Skip to content

"בייבי בום": תעצרו את העולם אני רוצה ללדת

מזל טוב ובשעה טובה, ריאליטי כזה עוד לא היה: "בייבי בום" (ערוץ 10) מתעד מה קורה לבני הזוג המאושרים, האוהבים או ההיסטרים רגע לפני הלידה, במהלכה ואחריה. הערב שרדנו פרק ראשון, היו גם קטעים מעניינים. והשאלה הנשאלת: סדרה? עוד שמונה פרקים? על מה ולמה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד ריאליטי, הפעם ממקור בריטי, שכבר "תפש" במדינות רבות. עכשיו גם אצלנו. מבטיחים לנו שימי ראשון בערב יתמלאו התרגשות אם נצפה ב"בייבי בום" בערוץ 10. שהעין לא תישאר יבשה. בכל פרק נצפה בשלושה זוגות, במערכות היחסים שלהם לפני הלידה, במהלכה ואחריה, ובצוות העושה במלאכה הזאת, של הבאת ילדים בעולם.

ישראל היא מכונת לידה משומנת, שמממנת הכי הרבה טיפולי הפרייה בעולם. כאן תעשיית הילודה היא מעצמה שמגלגלת הרבה מאוד כסף, שתכליתו הלידה, אותו דבר עצמו שמתממש נגד עינינו בסדרה הזאת. הדבר הכי מעניין לצפות בו הוא מערכות היחסים. מביאים לנו זוג אחד היסטרי, הוא מתייעץ עם הרב על כל צעד ושעל, היא עם אמא שלה, בוכה בלי סוף, מצטיירת כנוירוטית, הוא נראה ונשמע לא אמפטי במיוחד.

הכל יחסים. צילום: אלדד רפאלי
הכל יחסים. צילום: אלדד רפאלי

אחר כך נכנס הזוג האוהב, הם מפרגנים זה לזו בלי סוף, ואפילו בחדר הלידה הם פוציניו מוציניו, כאילו אין מחר. הזוג המדהים הזה חולף ביעף. אין שם בעיות, הם לא ממש מעניינים. שימשיכו לאהוב, אנחנו דוהרים לזוגות שהם מורכבים יותר, אלה שיוצרים את הדרמה האמיתית.

אחר כך מגיע זוג נוסף, לידה שלישית, בלי אפידורל. הם מתוקים זה לזו עד לשעת השין, אז היא מתגלה בשיא שתלטנותה, והוא כבר מזמן למד מתי לא להרגיז. הזוג הזה מביא איתו משהו קצת הזוי: צלמת שמתמחה בצילומי הריון ולידה. האם זהו הטרנד החדש? היולדת מתנשמת ומתנשפת ומתנפלת על בעלה, אבל תוך כדי היא לא שוכחת לחייך למצלמה ולדרבן את הצלמת לצלם, עוד פריים ועוד פריים.

שוב ושוב אנחנו  חוזרים לזוג הראשון שלנו, ההיסטרים. המחשבות מתגנבות לראש. איזה הורים הם יהיו? ולאט לאט, במהלך למעלה משעה של הפרק הראשון, הם כובשים את ליבנו. הם מצטיירים כאנושיים ביותר, הם אלה שמביאים את הכאב, את החששות, את הדבר האמיתי שקורה שם, העומק של היחסים האנושיים ושל החיים.

כל השאר הופך לרקע שבו אנחנו עוקבים אחרי ייסוריהם הבלתי נגמרים, אחרי הצירים הבלתי סדירים שלה, אחרי הזירוז שמושג בהסכמת הרב שלו, אחרי האמא שמרגיעה את הילדה שנכנסה להריון בליל כלולותיה (אנחנו אפילו זוכים לראות קטעים מהחתונה). הילדה הזאת, להזכירנו, תסיים את הפרק הזה עם ילדה משלה. בצדק בחרו יוצרי הסדרה להתמקד בבני הזוג האלה. אחרי שהרתיע אותנו בהתחלה, הם נכנסים לליבנו. אנחנו מייחלים איתם ללידה, רוצים לראות את התינוקת, רוצים לראות שהכל בסדר.

בסופו של דבר יוצאים שלושה זוגות מבית החולים עם תינוקותיהם, משאירים מאחוריהם את הצוות שהפך לחלק חשוב בחייהם לכמה ימים. אוקיי, שרדנו פרק ראשון, היו גם חלקים מעניינים. והשאלה הנשאלת: סדרה? עוד שמונה פרקים? על מה ולמה?

1 Comment

  1. יהודה דורנר
    24 בינואר 2014 @ 9:05

    לכל הפחות, זו סדרת ריאליטי שבה כל משתתף יוצא עם 'מתנה' בסוף…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן