Skip to content

סימני הרוח: בין שוחד לשירה

השבוע הזה עומד בסימן שני אירועים חשובים ולכאורה שונים מאוד. הראשון בסדר הכרונולוגי הוא הזכייה של רוז בגמר תוכנית האקס פקטור. מיד אחריה מגיעה פרשת השחיתות החדשה המערבת רב וקצינים בכירים במשטרה. מה כל זה יכול ללמד אותנו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני אירועים תפסו את תשומת הלב שלי השבוע ועל פניו הם אינם קשורים זה בזה. מצד אחד זכייתה של רוז בגמר תוכנית האקס פקטור עם השיר My Way, ומצד שני קצינים בכירים נחקרים על חשד לקבלת טובות הנאה.

רוז - כוכב נולדרוז – אקס פקטור

ישנו מכנה משותף פרדוקסלי בין שני האירועים: אפשר לומר שגם רוז וגם אותם קצינים הלכו כל אחד בדרכו. הם שברו מוסכמות, נורמות וחוקים, והוכיחו שאפשר לעשות את הדברים גם אחרת. אך בעוד הראשונה פתחה לעצמה דלת חדשה, אותם קצינים אם יתבררו כאשמים, סגרו לעצמם דלת.

הליברליות בעולם גדלה

כאשר אני מסתכל על המציאות הזו השבוע, אני רואה בה את מה שאני נחשף אליו במסרים שונים בשנים האחרונות. אותם דברים הנאמרים בתקשורים השונים בכל העולם הם כבר לא תאוריה אלא מציאות, וזה צריך לשמח ולהטריד אותנו גם יחד.

זכייתה של רוז, שאינה עונה על טייפ הקאסט של הכוכבות המקובלת, היא הוכחה לשינוי מבורך שקורה מחוצה לנו כמו גם בתוכנו. הליברליות גוברת, הקבלה של השונה מתחזקת, ואנחנו יוצאים יותר ויותר מהתבניות המגבילות שקבעו בעבר את החיים בעולמנו.

זו הוכחה לכך שכיום טווח האפשרויות העומד בפני כל אחד מאיתנו גדול יותר מאי פעם. שילוב של כישרון, נחישות ועזרה בדרך, יכולים להביא אותנו למקומות רחוקים מאוד, גם למקומות שבעבר היה זה כמעט בלתי אפשרי להגיע אליהם.

במילים פשוטות, הזכייה שלה מוכיחה כי העולם משתנה לטובה.

אל מול זה, החשד כי קצינים קיבלו טובות הנאה מהרב פינטו הוא עדות לעולם הישן שאנו מכירים. הוכחה שהעולם עוד צריך להשתנות, שיש עוד ריקבון מוסרי שצריך לטפל בו כדי לעזור לעולם הזה להחלים. מחוצה לנו, בהחלט, אך זה נוגע גם בעולם הפנימי שלנו, למקומות בהם אנו ממשיכים להיות חסרי יושר.

עבודה קשה, או קיצור תהליכים?

אני רואה בפרשיית המשטרה והרב  דבר מה נוסף, כזה שכבר התייחסתי אליו בעבר בטור זה. אלו הם הפיתויים המשחרים לפתחנו, אפשרויות נוצצות שאם נלך בעקבותיהן אולי נרוויח בטווח הקרוב אך נפסיד הרבה בטווח הארוך.

גם אלה וגם אלה מתרבים מאוד בתקופה בה אנו חיים: האפשרות ללכת בדרך שלנו, גם אם היא קשה, מסובכת וארוכה, ולהגיע להצלחה שנוכל להיות גאים בה, או לקצר תהליכים ולגרוף הצלחה מהירה עם מחיר גבוה בצידה.

במובן הזה, רוז וקציני המשטרה מציגים את שני הקצוות של ההתנהגות האנושית בעידן שלנו – בחירה שכולנו עומדים ונעמוד בה ברגעים שונים בחיינו. את מי נזכור באותם מצבים? אחרי איזו דוגמא נלך?

* הכותב הינו מתקשר ומנחה סדנאות חופש להרגיש
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן