Skip to content

רוי ניסני ממשיך לעונה נוספת באליפות אירופה בפורמולה 3

רוי ניסני ממשיך להתקדם בעולם המוטורי. היום הודיעה קבוצת מוקה מוטור ספורט שהנהג הישראלי ימשיך לנהוג עבור הקבוצה גם בעונת המרוצים הקרובה במסגרת מרוצי אליפות אירופה הרשמית FIA
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוי ניסני סיים את עונת הרוקי שלו במרוצי הפורמולה 3 עם 11 נקודות דרוג. חמש פעמים דורג בתוך העשירייה הראשונה וברוב המרוצים גילה יכולת טובה ודורג בחצי העליון של דרוג הנהגים. היכולת הטובה לא נעלמה מעניהם של ראשי הקבוצה ובמהלך העונה ראלף שומאכר ערך השוואה מחמיאה בין ניסני לבין נהג אחר שצמח במוקה מוטור ספורט ואמר: "גם כשבסטיאן פטל התחיל את דרכו הוא לא היה הנהג המהיר ביותר על המסלול, ותראו לאן הוא הגיע היום. יש לרוי את כל הנתונים להיות נהג מצוין".

ניסני מסכם ארבע עונות מוצלחות במרוצי הפורמולה, שנה בפורמולה ב.מ.וו ליסטה ג'וניור, שנתיים בפורמולה מאסטר, (בהם עמד תשע פעמים על הפודיום וניצח בארבעה מרוצים) שבשיאם הנצחון ההרואי במסללול רד בול שבאוסטריה שבו זינק מהמקום התשיעי וחצה את דגל השחמט ראשון.

רוי ניסני (צילום יח"צ)

מיד בתום העונה שחלפה, זומן ניסני למבחנים בוולנסיה ובברצלונה, שם בחן את המנוע החדש של מרצדס שישמש את מכוניתו בעונה הקרובה, שתיפתח באפריל במסלול סילברסטון שבבריטניה.

מוקה מוטור ספורט, מהקבוצות המובילות באירופה, ידועה כמצמיחה נהגי פורמולה מהשורה הראשונה, כאשר בשורותיה כיכבו בעבר לא פחות מאלוף העולם בארבע השנים האחרונות, סבסטיאן פטל וגם נהגי הפורמולה 1 סבסטיאן בוואמי ורוברט קוביצה.

הבעלים של הקבוצה, פטר מוקה אמר היום בברלין: "רוי השלים ארבע שנים בקבוצה, ההתקדמות שלו עקבית ומרשימה ביותר ויש לי יסוד איתן להניח שהוא יעשה דרכו לצמרת. כל הקבוצה שמחה להמשיך ולעבוד עם רוי, הוא נמצא בסביבה מקצועית וזה בה לידי ביטוי בתוצאות".

רוי ניסני, בן ה-19, החל את דרכו בעולם המוטורי כבר בגיל 6 כאשר התחרה במרוצי הקארטינג באירופה. בגיל 9 קצר את הישגו הראשון , מקום רביעי באירופה . ב-2010, כשהוא בגיל 15, החל את קריירת הפורמולה. מהנדס המרוצים פרנק לוקה גילה את ניסני וצרף אותו לקבוצת מוקה מוטורספורט בה כאמור נוהג ניסני עד היום.

מרוצי הפורמולה 3 FIA נחשבים לאליפות הבכירה לרכבי פורמולה 3 בעולם, לאחר שההתאחדות המוטורית הבינלאומית, ה-FIA הכריזה עליה כעל אליפות אירופה הרשמית והדבר נעשה בעידוד מארגני הפורמולה 1, אשר רואים בצמרת הנהגים בפורמולה 3 כעתודה לנהגי הפורמולה 1.

מרוצי הפורמולה 3 בסבב האירופי נערכים בצמוד למרוצי ה-DTM זו השנה האחד עשר. נהגים רבים בפורמולה 1 התחרו בעבר בסבב האירופי בהם אלוף ארבע השנים האחרונות, סבסטיאן פטל, לואיס המילטון, כריסטיאן קלין, רוברט קוביצה, ניקו רוזנברג, סבסטיאן בואמי ואחרים.

המכוניות של מוקה בפורמולה 3 יצוידו בעונה הקרובה במנועי מרצדס במשקל 87 ק"ג, בעלי הספק של 2000 סמ"ק ו-250 כוחות סוס, המאיצות מאפס ל-100 קמ"ש בתוך פחות משלוש שניות. כל אחת מהקבוצות המתחרות רשאית לבצע שינויים אווירודינאמיים ומכנים . כ- 30 נהגים ייקחו חלק באליפות 2014, שתחל בחודש אפריל ותסתיים באוקטובר ובמהלכה יתקיימו 33 מרוצים ב-11 מסלולים בגרמניה, אנגליה, אוסטריה, הונגריה, רוסיה, בלגיה, איטליה וצרפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן