Skip to content

ישראל והודו מתכננות קרן משותפת של כ-40 מיליון דולר

המטרה: לקדם שיתופי פעולה ופיתוח טכנולוגיות בין חברות ישראליות לבין חברות הודיות. הקרן תתמקד במגוון נושאים, למשל - חקלאות, מים, אנרגיה, תקשורת וחלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל להודו, נועדים היום בירושלים משלחת בראשות מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה ההודי, עם צוות עבודה המשותף למשרד האוצר, משרד הכלכלה ומשרד החוץ. מטרת הדיונים היא להקים קרן שתפעל בנושאי תעשייה וטכנולוגיה בהיקף של כ- 40 מיליון דולר לחמש שנים.

שר הכלכלה נפתלי בנט ומימינו המדען הראשי אבי חסון, בדיונים עם המשלחת ההודית
שר הכלכלה נפתלי בנט ומשמאלו המדען הראשי אבי חסון, בדיונים עם המשלחת ההודית

הקרן תסייע לחברות ישראליות להשתתף במיזמים ענקיים, שיובלו על ידי הממשל ההודי, תפתח עבודה משותפת של חברות ישראליות והודיות לביצוע פרויקטים של מו"פ משותפים, ותפעל להתאמת מוצרים שפותחו בארץ לשוק ההודי. הקרן תתמקד במגוון נושאים, למשל – חקלאות, מים, אנרגיה, תקשו"ב (ICT) וחלל.

כלי לפריצת דרך

המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון: "גולת הכותרת של הקמת הקרן היא מיסוד כלי שעשוי לשמש פריצת דרך בסיוע ליזם ולתעשיין הישראלי בחדירה לשוק ההודי. השווקים המתעוררים נמצאים בראש סדר העדיפויות של לשכת המדען הראשי ושל הממשלה כולה, חדירה לשווקים אלו עשויה להביא את היזם הישראלי להזדמנויות עסקיות נרחבות".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יונתן רגב: "הגדלת הייצוא לשוק ההודי הוא חלק מהותי מאסטרטגיית גיוון היצוא של מדינת ישראל. הדיונים מהווים פריצת דרך בקידום הקשרים הכלכליים עם הודו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן