Skip to content

התאוששות מפתיעה לסנטורום: ניצח במיזורי, במינסוטה ובקולורדו

האם המירוץ למועמדות הרפובליקנית מקבל תפנית חדשה? ריק סנטורום ניצח הלילה בשלוש מדינו, כשהוא משאיר את רומני וגינגריץ' מאחור מאת אורי קציר לזה רק מעטים ציפו: ריק סנטורום, האיש שהחמיץ בשמונה קולות בלבד ניצחון בבחירות המקדימות באיווה ולאחר מכן שקע ופיגר בהרבה אחרי מיט רומני וניוט גינגריץ', ניצח הלילה בבחירות במיזורי, במינסוטה ובקולורדו. במיזורי, לאחר 98% מהקולות שנספרו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם המירוץ למועמדות הרפובליקנית מקבל תפנית חדשה? ריק סנטורום ניצח הלילה בשלוש מדינו, כשהוא משאיר את רומני וגינגריץ' מאחור

מאת אורי קציר

השמרנות חוזרת. ריק סנטורום

לזה רק מעטים ציפו: ריק סנטורום, האיש שהחמיץ בשמונה קולות בלבד ניצחון בבחירות המקדימות באיווה ולאחר מכן שקע ופיגר בהרבה אחרי מיט רומני וניוט גינגריץ', ניצח הלילה בבחירות במיזורי, במינסוטה ובקולורדו.

במיזורי, לאחר 98% מהקולות שנספרו, ריק סנטורום ניצח מעשית עם 55% מהקולות. מיט רומני קיבל תמיכה מ-25% וחבר הקונגרס רון פול – 12% בלבד. ניוט גינגריץ' לא התמודד במדינה זו.

במינסוטה ניצח סנטורום, כשקיבל 45% מהקולות, לעומת 27% לרון פול. רומני זכה שם לתמיכת 17% מהמצביעים בלבד, ואילו גינגריץ' הזדנה מאחור עם 11%.

בקולורדו, המדינה השלישית בה נערכו בחירות הלילה, גייס סנטורום את תמיכת 40% מהמועמדים, לעומת 35% שתמכו ברומני.

רומני סימן את סנטורום כיריב האמיתי שלו ותקף אותו בשבועות האחרונים בתשדירי בחירות, לאחר שסנטורום זכה לתמיכה של הבסיס הנוצרי והגרעין השמרני הקשה של הרפובליקנים (שלוש המדינות שבהן התקיימו הבחירות הלילה נחשבות למאחזים אוונגליסטיים). הוא מועמד עם תמיכה "עממית" של המפלגה, אלא שהוא חסר את עתודות הכסף שיש לרומני. הוא המועמד שרבים בימין מאמינים שביכולתו לסכן את אובמה.

סנטורום חגג את ניצחונו בנאום במינסוטה, בו הכריז כי "המדינה הזאת תשנה את כיוון המרוץ הלילה". במהלך האירוע השליך מפגין למען זכויות ההומוסקסואלים נצנצים על סנטורום, אך תקרית זו לא פגמה במצב רוחו המרומם של המנצח. סנטורום מתנגד לנישואים חד-מיניים בארצות הברית.

מיט רומני הודה בכישלונו בנאום שנשא בדנוור, קולורדו. הוא ברך את ריק סנטורום על נצחונו, אבל הוסיף שעם זאת, "אני מצפה להפוך למועמד – עם העזרה שלכם". רומני המשיך בקו שלו, המשתדל להתעלם מיריבו הרפובליקניים ומתמקד בתקיפת הנשיא אובמה. "אפילו לפי הקריטריונים שלו, הוא נכשל", אמר רומני, "אנחנו נצליח. אנחנו כאן במטרה להחזיר את הבית הלבן. אמריקה אינה סתם מקום על המפה, אנחנו מייצגים תקווה וחירות והזדמנויות. גם אם איבדנו כמה שנים, לא איבדנו את הדרך שלנו, והעקרונות שלנו לא איבדו את המשמעות שלהם. אנחנו יכולים להחזיר את אמריקה, כי אנו מאמינים בה ובעקרונות המייסדים שלה".‬

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן