Skip to content

נתניהו: "הגישה החד צדדית מחזקת את הסרבנות הפלסטינית"

בפתח ישיבת הממשלה קבל היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על יחסם החד צדדי של האו"ם ומדינות מסויימות באירופה נגד ישראל. "הגישה החד צדדית כלפי ישראל איננה מקדמת את השלום - היא דוחה את השלום", אמר. על ההתפתחויות בדרום אמר נתניהו: "אנחנו נחושים לשמור על השקט בדרום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף את הגישה החד צדדית באו"ם ובאירופה, המחזקת לדבריו את הסרבנות הפלסטינית – ומקדם בדברי ברכה את ביקורו של ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בארץ.

סמליל ארגון אונסקו. ביטל תערוכה על קשר העם היהודי לארץ ישראל
סמליל ארגון אונסקו. ביטל תערוכה על קשר העם היהודי לארץ ישראל

"בסוף השבוע הודיע אונסקו, ארגון האו"ם, שהוא מבטל את התערוכה שהוא תכנן לקיים בצרפת על הקשר של העם היהודי לארץ ישראל", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה. "ההסבר שניתן הוא שזה יפגע במשא ומתן. זה לא יפגע במשא ומתן. משא ומתן שמתבסס על עובדות, על אמת, אף פעם לא ייפגע, אבל מה שכן פוגע במשא ומתן זה הזימון האוטומטי של שגרירי ישראל במדינות מסוימות בענייני סרק – בעוד שהפרות משמעותיות על ידי הרשות הפלסטינית עוברות ללא שום תגובה.

"הגישה החד צדדית כלפי ישראל איננה מקדמת את השלום – היא דוחה את השלום", אמר נתניהו. "היא מחזקת את הסרבנות של הרש"פ להתקדם באופן מעשי במשא ומתן. אנחנו מקווים שההתנהגות הזו של הרשות הפלסטינית תשתנה, ודאי שהיחס החד צדדי והבלתי הוגן למדינת ישראל איננו מקדם התקדמות בתהליך המדיני.

"להבדיל, מבקר היום בישראל לראשונה ידיד גדול של מדינת ישראל, גם ידיד גדול שלי, ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר", אמר בנימין נתניהו. "קנדה ידידה נאמנה של מדינת ישראל, ותחת הנהגתו של סטיבן הארפר היא הגיעה לגבהים בעמידה מוסרית ואיתנה נגד הניסיון של הדה לגיטימציה של מדינת ישראל. ראש הממשלה הארפר מביע עמדה מוסרית, בהירה ואמיצה ביחס לאמת וביחס לאמות המידה הדרושות בקהילה הבינלאומית כלפי מדינת ישראל והסכסוך כאן. אני חושב שהוא נוקט עמדה מוסרית שראויה להערכה, ואני מקדם אותו בברכה בשם כל שרי ממשלת ישראל ובשם כלל אזרחי מדינת ישראל".

קבלת פנים חמה להארפר. בנימים נתניהו. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
קבלת פנים חמה להארפר. בנימים נתניהו. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

על ההתפתחויות בדרום אמר נתניהו: "אנחנו נחושים לשמור על השקט בדרום. אנחנו עושים זאת על ידי מדיניות של סיכול מראש וגם בתגובה עוצמתית נגד אלה שמנסים לפגוע בנו או פוגעים בנו. אני מציע לחמאס לקחת בחשבון את המדיניות הזאת שלנו".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס לאירועים בדרום ואמר כי צה"ל תקף הבוקר פעיל טרור שאחראי לירי רקטות לעבר ישראל והיה מעורב באופן ישיר בירי בשבוע שעבר לעבר אשקלון. "לא נוכל להשלים עם ירי לעבר ישראל, ונפעל כדי לפגוע בכל מי שמאיים על חיי אזרחינו, כפי שעשינו הבוקר", אמר שר הביטחון. "לא נאפשר לאיש להחזיר אותנו לימים בהם ירי הרקטות הפך לדבר שבשגרה, ומי שיעשה זאת ישלם על כך מחיר כבד מאוד. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועת עזה, ואם הוא לא יידע לכפות את מרותו על המתרחש בשטח, נמשיך לפגוע גם באינטרסים שלו. לא הייתי ממליץ לאיש ברצועת עזה לבחון את סבלנותנו ונחישותנו להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן