הטיסות המוזלות בנתב"ג יועברו לטרמינל 1

שעות הפעילות של טרמינל 1 יורחבו. הוא יפתח לפעילות בשעה 6 בבוקר ויפעל עד השעה 10 בלילה. לאחר שלוש וחצי שנים יעבור נתב"ג בהדרגה מהפעלת מסלול אחד, 08/26, להפעלת שלושה מסלולים. בחודש מרץ יפתח לפעילות מסלול 12/30 ובחודש אפריל יפתח לפעילות מסלול 21/03

הטיסות המוזלות בנתב"ג יועברו לטרמינל 1

שעות הפעילות של טרמינל 1 יורחבו. הוא יפתח לפעילות בשעה 6 בבוקר ויפעל עד השעה 10 בלילה. לאחר שלוש וחצי שנים יעבור נתב"ג בהדרגה מהפעלת מסלול אחד, 08/26, להפעלת שלושה מסלולים. בחודש מרץ יפתח לפעילות מסלול 12/30 ובחודש אפריל יפתח לפעילות מסלול 21/03

דלפקי צ'ק אין בטרמינל 1
דלפקי צ'ק אין בטרמינל 1

רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת לקראת עונת הקיץ הקרובה, לשינויי התפעול המבצעי של נמל התעופה בן גוריון והפעלת מערך המסלולים החדש. במסגרת זו יועבר הטיפול בטיסות הבינלאומיות של חברות תעופה הפועלות במתכונת טיסות מוזלות לטרמינל 1. שעות הפעילות של טרמינל 1 יורחבו. הוא יפתח לפעילות בשעה 6 בבוקר ויפעל עד השעה 10 בלילה.

שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות

בכנס, שהתקיים היום בנמל התעופה בן גוריון, לכ-100 מנהלים ובכירים בחברות התעופה וחברות שירותי הקרקע הפועלים בנתב"ג, הסביר מנהל נתב"ג שמואל זכאי, כי הרחבת שעות הפעילות של טרמינל 1 נועדה לאפשר לחברות הפועלות במתכונת של טיסות מוזלות לטוס מטרמינל 1 באגרות מופחתות ובקריטריונים שוויוניים ושקופים לכלל חברות התעופה, קריטריונים שאושרו במשרד התחבורה. "בעקבות הסכם השמים הפתוחים עבר נמל התעופה בן גוריון להפעלת שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות, כבמתקדמים בשדות התעופה בעולם", ציין זכאי.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי
מנהל נתב"ג שמואל זכאי

שיפורים נוספים

בכנס הציג מנהל נתב"ג את תבנית התפעול של שדה התעופה, כפי שפרסומו על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) ואת הפרויקטים המובילים הצפויים בשנת 2014: כניסת מערכת הבידוק השוויונית HBS , סיום בניית מגדל הפיקוח, בניית רחבות חנייה למטוסים בחלקו המערבי של השדה ותחילת העבודות באזור המזרחי (בח"א 27), בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3 , הוספת ג'ייט-פס ועמדות "קיוסקים" לרישום הטיסה ואת תבנית התפעול של שדה התעופה בשנה הקרובה.

סיום פרוייקט שידרוג המסלולים

עוד נמסר, כי שנת 2014 תהיה השנה שבה יחול מהפך דרמטי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל. פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג פרויקט תשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל יגיע לידי סיום וישפר דרמתית את בטיחות התעופה בישראל, תוך הגדלת קיבולת תנועת המטוסים בנתב"ג. מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר שנעשה בנתב"ג בעשר השנים שחלפו. לאחר שלוש וחצי שנים, שבמהלכן הופעל נמל התעופה בן גוריון באמצעות מסלול יחיד (Single Runway Operation), יחזור נמל התעופה בן גוריון לתפעול כמה מסלולים, במודל תפעולי חדש.

מהות פרויקט המסלולים בנתב"ג, כפי שנכתב במגפון, הינה הפרדה בטיחותית בין תנועות המטוסים הממריאים על מסלול 26 מערבה לבין המטוסים הנוחתים על מסלול 21 מצפון, הפרדה שתוביל לשיפור משמעותי בבטיחות, תוך ניצול משופר של המרחב האווירי והגדלת קיבולת המטוסים.

הפעלת שלושה מסלולים

בתחילת חודש מרץ יחזור נתב"ג להפעיל שני מסלולי המראות ונחיתות, מסלול 08/26 ומסלול 12/30 ומטוסים יחזרו לנחות על מסלול 30/12. החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21/03, שהוארך בקילומטר אחד לכיוון דרום והורחב, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים, בהתאם לעומס ומזג אוויר וכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. מסלול 21/03 יאפשר יותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן ובצורה בטוחה ויעילה.

במסגרת הפרויקט הורחבו כל המסלולים בנתב"ג וחוזקו בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף גדולים כמו מטוסי איירבס 380. רש"ת נערכת לסיים את הפרויקט החיוני והמורכב ובמשולב עם רת"א היא פועלת להשלמת הליכי הטיסה, בדיקתם ואישורם, על מנת שיעמדו בכל דרישות הבטיחות המחייבות להפעלה בטוחה ויעילה במודל התפעול של המסלולים בנתב"ג.

גידול בתנועת הנוסעים והמטוסים

"בתוך שנתיים יעברו בנתב"ג יותר מ-15 מיליון נוסעים והנמל ייכנס לקטגוריה של 'נמלי תעופה גדולים, כאשר התשתיות בו הופכות להיות של נמל תעופה גדול, הפועל בווליום גבוה", ציין בפגישה זכאי, "מספר הנוסעים בנתב"ג רק ילך ויעלה. עד שנת 2018, נגיע ל-17 מיליון נוסעים בשנה. היום ישנם חודשים בהם אנחנו מעבירים מיליון נוסעים בחודש וחודשים שבהם עוברים בנתב"ג יותר ממיליון וחצי נוסעים".

זרוע רביעית ועמדות צ'ק אין

לדברי זכאי, הרחבת נתב"ג ובניית הזרוע הרביעית היא חלק מהמהפכה שעוברת על הנמל במטרה לספק מענה לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בו בעשור הקרוב. כמו כן, עובר נתב"ג לשימוש מוגבר בטכנולוגיות לשירות הנוסעים. "נוסיף עמדות צ'ק אין ונשפר את חווית הטיסה כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם", הדגיש זכאי.

1 Comment

  1. אריק
    25 בינואר 2014 @ 11:59

    נמאס נמאס נמאס, מתי יהיה עוד שדה תעופה פרטי שלא שייך למונופול המושחת של רשות שדות בתעופה?

דלפקי צ'ק אין בטרמינל 1
דלפקי צ'ק אין בטרמינל 1

רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת לקראת עונת הקיץ הקרובה, לשינויי התפעול המבצעי של נמל התעופה בן גוריון והפעלת מערך המסלולים החדש. במסגרת זו יועבר הטיפול בטיסות הבינלאומיות של חברות תעופה הפועלות במתכונת טיסות מוזלות לטרמינל 1. שעות הפעילות של טרמינל 1 יורחבו. הוא יפתח לפעילות בשעה 6 בבוקר ויפעל עד השעה 10 בלילה.

שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות

בכנס, שהתקיים היום בנמל התעופה בן גוריון, לכ-100 מנהלים ובכירים בחברות התעופה וחברות שירותי הקרקע הפועלים בנתב"ג, הסביר מנהל נתב"ג שמואל זכאי, כי הרחבת שעות הפעילות של טרמינל 1 נועדה לאפשר לחברות הפועלות במתכונת של טיסות מוזלות לטוס מטרמינל 1 באגרות מופחתות ובקריטריונים שוויוניים ושקופים לכלל חברות התעופה, קריטריונים שאושרו במשרד התחבורה. "בעקבות הסכם השמים הפתוחים עבר נמל התעופה בן גוריון להפעלת שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות, כבמתקדמים בשדות התעופה בעולם", ציין זכאי.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי
מנהל נתב"ג שמואל זכאי

שיפורים נוספים

בכנס הציג מנהל נתב"ג את תבנית התפעול של שדה התעופה, כפי שפרסומו על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) ואת הפרויקטים המובילים הצפויים בשנת 2014: כניסת מערכת הבידוק השוויונית HBS , סיום בניית מגדל הפיקוח, בניית רחבות חנייה למטוסים בחלקו המערבי של השדה ותחילת העבודות באזור המזרחי (בח"א 27), בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3 , הוספת ג'ייט-פס ועמדות "קיוסקים" לרישום הטיסה ואת תבנית התפעול של שדה התעופה בשנה הקרובה.

סיום פרוייקט שידרוג המסלולים

עוד נמסר, כי שנת 2014 תהיה השנה שבה יחול מהפך דרמטי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל. פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג פרויקט תשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל יגיע לידי סיום וישפר דרמתית את בטיחות התעופה בישראל, תוך הגדלת קיבולת תנועת המטוסים בנתב"ג. מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר שנעשה בנתב"ג בעשר השנים שחלפו. לאחר שלוש וחצי שנים, שבמהלכן הופעל נמל התעופה בן גוריון באמצעות מסלול יחיד (Single Runway Operation), יחזור נמל התעופה בן גוריון לתפעול כמה מסלולים, במודל תפעולי חדש.

מהות פרויקט המסלולים בנתב"ג, כפי שנכתב במגפון, הינה הפרדה בטיחותית בין תנועות המטוסים הממריאים על מסלול 26 מערבה לבין המטוסים הנוחתים על מסלול 21 מצפון, הפרדה שתוביל לשיפור משמעותי בבטיחות, תוך ניצול משופר של המרחב האווירי והגדלת קיבולת המטוסים.

הפעלת שלושה מסלולים

בתחילת חודש מרץ יחזור נתב"ג להפעיל שני מסלולי המראות ונחיתות, מסלול 08/26 ומסלול 12/30 ומטוסים יחזרו לנחות על מסלול 30/12. החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21/03, שהוארך בקילומטר אחד לכיוון דרום והורחב, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים, בהתאם לעומס ומזג אוויר וכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. מסלול 21/03 יאפשר יותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן ובצורה בטוחה ויעילה.

במסגרת הפרויקט הורחבו כל המסלולים בנתב"ג וחוזקו בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף גדולים כמו מטוסי איירבס 380. רש"ת נערכת לסיים את הפרויקט החיוני והמורכב ובמשולב עם רת"א היא פועלת להשלמת הליכי הטיסה, בדיקתם ואישורם, על מנת שיעמדו בכל דרישות הבטיחות המחייבות להפעלה בטוחה ויעילה במודל התפעול של המסלולים בנתב"ג.

גידול בתנועת הנוסעים והמטוסים

"בתוך שנתיים יעברו בנתב"ג יותר מ-15 מיליון נוסעים והנמל ייכנס לקטגוריה של 'נמלי תעופה גדולים, כאשר התשתיות בו הופכות להיות של נמל תעופה גדול, הפועל בווליום גבוה", ציין בפגישה זכאי, "מספר הנוסעים בנתב"ג רק ילך ויעלה. עד שנת 2018, נגיע ל-17 מיליון נוסעים בשנה. היום ישנם חודשים בהם אנחנו מעבירים מיליון נוסעים בחודש וחודשים שבהם עוברים בנתב"ג יותר ממיליון וחצי נוסעים".

זרוע רביעית ועמדות צ'ק אין

לדברי זכאי, הרחבת נתב"ג ובניית הזרוע הרביעית היא חלק מהמהפכה שעוברת על הנמל במטרה לספק מענה לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בו בעשור הקרוב. כמו כן, עובר נתב"ג לשימוש מוגבר בטכנולוגיות לשירות הנוסעים. "נוסיף עמדות צ'ק אין ונשפר את חווית הטיסה כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם", הדגיש זכאי.

1 Comment

  1. אריק
    25 בינואר 2014 @ 11:59

    נמאס נמאס נמאס, מתי יהיה עוד שדה תעופה פרטי שלא שייך למונופול המושחת של רשות שדות בתעופה?

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן