Skip to content

הקשר הגיאורגי

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, פגש את מקבילו הגיאורגי לדיון בביטול הדדי של הוויזות; לנדאו: "במקביל לביטול הוויזות - נפעל לשיווק ישראל כיעד אטרקטיבי". מהלכים דומים עם רוסיה ואוקראינה הגדילו באופן דרמטי את התיירות מהן לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גאורגיה. מספר הישראלים אשר יצאו לגיאורגיה עלה משמעותית. (צילום: מתוך האתר הרשמי)
גיאורגיה. מספר הישראלים אשר תיירו בגיאורגיה עלה משמעותית. (צילום: מתוך האתר הרשמי)

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, פגש הבוקר (א') את עמיתו הגיאורגי, ג'ורג' סיגווה. בפגישה נכח גם ניק רוואזישבילי, ממלא מקום השגריר. מטרת הפגישה היתה דיון בביטול הדרישה לאשרות כניסה (ויזות) בין המדינות, אשר אישורו צפוי בשבועות הקרובים. בנוסף, דנו השרים בפוטנציאל התיירותי בין המדינות ובדרכים אפשריות להגביר את תנועת התיירים בין גיאורגיה וישראל.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו והשר הגיאורגי ג'ורג' סיגווה. שיווק משותף (צילום: משרד התיירות)
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו והשר הגיאורגי ג'ורג' סיגווה. שיווק משותף (צילום: משרד התיירות)

השר לנדאו הדגיש את החשיבות הרבה ביכולתם של תיירים משתי המדינות לעבור ביתר קלות, והביע אמון כי הצעד יביא להגדלת מספר התיירים המגיעים מגיאורגיה לישראל. "במקביל, משרד התיירות יפעל לקדם את ישראל כיעד אטרקטיבי בגיאורגיה גם בערוצי שיווק שונים, בין השאר באמצעות שיווק חבילות נופש משותפות", אמר.

השר הגיאורגי הודיע כי בכוונתו להגיע לתערוכת התיירות השנתית IMTM, שתתקיים בין ה-11-12 בפברואר, ואשר במסגרתה יארח השר לנדאו שרים נוספים מרחבי העולם, במטרה לקדם שיתוף פעולה עם ישראל בתחומי התיירות.

הסכם הפטור מאשרות לנושאי דרכונים לאומיים עם גיאורגיה נחתם בטביליסי, בירת המדינה, בחודש נובמבר האחרון. מהות ההסכם היא מתן פטור מהצורך להצטייד מראש באשרת כניסה לאזרחי שתי המדינות המתקשרות, ישראל וגיאורגיה, בבואם לשהות במדינה האחרת למשך פרק זמן של עד שלושה חודשים.

ההסכם מצוי כעת בתהליך של אשרור בישראל, וממתין לאישור בהחלטת ממשלה. לאחר החלטת הממשלה, על שר הפנים לעדכן את צו הכניסה לישראל בהתאם, ולדאוג לפרסמו ב"רשומות". בשלב זה יהיה על ישראל להודיע לגיאורגיה באיגרת רשמית כי ההסכם ייכנס לתוקף תוך 90 ימים.

במשרד התיירות מעריכים כי גיאורגיה השלימה את הליכי קליטת ההסכם אל תוך הדין הפנימי שלה. בשנים האחרונות, מספר התיירים מגיאורגיה לישראל הוא יציב באופן יחסי, בעוד שמספר הישראלים אשר טיילו בגיאורגיה עלה משמעותית.

מהלך דומה שנעשה בשנים האחרונות עם רוסיה ואוקראינה הגדיל באופן דרמטי את מספר התיירים המגיע לישראל ממדינות אלה.

1 Comment

  1. יוסי
    26 בינואר 2014 @ 18:43

    נו … באמת… מה חושבים במשרד התיירות שגרוזיה דומה לרוסיה ואוקראינה? בגרוזיה 4.9 מילין תושבים, התל״ג לראש – 6,000 דולר לחודש. אז תורידו ויזות לגרוזיה יגיעו מיליונים ?
    תשקיעו מאמצים בהקלה על ויזות מסין, מהודו . נסו לעודד תיירות מאסיה שם נמצאים מיליארדים .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן