Skip to content

גלובוס הזהב: ליאונרדו דיקפריו זכה בפרס השחקן הטוב ביותר

בטקס שהתקיים הלילה בלוס-אנג'לס זכה הסרט "12 שנים של עבדות" בפרס הסרט הדרמטי ו"חלום אמריקאי" - בפרס הסרט הקומי. דיקפריו זכה בפרס על משחקו ב"הזאב מוול סטריט". בפרס המשחק זכו גם מת'יו מקונוהי ("מועדון הלקוחות של דאלאס"), קייט בלאנשט ("יסמין הכחולה") ואיימי אדמס ("חלום אמריקאי"). "שובר שורות" זכתה בפרס הטלוויזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יכבוש גם את האוסקר? דיקפריו ב"הזאב מוול סטריט"

טקס גלובוס הזהב ה-71, aבמסגרתו מוענקים פרסי תא הכתבים הזרים של הוליווד לסרטים ולסדרות הטובים של השנה החולפת, התקיים הלילה (לפנות בוקר לפי שעון ישראל) בלוס אנג'לס. השחקן ג'וני דפ הגיש את הפרס לסרט הדרמטי הטוב ביותר – סרטו של הבמאי הבריטי, סטיב מקווין, "12 שנים של עבדות", סרט שמטלטל את אמריקה ומועמד חזק לאוסקר. מקווין הנרגש ביקש משחקני הסרט והמפיקים שעלו איתו לבמה להזכיר לו שמות יוצרים שעליו להודות להם.

גלובוס הזהב לשחקנית בסרט דרמה הוענק, כצפוי, לקייט בלאנשט על תפקידה בסרט "יסמין הכחולה" של וודי אלן. גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בדרמה הוענק למת'יו מקונוהי, על תפקידו בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס".

הזוכות המאושרות של "חלום אמריקאי": איימי אדמס וג'ניפר לורנס

גלובוס הזהב לסרט הקומי או המוזיקלי הטוב ביותר הוענק ל"חלום אמריקאי" של הבמאי דיוויד או. ראסל, שזכה גם בפרסים לשתי שחקניות: איימי אדמס לשחקנית הטובה ביותר בסרט קומי או מוזיקלי, וג'ניפר לורנס זכתה בפרס שחקנית המשנה בסרט קומי או מוזיקלי, על תפקידה בסרט. פרס השחקן הטוב ביותר בסרט קומי או מוזיקלי הוענק לליאונרדו דיקפריו, על תפקידו ב"הזאב מוול סטריט", סרטו של מרטין סקורסזה, שמעורר סערה בארה"ב. פרס הבמאי הטוב ביותר לסרט דרמה הוענק לאלפונסו קוארון, שביים את "כוח משיכה".

בחירה צפויה. בלאנשט ב"יסמין הכחולה" של וודי אלן, שלא הגיע לטקס

השחקנית אמה תומפסון עלתה לבמה יחפה עם זוג נעלי עקב ביד אחת וכוס מרטיני ביד השנייה, והעניקה את גלובוס הזהב על התסריט הטוב ביותר לספייק ג'ונס על התסריט שכתב לסרטו "היא". "יפה לנצח" של הבמאי האיטלקי פאולו סורנטינו זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר בשפה זרה. פרס לסרט ההנפשה הטוב ביותר הוענק ל"לשבור את הקרח".

גלובוס הזהב לסדרה דרמטית הוענק ל"שובר שורות". הסדרה זכתה גם בפרס לשחקן הראשי שלה, בריאן קרנסטון, שגילם את וולטר וייט. קרנסטון אמר בנאום התודה שלו, שזוהי דרך נהדרת להיפרד מהסדרה, שעונתה האחרונה הסתיימה לפני חודשים ספורים. קרנסטון גבר על קווין ספייסי מ"בית הקלפים", ליב שרייבר מ"ריי דונובן", מייקל שין מ"הסקס של מאסטרס", קווין וג'יימס ספיידר מ"הרשימה השחורה".

השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה. מקונוהי ב"מועדון הלקוחות של דאלאס"
השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה. מקונוהי ב"מועדון הלקוחות של דאלאס"

בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה זכתה רובין רייט, על תפקידה ב"בית הקלפים". בפרס לשחקנית הטובה ביותר בקומדיה זכתה איימי פולר, על משחקה בסדרה "מחלקת גנים ונוף". פולר, שהנחתה את הטקס, חיכתה להכרזה על ברכיו של סולן יו-2, בונו, והתנפלה עליו בנשיקות כאשר הוכרזה זכייתה. בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר זכתה "ברוקלין תשע תשע" ואנדי סמברג זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית על תפקידו בסדרה.

בפרס למיני סדרה או לסרט הטלוויזיה הטוב ביותר זכה "חיי עם ליברצ'ה", ומייקל דגלאס זכה בפרס השחקן הראשי במיני סדרה או סרט טלוויזיה, על תפקידו בסרט. פרס שחקנית המשנה במיני סדרה או סרט טלוויזיה הוענק לז'קלין ביסט על תפקידה ב"Dancing on the Edge, וביסט התרגשה מאוד והתקשתה לדבר, אך לבסוף הצליחה לומר כמה מילים. בפרס השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה זכתה אליזבת מוס, על תפקידה בסדרה של ג'יין קמפיון, "קצה האגם".

סרט שמטלטל את אמריקה. "12 שנים של עבדות"

בפרס המוזיקה המקורית לסרט זכה אלכס אברט על "הכל אבוד". בפרס על השיר המקורי לסרט זכתה להקת יו-2 על"Ordinary Love" , השיר מתוך הסרט "מנדלה: המסע הארוך אל החופש". השחקן הוותיק ג'ון ווייט זכה בפרס שחקן המשנה בסדרה דרמטית על תפקידו בסדרה "ריי דונובן". בפרס שחקן המשנה בסרט דרמטי זכה ג'ארד לטו על משחקו בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס".

השחקנית דיאן קיטון עלתה לקבל בשם וודי אלן את הפרס על מפעל חיים על שמו של הבמאי ססיל בי. דה מיל. קיטון ציטטה את אלן, שמסרב באופן קבוע להגיע לטקסי חלוקת פרסים, באומרו כי "במקום להמשיך לחיות בתודעה של האנשים, הייתי מעדיף להמשיך לחיות בדירה שלי". קיטון סיפרה כי היא ואלן חברים כבר 45 שנה, ושרה לכבודו שיר על חשיבותה של חברות. רגע מרגש נוסף בטקס היה כאשר השחקנית לורה דרן עלתה להציג את הסרט "נברסקה", בו משחק בתפקיד הראשי אביה, ברוס דרן.

בדיחות על נשים והומואים. מנחות הטקס טינה פיי ואיימי פולר. צילום: Art Streiber/NBC

את הטקס הנוצץ הינחו הקומיקאיות טינה פיי ואיימי פולר, ובתחילתו הן בירכו את כל הנוכחים באולם ואת "כל הנשים וההומואים שצופים בטקס מהבית". השתיים צחקו על השחקנית ג'וליה לואיס דרייפוס שהתנשאה על החברים מהטלוויזיה וביקשה לשבת בצד של המועמדים לפרס הקולנוע, בגלל מועמדותה לפרס על הסרט "דיברנו מספיק". עוד בדיחה משעשעת של השתיים הייתה כאשר פולר אמרה, "אחרי שראיתי את '12 שנות עבדות', לעולם לא אראה שוב את העבדות באותו אופן". פיי הביטה בה בחשדנות וניסתה לשאול, "מה זאת אומרת? איך בדיוק ראית את העבדות לפני כן?"

רשימת הזוכים המלאה – קולנוע

סרט הדרמה הטוב ביותר: "12 שנים של עבדות"

הקומדיה הטובה ביותר: "חלום אמריקאי"

במאי:  אלפונסו קוארון – "כוח משיכה"

 שחקן ראשי, דרמה: מת'יו מקונוהי – "מועדון הלקוחות של דאלאס"

שחקנית ראשית, דרמה: קייט בלנשט – "יסמין הכחולה"

שחקן ראשי, קומדיה: ליאונרדו דיקפריו – "הזאב מוול סטריט"

שחקנית ראשית, קומדיה: איימי אדאמס – "חלום אמריקאי"

שחקן משנה: ג'ארד לטו – "מועדון הלקוחות של דאלאס"

שחקנית משנה: ג'ניפר לורנס – "חלום אמריקאי"

 הסרט הזר: "יפה לנצח" –  פאולו סורנטינו (איטליה(

סרט ההנפשה: "לשבור את הקרח"

 תסריט: ספייק ג'ונז – "היא"

פסקול: אלכס איברט – "הכל אבוד"

שיר בסרט:  יו-2, "Ordinary Love" – מתוך: "מנדלה: הדרך הארוכה אל החופש"

רשימת הזוכים המלאה – טלוויזיה

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "שובר שורות"

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "ברוקלין 9-9"

סרט טלוויזיה/מיני-סדרה: "חיי עם ליברצ'ה"

השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: בריאן קרנסטון, "שובר שורות"

השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: רובין רייט, "בית הקלפים"

השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית: אנדי סאמברג, "ברוקלין 9-9"

השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית: איימי פולר, "מחלקת גנים ונוף"

 שחקן ראשי בסרט טלוויזיה/מיני-סדרה: מייקל דגלאס, "חיי עם ליברצ'ה"

שחקנית ראשית בסרט טלוויזיה/מיני-סדרה: אליזבת' מוס, "בקצה האגם"

שחקן משנה בסדרה, מיני-סדרה או דרמת טלוויזיה: ג'ון וויט, "ריי דונובן"

שחקנית משנה בסדרה, מיני-סדרה או דרמת טלוויזיה: ז'קלין ביסט, "Dancing on the Edge"

1 Comment

  1. חיים
    13 בינואר 2014 @ 20:14

    12 שנים של עבדות פשוט סרט מושלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן