Skip to content

במוצ"ש תחודש תנועת הרכבות בנתב"ג ובמודיעין

הסתיימו העבודות לשיקום המסילה בקו לנתב"ג ולמודיעין, שנפגע בסופה לפני כשלושה שבועות. בשיקום הוחלפו המסילות, שוקמו מערכות החשמל והאיתות והוקמה תשתית חזקה יותר לדופן נחל שפירים. נוסעים שרכשו רב קו גמיש מהתחנות שנסגרו זכאים להארכת תוקף כרטיסם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת הרכבות בקו נתב"ג-מודיעין תחודש במוצאי השבת הקרובה. בימים אלו מסיימת רכבת ישראל את העבודות האחרונות והבדיקות הסופיות להכשרת המסילה לפעילות. הסתיימו העבודות לשיקום המסילה בקו לנתב"ג ולמודיעין. במסגרת העבודות, הוחלפו המסילות, שוקמו מערכות החשמל והאיתות והוקמה תשתית חזקה יותר לדופן נחל שפירים. נוסעים שרכשו רב קו גמיש מהתחנות שנסגרו, יהיו זכאים להארכת תוקף כרטיסם בסך כל הימים בהם לא ניתן שירות.

שלב פינוי הסחף הרב שכיסה את המסילה. צילום: רכבת ישראל
שלב פינוי הסחף הרב שכיסה את המסילה. צילום: רכבת ישראל

הגבלת מהירות והקדמת יציאת הרכבות

בקטע ששוקם תוגבל מהירות הרכבות, עד שיוכח, כי אין תזוזות בקרקע ובמסילה, בשל כמות המים העצומה שנספגה. בהתאם לכך, עד להודעה חדשה, רכבות הנוסעים מתחנות מודיעין ומנתב"ג, תצאנה 3 דקות לפני השעה הנקובה בלוחות הזמנים. (רכבות הנוסעים מת"א לנתב"ג ומודיעין תצאנה כרגיל, על פי הלו"ז הקיים).

תנאי הארכת תוקף הרב קו גמיש

לקוחות הרכבת שרכשו לחודש דצמבר כרטיסים מסוג רב קו גמיש 30 ורב קו גמיש 7 מתחנות מודיעין ונתב"ג, זכאים להאריך את תוקף כרטיסם בסך כל הימים בהם לא ניתן שירות רכבתי מתחנות הרכבת הסגורות. על מנת להקל על ציבור הנוסעים לממש זכאות זו, רכבת ישראל תאייש את הקופות בתחנות מודיעין מרכז, פאתי מודיעין ונתב"ג החל ממחר והנוסעים יוכלו לממש את זכאותם בקופות במשך כל החודש הקרוב, עד ליום א' 9.2.2014.

פרטים נוספים ומידע מורחב לנוסעים קיים באתר האינטרנט של רכבת ישראל או במוקד השירות והמידע בטלפון 5770*

הסופה והנזקים

לפני כשלושה שבועות, בסופה העזה קרס דופן של נחל שפירים, העובר מעל מסילת הרכבת, אל תוך קטע המסילה והמנהרות בקו ת"א-נתב"ג-מודיעין. כתוצאה מכך, הוצפה המסילה בכמות של כ-250 אלף קוב מים, לאורך של כ-2 ק"מ, מהם 700 מטר בתוך 3 מנהרות רכבת, כאשר מפלס המים הגיע בשיאו עד לגובה של כ-8 מטר.

לאחר סיום שאיבת המים, התברר כי ההצפה המאסיבית פגעה בתשתית המסילה, במערכות החשמל והתקשורת. רכבת ישראל נאלצה להחליף כ-300 מטר של מסילות רכבת ולשקם את רבד החצץ עליו מונחת המסילה. בנוסף, הוחלפה כל מערכת החשמל, הלוחות האלקטרוניים ו-14 מפוחים המצויים במנהרות לצורך אוורור. במסגרת העבודות לשיקום המסילה, שופרו תשתיות הרכבת ונבנתה תשתית חזקה יותר לאפיק נחל שפירים במקום הממשק עם מסילות הרכבת.

עבודות השיקום נעשו במהירות האפשרית והן בוצעו בשותפות עם כ-10 מתכננים מומחים בתחומים שונים. העבודות בוצעו מסביב לשעון וכללו בין היתר יציקת כ-1,000 קוב בטון לצורך הסדרת הנחל לאורך 250 מטר, שיקום מערכת הניקוז, באורך של 1 ק"מ והחלפת מחשבים, ציוד תקשורת וסימנורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן