Skip to content

אילת צוידה בחבילת ציוד לחילוץ והצלה

המשרד להגנת העורף העביר לעיר אילת חבילת ציוד לחילוץ והצלה במטרה לסייע לעירייה במתן המענה הראשוני לאירוע חירום. מנכ"ל המשרד להגנת העורף: נפעל על מנת לחזק את מוכנות אילת לחירום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זירת הנפילה של אחת הרקטות באילת. חליפת מיגון. (צילום: ליאור גרונדמן)
זירת הנפילה של אחת הרקטות באילת. חליפת מיגון. (צילום: ליאור גרונדמן)

בכוונת המשרד להגנת העוף לחזק את העיר אילת ואת מוכנותה לשעת חירום. זאת לאחר שבחודשים האחרונים נורו מספר רקטות לכיוון אילת, חלקן יורטו על ידי כיפת ברזל.

ביום ראשון השבוע נפגש ראש העירייה מאיר יצחק הלוי, עם מנכ"ל המשרד להגנת העורף ניצב (בדימוס) דן רונן וצוות משרדו. במסגרת הדיון הציגו כל גורמי הביטחון את האתגרים הניצבים בפני העיר ואת דרכי ההתמודדות עם הפערים הקיימים.

בפתח הדיון, התייחס ראש העירייה למצב הביטחוני באזור וציין: "מדיווח האלופים ניתן ללמוד שממשלת ישראל וצה"ל מבינים את חשיבותה האסטרטגית של העיר אילת ופועלים בכל האמצעים להגן על עירנו וכי יש להמשיך ולעשות כן, על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי העיר ואורחיה". עוד עדכן ראש העירייה את המנכ"ל בדבר הקמת יחידת החילוץ המורכבת ממתנדבים מתושבי ותושבות אילת וכן בדבר הפעולות המתבצעות בשגרה על מנת להיות ערוכים לחירום.

ראש העירייה הוסיף כי לאחרונה, אחרי עבודה קשה ומאומצת, נחתם הסכם בין העירייה לבין המשטרה במעמד מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי וראש אגף תכנון במשטרה ניצב דני חן, שתכליתו קידום בניית בית המשטרה מתקציבי משטרה בסך 90 מיליון שקל. "בניית בית המשטרה תהווה סמן ימני לבניית מתחם חירום כולל, מקביל לכביש העוקף המערבי, שיכלול את כל גופי החירום וההצלה העירוניים", ציין ראש העירייה וביקש את מעורבותו של המנכ"ל בקידום הקמת המתקן החירומי, אשר אושרה על ידי השר להגנת העורף הקודם, מתן וילנאי.

מנכ"ל המשרד להגנת העורף ציין כי בכוונתו לפעול על מנת להשלים את האמצעים הדרושים והוסיף כי לאור העובדה שאילת ממוקמת על השבר הסורי-אפריקאי ומרוחקת מרחק רב מכל ישוב גדול אחר, "אנחנו רואים בעיר מקום שצריך לחזק באופן מיוחד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן