Skip to content

סוף עונת אוניות הקרוז

החל ממרץ 2014 ובשנת 2015 אוניות תיירים לא יגיעו לארץ בגלל יוקר המחיה, יוקר הדלק, יוקר המיסוי והמצב הבטחוני במצרים. כך נמסר היום בכנס חיפה החמישי לתיירות של אוניברסיטת חיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אוניית קרוזים בנמל חיפה. בשנים האחרונות הגיעו בקרוזים יותר מרבע מיליון תיירים בשנה. (צילום: נמל חיפה)
אוניית קרוזים בנמל חיפה. בשנים האחרונות הגיעו בקרוזים יותר מרבע מיליון תיירים בשנה. (צילום: נמל חיפה)

"תחום השיט הולך ויורד בגלל יוקר המחיה יוקר הדלק והמיסוי. החל ממרץ 2014 ובשנת 2015, אוניות תיירים לא יגיעו לארץ", כך אמר היום (ה') יוסי שטר, נציג חברת הספנות MSC בישראל, בכנס חיפה החמישי לתיירות של אוניברסיטת חיפה.

לדבריו של שטר, המסים שמטילה מדינת ישראל על התיירים, הופכים את ישראל ליעד בלתי מועדף. הוא הסביר שגם "מס הגולגולת" שגובה המדינה על כל תייר, המיסוי הגבוה על העגינה בנמלים וחוסר היכולת לעגון במצרים בגלל המצב הביטחוני באזור – יביאו לכך שאוניות התיירים לא יגיעו בשנתיים הקרובות לישראל.

כפי שפורסם בעבר, חברת אוניות הקרוז קרניבל מוציאה את אוניותיה מאירופה החל ב-2014 וחברת רויאל קריביאן, השנייה בגודלה, מצמצמת נוכחות ביבשת, וגם במזרח התיכון.

גם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שדיבר בפאנל מוקדם יותר, התייחס לכך שעלויות הנופש בישראל הן גבוהות וכי הנסיון להוריד אותן, כפי שנעשה בוועדה של מנכ"ל משרד התיירות הקודם, נועז בר ניר, ממשיך גם עתה . "אנחנו עוברים משרד-משרד – עובדים על כשרות עם משרד הדתות, מתמקדים באבטחה עם משטרת ישראל, עם משרד הבריאות ועוד משרדים בהרבה נושאים רגולטוריים, אבל בסופו של דבר, רק הגדלת ההיצע תוריד מחירים", אמר.

הוא אף הוסיף שאחת הדרכים שבהם פועל משרד התיירות כדי להגדיל את ההיצע הוא באמצעות פיתוח תחום הקמפניג. "אחד היעדים שלנו לשנה הקרובה הוא פיתוח תחום הקמפינג ובשנה הקרובה נפתח שני אתרי קמפינג בירושלים, בני 500 מקומות לינה כל אחד. יש בתחום זה פוטנציאל של עשרות אלפי מקומות לינה נוספים – ואנחנו נעשה זאת". הלוי הוסיף כי תחום הקמפינג יכול לשלב את משאב הטבע והנוף שיש בארץ, מה גם שמשך הזמן הנדרש להקמת אתר קמפינג נמוך משמעותית מהקמת מלון חדש.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, נשיא אוניברסיטת חיפה, עמוס שפירא, מנכ"ל בית הספר לתיירות בישראל, גביראל מלכה, בכנס חיפה החמישי לתיירות
מימין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא ומנכ"ל בית הספר לתיירות בישראל גבריאל מלכה, בכנס חיפה החמישי לתיירות. (צילום: עירית רוזנבלום)

שינוי מדיניות נוסף עליו סיפר הלוי, הוא מעבר מהשקעות מאסיביות להשקעות ברמת התחזוקה. "בנושא ההשקעה בתשתיות אנחנו בודקים את עצמנו. יש כוונה להשקיע מיליארד שקלים בים המלח, וכיום הוא נראה כמו אתר חיפושי נפט במקרה הטוב. מתחם המלונות לא ראוי לשיווק. הבעיה המרכזית היא שהשקענו בערים כמו טבריה מאות מיליוני שקלים שלא ברור היכן הם. טבריה היא העיר הראשונה שבה אנחנו עושים שינוי תפיסה. נרד מהפרוייקטים הגדולים ונפנה כסף לתחזוקה. המטרה היא שרצועת החוף של טבריה תיראה כמו שצריך. כיום המקום לא נראה כמו אתר תיירותי. גם באילת השקענו סכומים מאד גדולים ואילו העיריות לא שמרו על האתרים. החלטנו ללכת על השקעות יותר קטנות כמו פרחים, פחי אשפה וספסלים, כדי שייראו כמו במקומות בעולם. עכו תהיה עם שירותים של ששה כוכבים. זה עניין שאתה רואה בכל הסקרים, החשיבות שהתיירים מייחסים לשירותים כשהם יורדים מהאוטובוס. אנחנו רוצים מקומות עם שירותים טובים, נקיון ופרחים שגורמים לתייר לשלוח מיד בסמארטפון "אתם צריכים לבוא'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן