Skip to content

בנט: אם ראש הממשלה נפגע, זו לא הייתה הכוונה

נתניהו הקציב הערב לשר בנט זמן להתנצלות עד יום ראשון בעשר בבוקר והשר התנצל, אבל... הלחץ להתנצל הופעל גם ממפלגתו ומשרים וחברי כנסת מהליכוד. לעומתם, אומרים בכירים בבית היהודי כי היה צריך להוריד מהשולחן את הרעיון של אזרחים ישראלים תחת שלטון פלסטיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסיר את הכפפות ותבע מנפתלי בנט להתנצל פומבית על דבריו, או להסיק את המסקנות ולהתפטר. נתניהו הקציב לשר בנט זמן להתנצלות עד יום ראשון בעשר בבוקר (תחילתה של ישיבת הממשלה), כלומר, אם לא יתנצל עד אז, יפוטר מהממשלה.

הלחץ, עשה את שלו: אחרי ארבעה ימים של הצהרות לוחמניות, אמר בנט בכנס בים המלח: "יש גורמים שמנסים להפוך דיון מהותי בארץ  שלנו, בביטחון שלנו, למתקפה אישית שלא הייתה. אם ראש הממשלה נפגע, זאת לא הייתה הכוונה". הוא אמר עוד: "אני מכבד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מנהיגותו בתנאים לא פשוטים, תומך בו כשצריך ומבקר אותו כשצריך וזוהי חובתי. הטלת ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראליים היא מסוכנת, ומחובתי להוריד רעיון זה מיידית מסדר היום".

היום גבר הלחץ על בנט גם בתוך מפלגתו, להתנצל. השר אורי אריאל אף גילה הבוקר, בראיון ברשת ב', כי מתנהל מו"מ שקט, בין 'הבית היהודי' ללשכת ראש הממשלה, כדי למצוא מוצא מהמשבר. השר אריאל אף רמז כי גם לדעתו דבריו של השר בנט חייבים התנצלות.

"מדוע בנט עדיין נדבק לכסא?". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
"מדוע בנט עדיין נדבק לכסא?". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

לעומתו אמר הבוקר השר לאזרחים ותיקים ומקורבו של בנט, אורי אורבך, כי דבריו של בנט נועדו כדי להסיר את הרעיון של ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראלים. "הכוונה היא לא להעליב את ראש הממשלה, אלא להעליב את הרעיון", טען אורבך בראיון לתכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין.  "אנחנו לא יושבים כל הזמן על קצה הכיסא ומחכים לעוף מהממשלה. להיפך – אנחנו חפצים בשותפות הזאת, וגם הליכוד חפץ בה. אני לא מציע להתחיל באיומים ובפרישות בעקבות כל מריבה. אנחנו חושבים שראש הממשל יודע לנהל את המשא ומתן. אנחנו רוצים לחזק אותו, ולמנוע רעיונות שאולי עולים לפעמים. אנחנו לא רוצים שבלון הניסוי שאומר שאזרחים ישראלים יועברו לריבונות פלסטינית יגיע גבוה, כי זה לא הליום בתוכו, אלא חנקן".

התנצל. נפתלי בנט המנהלים הבכירים של הציונות הדתית. (צילום: מיקי לנגנטל)
התנצל. נפתלי בנט המנהלים הבכירים של הציונות הדתית. (צילום: מיקי לנגנטל)

גם מהליכוד הופעל לחץ על בנט להתנצל. שר התחבורה ישראל כץ פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פנייה אישית לבנט. "נפתלי ידידי", כתב. "דווקא בשל עמדותינו הדומות, אני קורא לך להתנצל בפני ראש הממשלה. הוויכוח היכן יגורו יהודים בהסכם עתידי הוא ויכוח סרק. רק אתמול חזר אבו מאזן על עמדתו: הוא מוכן להסכם שיכלול 'פתרון צודק' לחמישה מיליון פליטים פלשתינים (מימוש 'זכות השיבה') וירושלים, כולל העיר העתיקה, תהיה הבירה הפלשתינית. עם עמדות כאלה אין סיכוי להסכם, אז למה לפצל את הכוחות?"

חבר-הכנסת צחי הנגבי מהליכוד אמר הבוקר כי אם השר נפתלי בנט אינו מסוגל לעשות שקר בנפשו, ואינו יכול לתת גיבוי לראש הממשלה, עליו להתפטר מתפקידו. בריאיון במשדר "הבוקר הזה" עם אריה גולן אמר הנגבי, כי אילו היה בנט – לא היה מהמר על סבלנותו של נתניהו. לדבריו, הסבלנות תפקע אם ההתנהלות הזו תימשך.

בסביבתו של ראש הממשלה אמרו הבוקר כי "לא מובן מדוע, אחרי כל הדברים שהשמיע, ממשיך נפתלי בנט להיות דבוק לכיסאו בממשלה". עוד אמרו אותם גורמים כי התנהגותו של בנט "חצופה וחסרת אחריות" וכי דבריו פוגעים, בסופו של דבר, גם באינטרסים של ההתיישבות.

באופן חריג ויוצא דופן משמיעים בסביבתו של נתניהו איומים לא מרומזים על שותפותה של מפלגת הבית היהודי בממשלה, אם בנט לא יתנצל התנצלות פומבית וברורה. "בנט מסכן את הרכב הקואליציה. לנתניהו יש מספיק חלופות, גם בלי בנט – וגם ממשלה בהרכב חדש תמשיך למלא את תפקידה בהגנה על מדינת ישראל ועל ביטחון אזרחיה. איש לא ילמד את ראש הממשלה ציונות ואהבת הארץ".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן