skip to content

ועדת השרים לענייני פנים אישרה סלילת כביש 16

מיועד ליצור כניסה נוספת לירושלים. הפרויקט יוגש לאישור הממשלה. השר כץ: הכביש החדש צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה המרכזית לעיר וישפר באופן משמעותי את השירות והבטיחות לנהגים. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד ו-300 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה את התוכנית לסלילת כביש 16 שיחבר את מחלף מוצא לשכונות המערביות של ירושלים ויהווה כניסה נוספת לבירה.

הדמיה של כביש 16, שאמור להוות כניסה נוספת לירושלים
הדמיה של כביש 16, שאמור להוות כניסה נוספת לירושלים

הפרויקט שהוגש לאישור הממשלה, הוכרז כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות והבטיחות בכניסה לירושלים. השר כץ מסר כי הכביש החדש צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה המרכזית לעיר וישפר באופן משמעותי את השירות והבטיחות לנהגים. כמו כן הוא יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד ו-300 מיליון שקל.

שר התחבורה החליט לקרוא לכניסה החדשה לירושלים על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. הכביש המחבר בין מחלף מוצא לכביש בגין בירושלים, עובר דרך שכונת הר נוף, בה התגורר הרב עובדיה. לדברי השר כביש 16 יחבר באופן סמלי בין שני אישים דגולים, מנחם בגין והרב עובדיה יוסף.

הכביש יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה לבירה ולמתחמי התעסוקה והמסחר שבעיר. הכביש יכלול שני נתיבים, בני שלושה מסלולים כל אחד, ממחלף מוצא המוקם בימים אלה ועד לגבעת מרדכי שבדרום העיר.

אורכו של הכביש יהיה כחמישה קילומטרים והוא יכלול שתי מנהרות כפולות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת וכן שבעה גשרים ושני מחלפונים. הכביש יאפשר גם גישה מהירה לאזור התעסוקה בגבעת שאול.

המכרזים לביצוע הפרויקט יתפרסמו במהלך השנה. העבודות ימשכו כארבעה שנים. בקרוב יתפרסמו המכרזים הראשונים לקידום זמינות הכביש, הכוללים בין השאר העתקת התשתיות לצורך סלילת הכביש.

משרד התחבורה וחברת "נתיבי ישראל" מקדמים כיום במרץ את שדרוג כביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין שער הגיא לבירה. במסגרת התוכנית יבוטל קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא ובמקומו יבנו שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של כ-800 מטר, שיתנשאו מעל עמק מוצא.

גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16 ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה, זאת בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן. בנוסף לכך משודרג כיום כביש, 38 משער הגיא לבית שמש שיתרום לפיתוח העיר ולקשר עם ירושלים.

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה גם את הצעת ההחלטה לשדרוג כביש מספר 2 בקטע שבין שפיים לווינגייט. מדובר על הכפלת מספר הנתיבים בכביש משני נתיבים לארבעה נתיבים, בכל כיוון.

במסגרת הפרויקט תוסדר גם הנגישות למכון ווינגייט וקיבוץ יקום, באמצעות מחלפון ויוסדרו מעברים להולכי רגל ואופניים, לרבות אזור נחל פולג, תוך מתן דגש לערכי טבע ונוף באזור. עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ- 300 מיליון שקל. הכביש יתחבר בעתיד לאיילון צפון ולפרויקט כביש 531 המוקם בימים אלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן