Skip to content

חגיגה ירוקה

ט"ו בשבט הגיע. כתבה שכולה ירוק: ירוק בעיצוב, באקססוריז, בגינה ובמתנות עם ערך מוסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, שחל ביום חמישי, הוא חג של צמיחה, חזרה לטבע והתחדשות. חג ירוק.

הצבע הירוק חי, רענן ומשרה אנרגיה חיובית, רוגע, הרמוניה ואיזון. ירוק משדר גם תחכום, יוקרה, עושר ושפע.

סוף השבוע, בסימן ט"ו בשבט, הוא זמן טוב לשקול הוספה של עציץ מעוצב לבית או למשרד. להשלמת המראה מעולם הצומח ניתן להתאים שעון ירוק, כפפות מטבח עם הדפס פרחים או תיק מלבלב ופורח. פריטים ירוקים מלווים אותנו בקולקציות השונות של החורף וימשיכו גם באביב.

מימין לשמאל: שעון נצנצים ירוק "סווטש" 229 שקל; עציצים ואדניות ברשת "הום סנטר", החל מ- 20 ש"ח; עציץ ריחני "הרמוניה לבית". צילום: אפרת אשל; תיק פרחוני ירקרק, Accessorize; עגילי ברונזה ועור, 280 שקל, MIK AN MOR. צילום: קית גלסמן; תיק פרחוני, ASOS; סיכת דש לבגד "סיף", שלומית אופיר, 120 שקל במקום 150 שקל. צילום: שלומית אופיר; מגש, dotcomgiftshop; כפפות גומי כחולות והדפס פרחוני, dotcomgiftshop; דלי מים, "הרמוניה לבית". צילום: אפרת אשל; קולקציית עציצים עם ברכה, SK; כלים ומוצרים לגינון, "הום סנטר"; עציצי קקטוס, 29.90 שקל, רשת H&O. צילום: ישראל כהן.
מימין לשמאל: שעון נצנצים ירוק "סווטש" 229 שקל; עציצים ואדניות ברשת "הום סנטר", החל מ- 20 ש"ח; עציץ ריחני "הרמוניה לבית". צילום: אפרת אשל; תיק פרחוני ירקרק, Accessorize; עגילי ברונזה ועור, 280 שקל, MIK AN MOR. צילום: קית גלסמן; תיק פרחוני, ASOS; סיכת דש לבגד "סיף", שלומית אופיר, 120 שקל במקום 150 שקל. צילום: שלומית אופיר; מגש, dotcomgiftshop; כפפות גומי כחולות והדפס פרחוני, dotcomgiftshop; דלי מים, "הרמוניה לבית". צילום: אפרת אשל; קולקציית עציצים עם ברכה - תרומה לקהילה, בין 15-30 שקל, SK - All For You; כלים ומוצרים לגינון, "הום סנטר"; עציצי קקטוס, 29.90 שקל, רשת H&O. צילום: ישראל כהן.

אם החלטתם ליצור אווירה רעננה ושמחה בבית ולצבוע את קירות הבית בירוק, ממליצה קרן נוימן מעצבת בחברת "נירלט", "להשתמש בירוק כגוון על קיר אחד בחלל. הצבע הירוק יכול להתאים כמעט לכל חדר בבית, כיוון שקשת גווניו רחבה ויכולה להיות אלגנטית או ילדותית, תלוי בגוון הירוק שנבחר." "חשוב לא להעמיס בגוון ירוק," מדגישה נוימן, "על מנת לא להקטין את החלל ולכן קיר אחד ירוק בין קירות לבנים ימשוך הרבה תשומת לב, יותר מאשר חלל שלם צבוע ירוק."

הנגיעה הירוקה אינה חייבת להיות על הקיר. ניתן לשלב חפצי נוי בגווני ירוק או להכניס צמחייה ירוקה ורעננה אל החדר. שילוב של פריט אחד בצבע ירוק ישדרג את מראה החלל ו'יוציא אותו מהמסגרת'.

לכבוד חג האילנות, הכירו את אחד הטרנדים האחרונים בתחום הקרמיקה ששואב השראה מהטבע ומכניס הביתה פתרון ידידותי לסביבה בטקסטורת עץ. מותג הקרמיקה האיטלקי Pimme מציג אריחי ריצוף מגרניט פורצלן, המעוצבים בסגנון וינטאג' בהשראת גווני עץ שונים. כך ניתן לעצב חללים בסגנון מסורתי כפרי וחם.

ירוק אמרלד לקיר בחדר האוכל, "נירלט"; אריחי קרמיקה בהדפסי עץ, Pimme, להשיג ברשת "חרש"; תאורת גן, החל מ- 199.90 שקל - "רשת מחסני תאורה"; עיצוב בירוק, "נירלט"; ירוק שולט גם ברשת Sainsburys Home; תאורת גן - "מחסני תאורה".
ירוק אמרלד לקיר בחדר האוכל, "נירלט"; אריחי קרמיקה בהדפסי עץ, Pimme, להשיג ברשת "חרש"; תאורת גן, החל מ- 199.90 שקל - "רשת מחסני תאורה"; עיצוב בירוק, "נירלט"; ירוק שולט גם ברשת Sainsburys Home; תאורת גן - "מחסני תאורה".

אם אתם מנצלים את סוף השבוע לחידוש הגינה ולשתילת פרחים ועצים, הקדישו זמן גם לסידור תאורת הגינה. בחרו את מוקדי ההארה הרצויים, את התאורה הקיימת ואת תשתית החשמל. מוטי ישראלי, יועץ תאורה ראשי ברשת "מחסני תאורה", ממליץ "להשתמש בתאורה שימושית סביבתית לצורך הארת מדשאה, מרפסת, פרגולה וכו'. תאורה שימושית סביבתית תמוקם בדרך כלל על גבי קורות או קירות מעל גובה הראש. בשימוש בגוף תאורה על גבי עמודים ומעקה מומלץ להשתמש בגוף תאורה בעל כיסוי אופל מט ונורות צהובות כדי לקבל מקור אור גדול ורך." בנוסף, ישראלי מציע להשתמש במספר גופים כדי למנוע הצללות.

להארת שבילים, מדרגות, מדרכות וחניה, יש להשתמש בתאורה שתעניק תחושת ביטחון, התמצאות ותנועה נוחה. ישראל ממליץ להתקין תאורת התמצאות בסמוך מאוד לאזור אותו רוצים להאיר. כלומר, בקרבת הרצפה, כניסה, על גבי קיר או עמוד.

מארז "שלישיה בשק", 55 שקל, "כלים שלובים"; "עציציוטה", 29 שקל, "כלים שלובים". צילומים: דן חיימוביץ
מארז "שלישיה בשק", 55 שקל, "כלים שלובים"; "עציציוטה", 29 שקל, "כלים שלובים". צילומים: דן חיימוביץ

המיזם החברתי "כלים שלובים" מציע מתנות עם תרומה לקהילה במארזים ידידותיים לסביבה. המארזים, שמורכבים מחומרים ממוחזרים, כדוגמת ניירות, קרטונים ובדי יוטה, הם פרי עיצובם ויצירתם של בעלי מוגבלויות המועסקים בעמותות שונות ברחבי הארץ ונמכרים בחנות של "כלים שלובים". המהדורה החגיגית משלבת סמלי חג מסורתיים כמו פירות יבשים, יחד עם נטיעה וגידול של תבלינים ופרחים, לשימוש בבישול הביתי או כאדניות ועציצים דקורטיביים.

גם חברת SK – All For You מציעה קולקציה חדשה של עציצים עם ברכות שמיוצרים על ידי עמותת גרין הנדס. העציצים מיוצרים מחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה ומאפשרים לציין את החג עם חיוך (ומעשה טוב) בהענקה, כתרומה לקהילה, עציץ עם תבלינים ופרחים בתוך קופסת שימורים שעליה ברכה מיוחדת או אגרטל מעץ אגוז ומבחנה להצבת פרח.

 * * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן