Skip to content

ועדת הסחר הפדרלית אסרה פרסום מטעה של ניסאן

פרסומת של טנדר ניסאן פרונטיר, המטפס בווירטואוזיות על דיונת חול, נעשה תוך שימוש בזוויות צילום שעלולות להטעות את הצרכנים. ניסאן וסוכנות הפרסום TBWA התחייבו לא לעשות זאת שוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשנתיים הכינה סוכנות הפרסום TBWA ארה"ב סרט פרסום מרהיב עבור חברת המכוניות היפנית Nissan. בסרט נראה רכב חולות באגי המתקשה לעלות את קצה הדיונה ואילו מתחתית הדיונה עולה במהירות, כמעט מרחפת על החולות, מכונית ניסאן פרונטיר. הטנדר של ניסאן מגיע לבאגי ובקלות דוחף אותו והם עוברים את קצה הדיונה.

ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) בחנה את הסרט הבלתי יאמן הזה ולאחר כמעט שנתיים פרסמה סיכום בינה לבין סוכנות הפרסום והמפרסם.

מסתבר שאת הסרט ביצעו בזוויות מצלמה שיראו כאילו מדובר בדיונה איימתנית. כמו כן, את קצה הדיונה עברו הניסאן והבאגי כשהן קשורות לכבל ניסתר שמשך אותן מעבר לשיא הדיונה.

לדברי ג'סיקה ריץ', מנהלת הוועדה, "שימוש באפקטים חזותיים מותר בפרסום אולם לא תיתכן הטעיית הציבור כאילו הרכב מסוגל לבצע תרגיל שהוא לא מסוגל לעשות". לדבריה זו הטעיית הציבור והיא אסורה.

הוועדה הגיע להסכם שמונח לבחינת הציבור ולהתנגדויות למשך 30 יום. ההסכם אומר שחל איסור על TBWA ו-Nissan לפרסם כלי רכב מסוג טנדר, באופן של מבחן, ניסוי או הדגמה, אולם אפקטים מיוחדים מותרים כל עוד אינם מטעים ונותנים לצרכן להבין כאילו יש תכונות או חומרים שאינם בטנדרים של ניסאן.

יש לומר, שזה ניסוח שעמלו עליו עורכי דין במשך תקופה ארוכה ומשמעותו… לא הרבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן