Skip to content

עם בלון אל גבולות האטמוספרה

החברה הגאוגרפית תשווק את טיולי החלל של החברה Zero2Infinity. עלות טיסה של ארבע שעות בכדור פורח - 110 אלף אירו לאדם. הטיסה המסחרית הראשונה של מיזם Inbloon תצא מספרד במאי 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לרחף ארבע שעות בבלון פורח ב-110 אלף אירו. (צילום: חברת Zero2Infinity)
בלון ממולא הליום הנושא קפסולה עם 4 נוסעים מאפשר לצפות בכדור הארץ המתקמר. (צילום: חברת Zero2Infinity)

"בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת חצו את ההרים במטוסים פתוחים, בשנות ה-50 התחילו לטוס במטוסי סילון ואין ספק שבעוד 20-30 שנה בני בן הארבע יגיע לחלל". כך אמר היום חוסה מריאנו לופז אורדיאלס, מנכ"ל ומייסד חברת Zero2Infinity מפעילת מיזם להטסת תיירים אל החלל בכדור פורח, לרגל חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם החברה הגאוגרפית.

השבוע מתקיים בישראל כנס החלל הבינלאומי התשיעי ע"ש אילן רמון בהשתתפות ראשי סוכנויות, אסטרונאוטים ובכירים מתעשיית החלל. אורידאלס הגיע לכנס בישראל והתייצב גם למפגש עם עיתונאים לרגל שיתוף הפעולה עם החברה הגאוגרפית.

במסגרת שיתוף הפעולה, החברה הגאוגרפית תשווק את טיולי החלל של החברה בעלות של 110 אלף יורו לאדם לטיסה של ארבע שעות אל גבולות האטמוספרה בכדור פורח. הטיסה המסחרית הראשונה של מיזם Inbloon תצא מספרד במאי 2014 ולאחר מכן תתאפשר הוצאת טיסות בכדור פורח אל החלל בהרכב של 4-8 נוסעים מכל מקום בעולם, אפילו מישראל. הבלון, הנושא את קפסולת הנוסעים, אינו ממריא ונוחת באותה נקודה. ההמראה יכולה להיות מאזור מצפה רמון, אך בגלל מידותיה הצנועות של ישראל, "הנחיתה עלולה גם להסתיים באחת מהארצות השכנות", התלוצץ אורידאלס.

אורדיאלס, בשנות ה-30 לחייו, הוא מהנדס אווירונאוטיקה וחלל. לאחרונה השתתף בסימפוזיון עם ריצ'רד ברנסון, נשיא חברת וירג'ין גלקטיק ובו דנו שניהם על תכניות עתידיות בתיירות חלל וכיצד זו עשויה לשנות את תעשיית התעופה העולמית.

סף הכניסה הונמך

לדברי אורדיאלס, בכ-60 השנים האחרונות נהנו כבר כ-600 אנשים מריחוף בחלל. "עכשיו, כאשר יש את הטכנולוגיה וסף הכניסה הונמך – זה יכול להיות מוצע לציבור. לא מדובר ברעיון מופשט אלא בפרוייקט שיש מאחוריו מימון. יש לזה שוק של משקיעים. הטיסה עם הבלון היא בגובה כפול מזה של מטוס הקונקורד: השמיים הולכים ונעשים שחורים יותר ורואים את התקמרות כדור הארץ".

רענן בן בסט, מנכ"ל החברה הגאוגרפית אמר היום שהחברה תציע לקהל הישראלי לצאת למסע אל החלל כבר בחודשים הקרובים. "חברת Zero2Infinity, באמצעות מיזם תיירות החלל שפיתחה, תקרב קהלים רבים ומגוונים אל הנישה המתפתחת בתחום זה. תיירות החלל צפויה לצבור תאוצה בשנים הקרובות במיזמים שונים בכל העולם, אולם היתרונות של מיזם Inbloon הוא משך השהייה הארוך – 4 שעות בחלל, והאפשרות לצאת מכל מקום בעולם ולחוות את חוויית החלל החיצון במלוא עוצמתה."

חברת Zero2Infinity משווקת בישראל על ידי חברת אופיר טורס כבר זמן רב. יונתן וקסמן, סמנכ"ל טכנולוגיות באופיר טורס אומר ש"לחברה יש פוטנציאל, אבל קשה למכור, כי טרם הציגו מוצר מוגמר. כעת הוא אמור להיות מושק בסוף 2014, אבל שמעתי את זה גם על 2013. הכדור הפורח מספק חוויה שונה בהחלט. אנחנו מוכרים אותם וגם חוויות אחרות כמו טיסות במטוס רקטי עם חברת SXC שמשוגר מארה"ב או מהאי קורסאו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן