Skip to content

מתן וילנאי – השגריר הבא בביג'ינג

מפלגת העצמאות לא תצא ניזוקה מפרישתו של וילנאי, מבחינת ייצוגה בכנסת. את מקומו של וילנאי יתפוס שכיב שנאן, שכבר הודיע כי יצטרף למפלגת העצמאות בראשות ברק ולא יישאר ב"עבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגת העצמאות לא תצא ניזוקה מפרישתו של וילנאי, מבחינת ייצוגה בכנסת. את מקומו של וילנאי יתפוס שכיב שנאן, שכבר הודיע כי יצטרף למפלגת העצמאות בראשות ברק ולא יישאר ב"עבודה"

מאת צבי זינגר

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, יהיה שגרירה הבא של מדינת ישראל בסין. זו הפעם השנייה שבה מתמנה אדם שכיהן כשר בממשלה, לשגריר ישראל בבייג'ינג. קדמה לשר מתן וילנאי אורה נמיר, שכיהנה גם היא כשרה בממשלה קודם למינויה כשגרירה בסין.

וילנאי. האיש שלנו בבייג'ינג. (צילום: אתר הכנסת)

את ההודעה על המינוי פירסם שר החוץ, אביגדור ליברמן. "סין היא מדינה חשובה, שאנו מעוניינים להדק ולחזק את היחסים איתה, וראוי שהייצוג הישראלי שם יהיה בדרג הגבוה ביותר", אמר שר החוץ ליברמן. "אני משוכנע שמתן וילנאי, שכיהן כשר בממשלות ישראל והיה בכיר בצה"ל, ימלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר, שתיתן דגש לחשיבות פיתוח היחסים בין המדינות".

מינויו של מתן וילנאי התאפשר, מבחינתה של מפלגת העצמאות, לאחר שהתברר כי לא תצא ניזוקה מבחינת ייצוגה בכנסת. את מקומו של וילנאי בכנסת יתפוס שכיב שנאן, שכבר הודיע כי יצטרף למפלגת העצמאות בראשות ברק ולא יישאר ב"עבודה". שכיב שנאן כיהן בכנסת ה-17 מטעם סיעת עבודה-מימד.

מינויו של וילנאי כפוף לאישורה של הממשלה. וילנאי כבר הופיע היום בפני ועדת המינויים של שירות המדינה, שצריכה לאשר את מינויו במסגרת המכסה של 11 המינויים הפוליטיים של שגרירים, השמורים לשר החוץ.

שכיב שנאן. ימלא את מקום וילנאי בכנסת ויצטרף ל"עצמאות". (צילום: אתר הכנסת)

בצמרת המדינית רואים חשיבות רבה מאוד ליחסים עם בייג'ינג, גם בשל מעמדה הרגיש של סין בהקשר לנושא האיראני וגם משום התהדקות והתפתחות היחסים הכלכליים בין סין לישראל.

רק לאחרונה הוזמן ראש הממשלה נתניהו לבקר בסין ואישר את ביקורו. אחד המיזמים הגדולים, שבהם אמורה סין להשתלב בארץ, הוא הנחת מסילת ברזל בין אילת לתל אביב, שעליה החליטה המשלה השבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן