Skip to content

חלוקת ערכות המגן תיפסק עד לסוף החודש

הקבינט המדיני ביטחוני החליט על כך לנוכח הערכות המצב כי חלה ירידה משמעותית באיום של ירי נשק כימי על ישראל. החלטה לגבי המשך ההצטיידות בערכות מגן לשנים הבאות תתקבל בתום הערכת מצב שתתקיים במערכת הביטחון עד סוף השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רק לפני כחמישה חודשים, הייתה היסטריית ערכות המגן בעיצומה – ועשרות אלפי ישראלים השתרכו בתורים בפתח תחנות החלוקה. אתמול החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לסיים את חלוקת ערכות המגן עד לחודש פברואר הקרוב.

הקץ לערכות המגן? תלוי בהערכת המצב (צילום: נירה ידין)
הקץ לערכות המגן? תלוי בהערכת המצב (צילום: נירה ידין)

החלטת הקבינט נובעת מהערכת מערכת הביטחון כי חלה ירידה משמעותית באיום של ירי נשק כימי על ישראל. זאת, לאחר שהחל תהליך פירוק משטר אסד בסוריה מהנשק הכימי שברשותו. התהליך, אגב, טרם בא אל סיומו ופקחי האו"ם עדיין נמצאים ופועלים במדינה.

לאחר חודש פברואר יימשך ייצור בקצב מצומצם של ערכות מגן, שלא יחולקו והן מיועדות לכוחות החילוץ וההצלה.

היסטריית ערכות האב"כ בעיצומה (צילום: נירה ידין)
היסטריית ערכות האב"כ בעיצומה (צילום: נירה ידין)

החלטה לגבי המשך ההצטיידות בערכות מגן לשנים הבאות תתקבל בתום הערכת מצב שתתקיים במערכת הביטחון עד סוף השנה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר: "החלטת הקבינט הבוקר להפסיק לחלק את ערכות המגן החל מחודש פברואר, היא החלטה מושכלת שהתקבלה באחריות ובשיקול דעת, ולוקחת בחשבון את השינוי באיומים במזרח התיכון ואת עוצמתה ויכולותיה של מדינת ישראל. נוכח תהליך התפרקותה של סוריה מהנשק הכימי יש ירידה דרמטית באיום השימוש בנשק כימי מול ישראל, והיא זו אשר אפשרה לנו לקבל את ההחלטה הבוקר".

לדברי יעלון, בשנים האחרונות נהנית מדינת ישראל מיכולות התקפיות והגנתיות יוצאות דופן באיכותן ובעוצמתן, והן אשר מרתיעות מדינות וארגונים לפעול נגדנו, בוודאי בנשק לא קונבנציונאלי, מחשש שהמחיר שישלמו על כך יהיה כבד ביותר. "אזרחי ישראל יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום, קרוב ורחוק, כדי לשמור על ביטחונם ועל ביטחונה של מדינת ישראל, ואנחנו נעשה זאת בנחישות, באחריות ובשיקול דעת", אומר יעלון.

עד היום הצטיידו כ-60% מאזרחי המדינה בערכות מגן. העלות הכוללת של ייצור ערכות המגן הנותרות וחלוקתן מוערכת ב-1.3 מיליארד שקלים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן