Skip to content

מבקר המדינה יבדוק הליך הפיטורין של רפי רותם מרשות המסים

רותם חשף לפני כעשר שנים מידע שהוביל לחקירת משטרה נגד בכירים ברשות המסים. מיד לאחר שיצא נגד המערכת הוא סומן וסולק מעבודתו. תביעותיו לבתי המשפט השונים נדחו, ולמרות שהיה עובד מדינה ליותר מעשרים שנה הוא לא קיבל פיצויי פיטורין וגם לא נהנה כיום מתשלומי פנסיה. כיום רותם חי כחסר בית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הודיע היום, כי החליט לפתוח פתח חדש לבדיקת טענותיו של רפי רותם. המבקר הודיע על כך בהופיעו בפני שדולת הכנסת למאבק בשחיתות.

על פי ההחלטה שנשלחה לפרקליטו של רותם, ייבדק האם הליך הפיטורין שלו מרשות המסים היה תקין. המבקר ציין, כי הבדיקה המחודשת תלויה בין השאר, בשיתוף פעולה מצידו של רפי רותם עם הגורמים במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור המטפלים בעניינו.

רפי רותם. צילום מעמוד הפייסבוק שלו
רפי רותם. צילום מעמוד הפייסבוק שלו

רותם חשף לפני כעשר שנים מידע שהוביל לחקירת משטרה נגד בכירים ברשות המסים. מיד לאחר שיצא נגד המערכת, הוא סומן וסולק מעבודתו. תביעותיו לבתי המשפט השונים נדחו, ולמרות שהיה עובד מדינה למעלה מעשרים שנה הוא לא קיבל פיצויי פיטורין וגם לא נהנה כיום מתשלומי פנסיה או גמלה כלשהם. כיום רותם חיי כחסר בית, אינו מתפרנס ובריאותו רופפת. בשנים האחרונות הוא אף נעצר פעמים רבות על ידי משטרת תל אביב, אך שוחרר פעם אחר פעם ממעצר ע"י בית המשפט.

בדיון בשדולת הכנסת למאבק בשחיתות ציין המבקר את המהלכים שעושה משרדו במאבק נגד השחיתות הציבורית ולמען טוהר המידות. בין השאר הזכיר המבקר את היוזמה שהמדינה תממן את ההגנה המשפטית לחושפי שחיתות וכן  מתן צו הגנה זמני במעמד צד אחד בהקדם, כדי להבטיח שהטוען לחשיפת שחיתות לא יפוטר ולא יפגע במקום עבודתו במהלך בדיקת תלונתו.

המבקר ציין, כי הטיל קנסות כבדים על מתמודדים בפריימריז שהפרו את החוק. ציין גם את החלטתו לפרסם את שמות נותני הערבות למתמודדים בפריימריז ולא רק את שמות התורמים וקרא לכנסת לחוקק חוק שהמדינה היא שתממן את הבחירות המקדימות – הפריימריז. כל זאת במסגרת ההתמודדות בשחיתות הציבורית ולמען טוהר המידות.

המבקר גם עמד על החשיבות הרבה שיש לתקשורת במאבק בשחיתות הציבורית.

באירוע השתתפו בין השאר, שרת המשפטים ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ושורה ארוכה של חברי כנסת. השתתפו גם כמה חושפי שחיתות שקיבלו צווי הגנה וסיוע ממבקר המדינה ובהם נצ"מ אפרים ארליך (קרמשניט), מעיין אגם חושפת השחיתות בהסתדרות העובדים הלאומית מפרשת הירשזון וחושפי השחיתות בעיריית נצרת-עילית, היועצת המשפטית אולגה וגורדון והגזבר עופר לוי.

1 Comment

  1. שיאון
    9 בינואר 2014 @ 19:07

    הגיע הזמן! זה לפחות המבקר השני שממזמז את הפרשה העגומה שתוצאתה – הפיכתו של רותם, גיבור ישראל בעיני לחסר בית, חולה בסכרת שאין לו כסף לתרופות למחלתו. בושה לכולנו. המשטרה רודפת אותו בשם אותם עבריינים שחשף ואין פוצה פה ומגן עליו פרט לכמה עיתונאים אמיצים. מר שפירא, נא זרז את ההליך ודאג להשבת זכויותיו. זה המינימום שהמדינה יכולה לעשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן