Skip to content

רעייתו של יו"ר הכנסת הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה

טטיאנה אדלשטיין (63) הייתה פעילת עלייה ומורה לעברית בברית המועצות. נתניהו: "ידעתי כמה אהבת אותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רעייתו של יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, טטיאנה (טניה) אדלשטיין, הלכה הלילה (שישי) לעולמה לאחר מחלה קשה, בגיל 63.

טטיאנה הייתה פעילת עלייה ומורה לעברית בברית המועצות ולאחר מכן, בישראל, עבדה כמהנדסת ברשות התעופה האזרחית. טטיאנה ויולי אדלשטיין היו נשואים 33 שנים.

מאות ליוו היום למנוחות את טניה  בבית הקברות האזורי של גוש עציון. בין המלווים שרים וחברי כנסת רבים, בעבר ובהווה, יושבי ראש הכנסת בעבר, הרבנים הראשיים, ראשי ערים ובכירי המשק והחברה.

טטיאנה אדלשטיין
טטיאנה אדלשטיין (צילום: אתר הכנסת)

בהספד שנשא, קרא יו"ר הכנסת על רעייתו, את פרק "אשת חיל", שבספר משלי. "אין מה להוסיף על הדברים שנכתבו לפני אלפי שנים, וכל כוחי לתפקד היה רק ממך. אשת חיל מי ימצא… ובטח בה לב בעלה".

הרב האזורי, גדעון פרל, הוסיף כי "טניה הייתה לוחמת חופש, אוהבת העם והארץ, ובטחונה בצדקת הדרך היה מופת לכל אסירי ציון בברית המועצות. היא נטמנת היום בעפר גוש עציון, הספוג דמי גיבורים רבים למען חירות ישראל".

אריה רוטנברג, מידידי המשפחה, הוסיף כי "טניה שלימדה בסתר עברית ואהבת הארץ, ביקשה לשמור בסתר גם על מצבה הרפואי. בהכנסת אורחים בדירתם ברוסיה, התחרו טניה ויולי בהכנסת האורחים של אברהם אבינו. אחד הימים השמחים ביותר בגוש עציון היה בחודש תמוז, כאשר הגיעה משפחת אדלשטיין מברית המועצות לשער אלון שבות, ובשירה וריקודים ליווינו אותם לביתם החדש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין וניחם אותו על פטירתה של רעייתו טטיאנה אדלשטיין. נתניהו אמר לאדלשטיין: "ידעתי כמה אהבת אותה, ואני יודע כמה היא תהיה חסרה לך. ליבי איתך ברגע הקשה הזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן