Skip to content

עלמה זוהר, יש לה אהבה והיא מנצחת

היא שרה על אהבה ותשוקה, יחסים ואושר, תקווה וחוכמה, חרדות ופרידה, תפילה ואמונה. וכל אחד בקהל חש שהסיפור שלה הוא גם הסיפור שלו. יובל אראל היה אמש (שני) ב"זאפה" תל-אביב בהשקת אלבומה של עלמה זוהר, "לחם אהבה" - ויצא מאוהב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עלמה זוהר, זמרת ויוצרת הנוגעת בתחום הפולק רוק ישראלי, אחת שההצלחה האירה לה פנים, מי שישבה במקום לא רע בכלל בחברת תקליטים מיינסטרימית, אחת ששיריה הפכו ללהיטים בפלייליסט, אחת שחתכה, עזבה את המטריה, את הבית המוזיקלי ויצאה לדרך חדשה ועצמאית. כן, עלמה זוהר, שהשיקה בשנת 2008 את אלבום הבכורה "דברי", שהפך תוך זמן קצר לאלבום זהב עם שלל שירים מאוד מאוד מאוד מושמעים, שהספיקה להשיק שנתיים אחרי אלבום נוסף – ואז החליטה לנטוש את הכל, לעזוב את "לב גרופ מדיה" ולנסות בדרך עצמאית ליצור ולהפיק אלבום חדש.

ולא היה בינינו אלא זוהר. צילום: יובל אראל
ולא היה בינינו אלא זוהר. צילום: יובל אראל

עלמה פנתה באמצעות אתר גיוס ממון ההמונים HeadStart  אל קהל הגולשים – וההצלחה שברה שיאים. מיעד מטרה של 70 אלף שקלים, שנדרשו עד הצבת עותקי האלבום בחנויות, הקהל הניח בקופה יותר מ-82 אלף שקלים. גם נדבן מדהים היה שם – אחד הגולשים הניח חבילה של 20 אלף שקלים.

האלבום החדש, "לחם, אהבה", יצא לפני חודש. השם מעלה קצת אסוציאציות של "לחם, עבודה", סלוגן הפגנות פועלים בשנות השישים של המאה שעברה, אבל שתי המילים הללו נשזרות באלבום בשני שירים. הלחם – בשיר "מנגנים בלילה", ואהבה – בשיר "אצא אל השדה". עלמה אומרת בעצמה – "'לחם, אהבה' הוא סיפור על שני אנשים צעירים ואוהבים, שמנסים להקים לעצמם בית באמצע המקום המטורף הזה, שנלחמים על שני הדברים שאי אפשר לחיות בלעדיהם – לחם ואהבה." זהו הסיפור האישי שלה.

שותף מוזיקלי. זוהר וגבע אלון. צילום: יובל אראל

אמש (שני) במועדון "זאפה" תל אביב, כאשר עלמה חגגה את השקת האלבום מול קהל רב שמילא אתת המקום, הבנתי מדוע היא הצליחה בדרכה החדשה: לעלמה יש קבלות, יש לה שורה מכובדת של הצלחות, בשירים, במופעים, בקהל קבוע המגיע עימה שוב ושוב, כי שיריה אינם משעממים, ולא לשניה. היא יודעת לשזור את הצלילים, המנגינות והתמלילים במלאכת אמנות היוצקת גוון ישיר, פשוט, לא מתנשא, לא מתחכם יתר על המידה.

הסיפורים המונחים בין המנגינות – אהבה, תשוקה, יחסים בין גבר לאשה, אושר, תקווה, מסע, חוויה, זיכרונות, מטענים רגשיים, תובנות, עמידה על המשמר, הומניות, חרדות, חוכמה, פרידה, תפילה, אמונה. כל אותם דברים קטנים בחיים המקשרים ומחברים בין הבריות, וכשעלמה שרה אותם – למאזין יש תחושה שהוא חלק מהסיפור עצמו.

מלים שמצליחות לגעת. זוהר וקרולינה. צילום: יובל אראל

את כל אלו הגישה עלמה זוהר כשהיא מלווה בטריו – אסי איילון בגיטרות והפקה מוזיקלית, עדי הר צבי בגיטרת בס, וערן פורת על התופים. מארחת את גבע אלון, גיבור גיטרה ורוק פולק מקומי, ושותף מוזיקלי בדרכה של עלמה; ואת קרולינה, המשתפת פעולה עם עלמה באלבום בשיר "אתמול". היה תענוג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן