Skip to content

נמשכים המימושים בשווקים

מדד הנסד"ק בלט שוב הפעם עם ירידות חדות של מעל ל-1%. באסיה המדדים נסחרים במגמה מעורבת היום והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המגמה השלילית בשווקים נמשכת. המדדים האמריקנים המשיכו לאבד גובה בעיקר על רקע נתון מקרו פושר הקשור לשוק הנדל"ן האמריקני. למרות המימושים נראה כי לא מדובר בשינוי מגמה אלא בסוג של תיקון שאחריו יבואו עליות נוספות. מדד הנסד"ק בלט שוב הפעם עם ירידות חדות של מעל ל-1%. באסיה המדדים נסחרים במגמה מעורבת היום והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

במישור המקרו, מכירות הבתים החדשים בארה"ב פספסו את התחזיות והעיבו על המסחר. על פי הנתון נמכרו בחודש דצמבר כ-414 אלף יחידות לעומת 457 אלף יחידות. הנתון של חודש קודם עודכן כלפי מטה ב-19000 יחידות ל-445 אלף.

באירופה החדשות טובות דווקא. סקר האקלים העסקי בגרמניה הפתיע לטובה כאשר רשם קריאה של 110.6 נקודות לעומת 109.5 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. הצפי עמד על 110.2 נקודות.

היום כדאי לעקוב אחרי מספר נתוני מקרו אשר עשויים להשפיע על השווקים וביניהם: מדד מחירי הבתים של קייס שילר הסוקר את השינויים שחלו במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, הזמנות המוצרים ברי קיימה ואמון הצרכנים בארה"ב. בבריטניה כדאי לעקוב אחרי נתון התמ"ג הצפוי להצביע על כך שהכלכלה הבריטית צמחה בקצב של 0.7% במהלך הרבעון האחרון של השנה. נתון שונה מהצפי עשוי להוביל לתנודתיות גבוהה בצמדי הפאונד.

מחר יהיו עיני המשקיעים נשואות לעבר ארה"ב לקראת פרסום החלטת הריבית. הפד' צפוי להמשיך במסלול צמצום היקף הרכישות עד להפסקתן המוחלט לקראת סוף השנה הנוכחית. המשקיעים בעולם חוששים מהמהלך הזה ובשל כך המימושים בשווקים נמשכים.

נתון נוסף שיעמוד במוקד השבוע הינו נתון התמ"ג של הרבעון האחרון של 2013 בארה"ב. על פי הנתון, הכלכלה הגדולה בעולם צמחה בקצב של 3.2% במהלך הרבעון האחרון של השנה בהמשך לצמיחה המרשימה של 4.1% שנרשמה ברבעון ה-3.

זירה מקומית

השוק המקומי פתח את יום המסחר בעליות שערים קלות על רקע הרגיעה המסתמנת בזירה הבינ"ל. מדד ת"א 25 עולה ב-0.29% וסגר באזור ה-1313 הנקודות. כל עוד המדד מצליח להחזיק מעמד מעל 1300 הנקודות, המומנטום החיובי עשוי להתחדש ולהוביל לגל עליות נוסף לכיוון 1350 הנקודות. מחר יהיה המבחן האמתי עבור השווקים( לאחר פרסום החלטת הריבית של ארה"ב).

בזירת המט"ח המקומית, הדולר מתחזק קלות בפתיחה אך עדיין נסחר בכבדות מתחת ל-3.5 שקלים לדולר. כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.5, החולשה של הדולר צפויה להימשך. שבירת התחתית האחרונה הניצבת באזור 3.45 תוביל להמשך הצלילות אל עבר 3.4.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן