Skip to content

הישג לבעלי יחידות הנופש: יוכלו לבטל את העסקה ללא קנסות

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית כי בעלי יחידות נופש שרכשו את הזכויות בעבר יוכלו לבטל את העסקה ללא קנסות. ח"כ איתן כבל: לא תהייה פגיעה בענף הטיים שרינג; עו"ד הרטמן שייצג את קלאב הוטל: מדובר בחקיקה פרסונלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, המשיכה היום (ג'), להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הגנת הצרכן העוסק בביטול עסקה לתקופה קצובה, של ח"כ איתן כבל וחברי כנסת נוספים.

התיקון נועד לאפשר לצרכנים להשתחרר מעסקאות כמו מנויים לחדרי כושר, מועדוני בריאות ועוד, כאשר הדיון היום עסק בהצעה לאפשר ביטול עסקאות לרכישת זכויות ביחידות נופש. בדיון אישרה הוועדה את הסעיפים שיאפשרו ביטול של עסקאות שכבר נעשו לרכישת זכויות ביחידות נופש. לפי הסעיפים שאושרו, מי שרכשו בעבר זכויות ביחידות נופש יוכלו לבטל את העסקאות באמצעות מסירת הודעה בכתב לבעל העסק. עוד נקבע כי הביטול יכנס לתוקף בתום המועד בו הקרוב בו הייתה לצרכן זכות שימוש ביחידה לאחר מתן ההודעה, וכי הביטול יעשה ללא תשלום נוסף.

קלאב הוטל אילת. מי דואג לצרכנים? (צילום: קלאב הוטל)
קלאב הוטל אילת. מי דואג לצרכנים? (צילום: קלאב הוטל)

בפתח הדיון אמר היו"ר ברוורמן כי הנושא נמשך כבר זמן רב מידי וכי הגיע העת להכרעות. הוא הדגיש את חשיבות העניין, והוסיף כי מדובר בנושא לגביו קיבל את מספר פניות הציבור הרב ביותר מבין כל הנושאים בהם עוסקת הוועדה. עו"ד אלקס הרטמן, שייצג את בעלי קלאב הוטל, שב וטען כי אין חקיקה דומה בעולם וכי קלאב הוטל איפשר לכל מי שרוצה בכך לבטל את העסקאות, בתנאי שיודיע על כך עד סוף חודש פברואר.

ח"כ איציק שמולי (עבודה), אמר בתגובה כי עד שלא הגיעה הצעת החוק לשולחן הוועדה, לאיש לא היה תמריץ לפתור את הבעיה, והדגיש כי יש מקום לאשר את ההצעה, על מנת שלא יהיו בעיות דומות בעתיד.

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס לעסקאות העתידיות והזהיר כי אם ההצעה תאפשר ביטול עסקאות עתידיות עם זכות השבה, הדבר יביא מכת מוות לנושא הטיים שרינג בישראל. ח"כ כבל הבהיר כי אין כוונה לפגוע בענף הטיים שרינג ואם יתגלו בעיות עתידיות ניתן יהיה לטפל בהן בהתאם.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הסבירה כי לפי ההצעה, בעל הזכות שרכש את היחידה לפני שהחוק נכנס לתוקף, יוכל להודיע על ביטול העסקה. היא הוסיפה כי הביטול ייכנס לתוקף בתום מועד השימוש השנתי בזכות. כמו כן, לפי ההצעה שאושרה, לא ייגבו דמי ביטול, אך בעל העסק לא יחויב להשיב את התמורה היחסית ששולמה בעסקת הרכישה המקורית. ח"כ שמולי ביקש להבהיר כי בעל העסק לא יהיה רשאי לגבות כל סכום אחר עבור הביטול והוועדה קיבלה את הדברים.

עו"ד הרטמן טען כי מדובר בחקיקה פרסונלית, שמכוונת אך ורק כלפי קלאב הוטל, וכן בחקיקה רטרואקטיבית שעוסקת בעסקאות שכבר נחתמו. ח"כ שמולי אמר כי לצערו לא ניתן לחוקק חוק שיחייב אנשים להתנהג כמו בני אדם. "לא באנו לוועדה בכוונה לפגוע בטיים שרינג, ואם קלאב הוטל הייתה הגונה, לא היה צורך בדיון הזה", ציין. שמולי הוסיף כי החברה מנסה להסתתר מאחורי העובדים והענף, אבל פוגעת בהם בעצמה.

הוועדה דנה גם בסעיף שנועד לאפשר ביטול של עסקאות עתידיות, שייעשו לאחר שהחוק ייכנס לתוקפו. לפי ההצעה, ניתן יהיה לבטל את העסקאות בהליך דומה, אולם הוועדה טרם הכריעה בשאלה האם לאפשר לרוכשים לקבל גם את החלק היחסי מעלות העסקה המקורית. כמו כן, בקרוב תדון הוועדה גם בנושא ביטול עסקאות עם חדרי כושר, מועדוני בריאות ועסקים דומים, בכוונה להביא לאישור סופי של ההצעה כבר בחודשים הקרובים.
[related-posts title="כתבות קודמות בנושא קלאב הוטל"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן