Skip to content

תוקם קריית סייבר לאומית בבאר שבע

על הקמת המרכז הכריזו בכנס הסייבר הבינלאומי הראשון בישראל- CyberTech 2014, ראש הממשלה נתניהו, ראש עיריית באר שבע דנילוביץ' ופרופ' רבקה כרמי. במרכז, הראשון מסוגו בעולם, ישתתפו: תעשייה מובילה בתחום הסייבר, מחקר אקדמי בתחום, גופים ביטחוניים וממשלתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנתיים לאחר הקמת מטה הסייבר הממשלתי, הכריזו הבוקר ראש הממשלה, ראש העיר באר-שבע ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון על הקמת קריית סייבר לאומית בבאר שבע, שתקרא: Cyber Spark. ההכרזה התקיימה במסגרת כנס 2014 Cybertech הבינלאומי, שנפתח הבוקר, בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות עשרות חברות בינלאומיות.

לפתח את ישראל לא רק כאומת חדשנות, אלא כמדינה תורמת למה שנרצה לראות כמרחב סייבר בטוח ומשגשג. נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
מרחב סייבר בטוח ומשגשג. נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מתחם ראשון מסוגו בעולם

מדובר במתחם ראשון מסוגו בעולם, אשר יכלול: תעשייה מובילה בתחום הסייבר, מחקר אקדמי פורץ דרך בתחום, גופים ביטחוניים מובילים בתחום, מסגרות חינוך והון אנושי המתמחות בתחום הסייבר וגופים ממשלתיים לאומיים בתחום. כל אלה יוצרים "אקו-סיסטם" שלם ובו כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר, במרחב פיזי משותף, המאפשר איגום משאבים, בניית תשתיות טכנולוגיות משותפות וכן סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים.

חברות הסייבר שיציגו במתחם וכבר שותפות פעילות במיזם הם: EMC, דויטשה טלקום, IBM וקבוצת JVP. במתחם יוקם בית ספר תיכון למדעים וטכנולוגיה, מרכז פיתוח לימודי סייבר.

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ב-IBM ומנהל קבוצות התוכנה והמערכות הכריז, במעמד ראש הממשלה, כי IBM ואוניברסיטת בן גוריון מתכוונות להקים בבאר שבע מרכז מצוינות עולמי בתחום האבטחה וההגנה על תשתיות נכסים ומידע.

עוברים לנגב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו:״היום אנו מגשימים את חזונות של בן גוריון בכך שאנו הופכים את באר שבע לבירת הסייבר, בבאר שבע נוצר cyber hub, אנו עושים זאת יחד עם אוניברסיטת בן גוריון שיש בה סטודנטים מצוינים, אנחנו מורידים בסיסים של צה״ל לדרום, ישנה רכבת שמחברת את תל אביב היישר לפתח האוניברסיטה. זהו סייבר האב רציני המשקף את מחויבותנו להמשיך לפתח את ישראל לא רק כאומת חדשנות, אלא כמדינה תורמת למה שנרצה לראות כמרחב סייבר בטוח, משגשג וחופשי. מעתה כשתחשבו סייבר, חשבו על ישראל״.

רה"מ נתניהו הדגיש, ״כיצד להגן על מרחב הסייבר זה נושא עצום במציאות שלא נותרה בה יותר פרטיות. כל דבר פרוץ, הרשתות חשופות ומחוברות ומידע עשוי להיחשף. זוהי תופעה חדשה בהיסטוריה וישראל יכולה לפעול למציאת הפתרונות".

מהפכת הסייבר

ר' מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה אמר: "הגנת הסייבר הופכת לאחד מהנושאים החשובים של עידן זה. עלינו למנף את ההזדמנויות הגלומות במהפכת הסייבר על מנת לתעל אותן לטובת צמיחה כלכלית משמעותית, וכל זאת באמצעות שיתופי פעולה גלובליים בין חברות, חוקרים וממשלות".

מחקר בינלאומי בתחום הסייבר

בהמשך נפגש רה"מ נתניהו עם סגן נשיאת IBM סטיבן מילס, מנכ"ל IBM ישראל ריק קפלן וסמנכ"ל החדשנות של IBM ביל מיירסון. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, ראש מטה הסייבר, ד״ר אביתר מתניה וראש' המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל. רה"מ ציין, כי פוטנציאל חוקרי הסייבר בישראל הוא עצום ושתעשיית הסייבר יכולה להיות זרז לניצול הפוטנציאל הקיים בחברה החרדית ולשילובה בתעשיות ההייטק והסייבר. הוא הנחה לבחון את האפשרות להקים בבאר שבע מרכז מחקר בינלאומי בתחום הסייבר, שישלב סטודנטים וחוקרים מתמחים בתחום הסייבר מכל רחבי העולם.

הסרת חסמים

ובהמשך קיים רה"מ נתניהו שיחה עם נבחרת של סטארטאפיסטים שהציגו בפניו את הפיתוחים העדכניים ביותר בתחום. בפגישה הודיע ראש מטה הסייבר, כי בקרוב תושלם עבודת הצוות הבוחן הסרת חסמים על ייצוא טכנולוגיות סייבר לקראת הגשת המסקנות לראש הממשלה, אשר הורה לקיים בחינה זאת על מנת לעודד את תעשיית הסייבר. בין החברות שנפגשו עם רה"מ, חברת Nation E שפיתחה פתרון למערכת החשמל במקרה של מתקפת סייבר, חברת Skycure המתמחה בתוכנות אבטחה לטלפונים חכמים, חברת MADSEC שמאפשרת לארגונים לצפות מראש התארגנויות של האקרים ,ThetaRay שפועלת למניעת התקפות על מערכות תשתית קריטיות ועוד.
תחום הסייבר צמח באופן משמעותי בשנים האחרונות. מאות חברות סייבר ישראליות וכ-20 מרכזי מו"פ של חברות טכנולוגיה זרות פועלים כיום בישראל.

בכנס משתתפים מאות אורחים מהעולם- ראשי חברות, מומחי הגנת סייבר, גורמי ממשל זרים, מומחים בינלאומיים, משקיעים בכירים, חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ ישראליות. לסיקור הכנס הגיעו עיתונאים ובלוגרים מהעולם. את הכנס, אשר מתקיים היום ומחר בגני התערוכה, תל אביב, מוביל מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה בראשות ד"ר אביתר מתניה יחד עם Israel Defence.

להציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום

מטה הסייבר הלאומי הוקם לפני שנתיים בעקבות החלטה של ראש הממשלה נתניהו על מנת לקדם את תעשיית הסייבר בישראל בדגש על הפן הכלכלי ובמטרה להציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום. לכנס יגיעו יותר מ- 500 נציגים של תחום הסייבר בעולם, החל מבכירים בחברות ענק בינלאומיות דוגמת IBM, סיסקו, ו-EMC, נציגי ממשלות בהן ארה"ב, דרום קוריאה, צ'כיה, קנדה, ברזיל , מקסיקו, איטליה, הולנד, קולומביה, גאנה, ניגריה ועוד. לאירוע CyberTech 2014 נרשמו כ- 2000 אורחים ובהם גורמי ממשל זרים, מומחים בינלאומיים, משקיעים בכירים, חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ ישראליות.

טכנולוגיות

במסגרת הכנס תוצג תערוכת טכנולוגיה ועסקים ויוצגו בה פיתוחים מהמתקדמים בעולם. בין עשרות החברות שישתתפו בתערוכה: Symantec, EMC, RSA, IBM, Check Point, Microsoft, Kaspersky, Lockheed Martin ועוד. יו"ר התערוכה הוא רמי אפרתי, ראש אגף בכיר האחראי על המגזר האזרחי במטה הסייבר הלאומי.

מגמות

ביומיים הקרובים יתקיימו מושבים שיעסקו במגמות אליהן מתקדמת תעשיית הסייבר. בין הנושאים שיידונו בכנס: פתרונות למגזר הפיננסי, מוצרים ומערכות להגנה על תשתיות קריטיות ובכללן תשתיות אנרגיה ומים, פתרונות להגנה על מערכות ומכשור רפואי, מערכות הגנה על תחבורה, מוצרים לארגונים, טכנולוגיות להגנה על מערכות צבאיות, הגנה על מערכות תקשורת ועוד. בכנס יישאו דברים נציגים בכירים של התעשייה וביניהם גיל שוויד מנכ"ל צ'ק פוינט, סטיבן מילס סגן נשיא בחברת IBM, בריאן פלמה סגן נשיא סיסקו, ארט קוביאלו סגן נשיא EMC ואיגואן קפרסקי יו"ר קפרסקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן