Skip to content

נתניהו: ירידה משמעותית במספר נפגעי הטרור בשנה שעברה

"הירידה במספר הנפגעים היא תוצאה של פעילות מבורכת של צה"ל וכוחות הביטחון, לרבות היחידות המיוחדות שלנו כמו הימ"מ שאני מבקר בה היום", אמר נתניהו בביקור במפקדת הימ"מ. "אני גאה באנשים האלה, עם ישראל צריך לראות מה הם עושים, איך הם מצילים חיים יום יום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירידה חדה במספר הנפגעים, כתוצאה מפעולות איבה, בשנה שעברה. כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו אמר זאת במהלך ביקור ביחידה המיוחדת לוחמה בטרור (ימ"מ) שכינוייה הרשמי הוא היחידה המרכזית המיוחדת.

הימ"מ בתצוגת יכולות. "לוחמים מהטובים בעולם" (צילום: חיים צח/לע"מ)
הימ"מ בתצוגת יכולות. "לוחמים מהטובים בעולם" (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אנו עדים לירידה משמעותית בנפגעים בגזרת הדרום", אמר נתניהו. "בשנת 2012 היו למעלה מאלף ניסיונות פיגוע, ובסיכום שנת 2013 נרשמו 60 ניסיונות – זה הנתון הנמוך ביותר מזה עשור בגזרת עזה. גם מספר הנפגעים  בגזרת יהודה ושומרון הוא הנמוך ביותר מזה יותר מעשור, זאת על אף על פי שמספר הניסיונות לפגוע בנו שם גדל. בשני המקרים, הירידה במספר הנפגעים היא תוצאה של פעילות מבורכת של צה"ל וכוחות הביטחון, לרבות היחידות המיוחדות שלנו כמו הימ"מ שאני מבקר בה היום. אני גאה באנשים האלה, עם ישראל צריך לראות מה הם עושים, איך הם מצילים חיים יום יום. אנחנו נמשיך לתת להם את הגיבוי כדי שיישו על הביטחון של כולנו".

תמונה קבוצתית עם רעולי פנים: נתניהו ולוחמי הימ"מ. (צילום: חיים צח/לע"מ)
תמונה קבוצתית עם רעולי פנים: נתניהו ולוחמי הימ"מ. (צילום: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במפקדת הימ"מ בלוויית השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו ומפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב. במהלך הביקור צפה ראש הממשלה נתניהו בתצוגת יכולות של לוחמי היחידה ושוחח עם לוחמי הימ"מ.

הימ״מ היא יחידת העילית של משמר הגבול ומשטרת ישראל, בייחוד בכל הנוגע ללוחמה בטרור וחילוץ בני ערובה.  היא הוקמה לאחר אירוע מעלות בשנת 1974, ומאז ועד היום הייתה שותפה לאין ספור פעילויות שתרמו תרומה מכרעת לשמירה על בטחון המדינה. כיום נחשבת היחידה לאחת מהיחידות הטובות בעולם בתחומה.

בין הפעולות שביצעה היחידה בחודשים האחרונים ניתן למנות את מעצר המעורבים בתכנון וביצוע הפיגוע באוטובוס בבת-ים, חילוץ ילדה מדירה בה הוחזקה כבת ערובה באשקלון ע״י בן משפחתה ונטרול חוליית מחבלים סלאפית בעיר יטה שבדרום הר חברון אשר תכננה לבצע פיגוע, ולאחר חילופי אש כאמור נוטרלו ע״י לוחמי הימ״מ.

השר לביטחון פנים אהרונוביץ' אמר: "הימ"מ היא יחידה מרשימה ובה לוחמים מהטובים בעולם. אני מכיר ומוקיר את היחידה ופעילותה מזה שנים רבות. פעילות היחידה תורמת רבות לביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. אני מודה לראש הממשלה שהגיע לאמוד מקרוב את יכולות היחידה ולהכיר את הלוחמים. מדינת ישראל צריכה ימ"מ חזק, איכותי ויעיל".

מפכ״ל המשטרה דנינו אמר: ״ימ״מ נחשבת לאחת היחידות המקצועיות והטובות מסוגה בישראל ובעולם.  יחידה חזקה ואיכותית, המלוכדת בשליחות לאומית וחברתית, ומהווה חוד החנית ליכולת ההרתעה וההכרעה של משטרת ישראל, ושל מדינת ישראל כולה.  כושרה המבצעי של היחידה חיוני היום, אולי יותר מתמיד, כעוגן של יציבות ובטחון אישי למדינה ולאזרחיה״.

 מפכ"ל המשטרה העניק לנתניהו את הספר "משטרת ישראל בשביל ישראל" ובהקדשה כתב "בשמי ובשם משטרת ישראל, תודה והערכה רבה על חיזוק ותמיכה ללא פשרות במשטרת ישראל. אלו תרמו רבות להצלחת יעדי המפנה שלנו ובראשם חיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן