Skip to content

המדדים המובילים בוול סטריט בדרך לשיאים חדשים

ספר הבז': הכלכלה האמריקנית ממשיכה לדהור קדימה. ממצאי הספר תומכים במדיניות הפד' לצמצום היקף רכישות האג"ח. הצמד דולר/שקל נסחר מתחת ל-3.5 שקלים לדולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום חגיגי נוסף עבר על המשקיעים ברחבי העולם. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו יום נוסף של עליות שערים וקרובים מרחק נגיעה מאזורי השיא האחרונים אשר נקבעו בסוף השנה שעברה. ההתאוששות המתמשכת של הכלכלה הגדולה בעולם דוחפת את השווקים הפיננסיים מעלה ומחזקת את השטר הירוק.

הנתון המרכזי שדחף את השווקים מעלה היה פרסום ספר הבז' הסוקר את הפעילות הכלכלית של 12 המחוזות הגדולים שבהם פועל הפד'. מהספר מתברר, כי הכלכלה האמריקנית ממשיכה לדהור קדימה. ממצאי הספר תומכים במדיניות הפד' לצמצום היקף רכישות האג"ח. התאוששות משמעותית נרשמה בסקטורים שונים כגון: ייצור, נדל"ן ותעסוקה.

מדד הייצור של ניו יורק גם כן הפתיע לטובה. המדד רשם זינוק ל-12.5 נקודות לעומת נקודה אחת בחדש הקודם. אנליסטים ציפו ל-3.2 נקודות. מדובר בהפתעה חיובית וברמה הגבוהה ביותר בחצי שנה האחרונה.

בזירת המט"ח הבינלאומית, הדולר ממשיך להתחזק, בעיקר מול הדולר האוסטרלי אשר ספג חבטה קשה לאחר פרסום נתוני התעסוקה הגרועים של חודש דצמבר. על פי הנתון, המשק האוסטרלי איבד 22,600 משרות לעומת הצפי שעמד בכלל על תוספת של כ-10 אלף משרות. האירו גם כן מאבד גובה מול הדולר ונסחר בסמוך לרמה של 1.36 דולר לאירו.

מה צפוי לנו היום?

במישור המקרו, כדי לעקוב אחרי נתוני האינפלציה בארה"ב ואחרי אחד הנאומים האחרונים של יו"ר הפד' היוצא : ברננקי. הקונים ימשיכו לנסות לדחוף את השוק האמריקני אל עבר שיאים חדשים. נתוני המקרו המעודדים המתפרסמים מידי יום תומכים בהמשך הראלי בשווקים.

זירה מקומית

מדד ת"א 25 פרץ משוכה חשובה בדרך לרמת ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת באזור ה-1400 נקודות. המדד סגר אמש מעל 1350 הנקודות והיום החגיגות צפויות להימשך על רקע הנעילה החיובית בשוק האמריקני והאסיאתי.

בזירת המט"ח, הדולר פתח את היום בהתחזקות קלה מול השקל אך הצמד המקומי נסחר מתחת ל-3.5 שקלים לדולר. יתכן כי רמה זו תיבחן ואולי אף תיפרץ במהלך היום. נעילה יומית מעל רמה זו תאותת על כך שהקונים נחושים לדחוף את הדולר מעלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן