Skip to content

בנט לנתניהו: אל תאשר שוויון בנטל עם סנקציות פליליות

בעמדתו של בנט תומכת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון – מהגופים הפעילים ביותר לשוויון בנטל. "הפארסה של הצעת הסנקציות הפליליות לא תביא לגיוס של בחור חרדי אחד ותהפוך את השוויון בנטל ואת שלטון החוק לבדיחה עצובה מאוד. מי שרוצה באמת לגייס חרדים ולא רק להתעמת עימם חייב להשתמש בלחץ עקיף של סנקציות כלכליות, שהן גם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט מתנגד לקבוע סנקציות פליליות בחוק, על משתמטים משתמטים משירות ובכללם תלמידי ישיבה.

במכתב ששיגר בנט אמש לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא טוען כי ההסכם הקואליציוני שנחתם בטרם הקמת הממשלה כולל בתוכו את המתווה המשותף לשוויון בנטל אשר הוסכם על כל חברי הקואליציה. לדבריו, במתווה המשותף הוסכם, בין השאר, על אי שימוש בסנקציות פליליות. זאת,  מתוך הבנה כי השימוש בהן עלול להחטיא את מטרת החוק.

בנט מוחה על כך שלמרות ההסכם הקואליציוני, הוועדה שהוקמה בממשלה כללה בחוק, בניגוד להסכם הקואליציוני, סנקציות פליליות.

סנקציות פליליות על משתמטים? בנט מתנגד. חדו"ש תומכת בעמדתו (צילום ארכיון: דן בר דוב)
סנקציות פליליות על משתמטים? בנט מתנגד. גם חדו"ש (צילום ארכיון: דן בר דוב)

לדבריו, גם בעבודת הוועדה המיוחדת של הכנסת לשוויון בנטל, בראשותה של ח"כ איילת שקד,  קיימת תמימות דעים משפטית, הכוללת גם את נציגי היועמ"ש, כי ניתן להשיג את תכלית החוק מבלי להזדקק לסנקציות פליליות. זאת ע"י שימוש במספר חלופות הנמצאות על שולחן הוועדה.

במכתבו קורא בנט לראש הממשלה לכנס דיון דחוף, כדי לגבש נוסח מוסכם על כל חברות הקואליציה העומד בתנאי ההסכם הקואליציוני.

עמדתו של בנט מנוגדת לחלוטין לעמדת "האח" יאיר לפיד ומפלגתו, התומכים בסנקציות פליליות למשתמטים. מי שמסכים עם עמדתו של בנט, בנושא זה, הוא שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון המתנגד לסנקציות פליליות במסגרת החוק. יעלון הזהיר כי "סנקציות פליליות יגרמו לפצע בתולדות מדינתנו לדורות. אם נשדר תוקפנות כלפי המגזר החרדי, הכול יתפרק, גם הנח"ל החרדי".

תמיכה מעניינת, בעמדתו של בנט, השמיעה הבוקר עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון – מהגופים הפעילים ביותר לשוויון בנטל. מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, ברך את השר בנט על מכתבו לראש הממשלה, בו הוא דורש מתווה שוויון בנטל ללא מעצרים. לדברי רגב, "יש לשים קץ לפארסה של הצעת הסנקציות הפליליות שלא תביא לגיוס של בחור חרדי אחד ותהפוך את השוויון בנטל ואת שלטון החוק לבדיחה עצובה מאוד. מי שרוצה באמת לגייס חרדים ולא רק להתעמת עימם חייב להשתמש בלחץ עקיף של סנקציות כלכליות, שהן גם יעילות וגם צודקות".

רגב מתח, עם זאת, ביקורת על תמיכתו של בנט עצמו, ברעיון השערורייתי להעניק פטור מלא משירות ל-50 אלף תלמידי ישיבות ואברכים שיהיו ביום כניסת החוק לתוקף בני 18. הוא הביע תקווה "שבנט ואחרים בקואליציה, התומכים בפטור המוני זה, יתעשתו וייסוגו מהצעה זו שקובעת שיאים חדשים של אפליה בין דם לדם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן