Skip to content

הגשר הגבוה בישראל מוקם מעל עמק הארזים

הגשר הסמוך לירושלים יתנשא לגובה של כ-100 מטרים ואורכו יגיע לקילומטר אחד. שר התחבורה ישראל כץ: הגשר הוא חלק מפרויקט קו הרכבת המהיר ת"א-ירושלים שיחבר את השפלה לירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו השבוע להניח את המקטעים הראשונים של גשר הרכבת, המוקם מעל עמק הארזים שבסמוך לירושלים, במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים. מדובר בגשר שיתנשא לגובה של כ-100 מטרים מעל פני העמק והוא יהיה הגשר הגבוה ביותר בישראל. אורכו של הגשר שעליו יונחו צמד מסילות ברזל יגיע לקילומטר אחד.

הדמיה: כך אמור להראות הגשר הגבוה במדינה
הדמיה: כך אמור להראות הגשר הגבוה במדינה

הגשר יקשר בין שתי מנהרות שכרייתם הסתיימה לאחרונה; מנהרה באורך של כ-820 מטרים ומנהרת ליפתא באורך של כ-2 וחצי קילומטרים, המובילה לתחנת הרכבת האומה ומוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, סמוך לבנייני האומה.

שר התחבורה ישראל כץ מסר כי, בניית קו הרכבת המהיר לירושלים מבוצע היום במלוא התנופה, מתוך כוונה להשלימו עד סוף שנת 2017. לדבריו, הקו המהיר הוא הפרויקט התחבורתי הגדול והמורכב ביותר המבוצע כיום על ידי משרד התחבורה. "חיבור ירושלים לשפלה בקו ישיר ומהיר, יאפשר לאלפי העובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה" ציין השר.

העבודות המתבצעות היום בבניית הגשר
העבודות המתבצעות היום בבניית הגשר

הגשר, שעלותו נאמדת בכ-140 מיליון שקל, נשען על 14 ניצבים ענקיים שהגבוה ביניהם מתנשא לגובה של כ-100 מטרים. מיסעת הגשר, עליה תנוע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש, מוקמת בשיטת הדחיקה, המאפשרת לבנות את הגשר בו זמנית, משני כיוונים. שיטת הדחיקה תאפשר למנוע הפרעות לתנועה בכביש 9, כאשר יתחילו בעבודות מעל הכביש המוביל לירושלים.

עד כה הושלמה דחיקתן של שמונה מקטעים, באורך כולל של כ-180 מטר. משקלו של כל אחד מהמקטעים מגיע ל-600 טונה. בסיסי הניצבים יצופו באבן ירושלמית שתשתלב היטב בנוף שבסביבה. לדברי מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, במהלך העבודות ניתן דגש על שמירת הטבע והנוף בעמק הארזים, תוך פגיעה מינימלית, בערכי הטבע שבאזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן